Start stop systeem evo

VlijmenD
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 29, 2012 16:47

Re: Start stop systeem evo

Bericht door VlijmenD »

Er bestaat zeker geen manier waarop je dat start / stop systeem permanent uit kan zetten?
Wordt er gek van
P-EVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: ma nov 23, 2009 21:00
Locatie: zevenaar

Re: Start stop systeem evo

Bericht door P-EVO »

VlijmenD schreef:Er bestaat zeker geen manier waarop je dat start / stop systeem permanent uit kan zetten?
Wordt er gek van
Er zit toch een drukknop op het dashbord waarmee je het start/stop systeem mee kunt uitzetten.
Gr.BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Start stop systeem evo

Bericht door Jarnoootje »

Klopt maar elke keer als je de auto opnieuw start moet je dat knopje weer indrukken.

Nou schijndt Wesley in zijn vorige Abarth een lerend start stop systeem gehad te hebben die naar tijden lang uitschakelen vanzelf uit bleef?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Start stop systeem evo

Bericht door Wesley Abarth »

Inderdaad Jarnootje, die was ineens permanent uit. Dat is me bij deze nog niet gelukt, zou het dan toch met de software tuning van de vorige te maken hebben? Weet niet of er een aparte zekering voor is, hier zou je ook eens mee kunnen stoeien.
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Start stop systeem evo

Bericht door Andy1234 »

VlijmenD schreef:Er bestaat zeker geen manier waarop je dat start / stop systeem permanent uit kan zetten?
Wordt er gek van
Dealer vragen,die kan hem vast permanent uitzetten
Dat kunnen ze ook met die irritante piep als je even je gordel niet om hebt :lol:
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
eaz

Re: Start stop systeem evo

Bericht door eaz »

Op mijn punto heeft S/S het eigenlijk nooit lang gedaan. Meestal slaat de motor na 5s gewoon weer aan, of gaat ie helemaal niet uit.
Koud of warm, veel gereden of niet, dat maakt allemaal niets uit.
De garage kan het niet zozeer vinden. Die keren dat de auto naar de garage geweest is: daarna doet ie het een paar dagen goed.
Heel verassend was dat na de software update van Blue en me naar V6, (die ik gedaan heb ivm nieuwe telefoon) de start/stop het ineens weer doet als nooit tevoren! Voor mij is het dus een software issue. Die keren dat de auto naar de garage was, is vast de accu losgeweest, en daarom deed ie het daarna ook weer eventjes goed?

Het is wel duidelijk: combinatie Microsoft en Fiat...
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Start stop systeem evo

Bericht door Thegroov »

eaz schreef: Het is wel duidelijk: combinatie Microsoft en Fiat...
Het is wel duidelijk: combinatie Microsoft en Fiat geeft MicroFiasco :mrgreen:
ybraat
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo aug 29, 2012 21:25

Re: Start stop systeem evo

Bericht door ybraat »

Gelukkig heeft Microsoft niks te maken met de auto software. Dat is (gelukkig???) Magneti Marelli, je weet dezelfde jongens als in de Formule1.
Lekker mjetten: Afbeelding
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: Start stop systeem evo

Bericht door Kars »

Op "korte" ritten met dit koude weer zet ik bijna vanzelf( je moet er "ff" wat voor doen en één knopje indrukken op het dashboard)het start&stop uit.
Dit weekend heb ik wat grotere afstanden afgelegd, 2x150km, en daar wel s&s aangehad. Bij goed warme motor slaat de motor af maar binnen één minuut slaat de motor vanzelf toch weer aan en dat gebeurd bij dezelfde ritten 's zomers niet, dan blijft de motor uit tot het moment dat ik de koppeling intrap.
Misschien dat ik het niet helemaal snap van de topicstarter maar wat is er mis dat Fiat een systeem bedacht heeft om brandstof te besparen bij het langdurig stilstaan bij stoplichten, open bruggen, spoorbomen etc??
Of bedoel je MmarkM dat het systeem helemaal niet meer werkt?
Bij mij is het dus dat het in principe wel werkt maar met de huidige temperaturen dat het systeem weer zelf start binnen een minuut ongeveer.
Plaats reactie