Start stop systeem evo
Re: Start stop systeem evo
Er bestaat zeker geen manier waarop je dat start / stop systeem permanent uit kan zetten?
Wordt er gek van
Wordt er gek van
Re: Start stop systeem evo
Er zit toch een drukknop op het dashbord waarmee je het start/stop systeem mee kunt uitzetten.VlijmenD schreef:Er bestaat zeker geen manier waarop je dat start / stop systeem permanent uit kan zetten?
Wordt er gek van
Gr.BEN
Punto Evo 1.4 MultiAir 16v / 105 pk Dynamic / Tech House Grey / Interieur:Bordeaux Rood
- Jarnoootje
- Membre D'Oro
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Start stop systeem evo
Klopt maar elke keer als je de auto opnieuw start moet je dat knopje weer indrukken.
Nou schijndt Wesley in zijn vorige Abarth een lerend start stop systeem gehad te hebben die naar tijden lang uitschakelen vanzelf uit bleef?
Nou schijndt Wesley in zijn vorige Abarth een lerend start stop systeem gehad te hebben die naar tijden lang uitschakelen vanzelf uit bleef?
- Wesley Abarth
- VIP Membro
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
- Locatie: dongen
- Contacteer:
Re: Start stop systeem evo
Inderdaad Jarnootje, die was ineens permanent uit. Dat is me bij deze nog niet gelukt, zou het dan toch met de software tuning van de vorige te maken hebben? Weet niet of er een aparte zekering voor is, hier zou je ook eens mee kunnen stoeien.
Re: Start stop systeem evo
Dealer vragen,die kan hem vast permanent uitzettenVlijmenD schreef:Er bestaat zeker geen manier waarop je dat start / stop systeem permanent uit kan zetten?
Wordt er gek van
Dat kunnen ze ook met die irritante piep als je even je gordel niet om hebt
Re: Start stop systeem evo
Op mijn punto heeft S/S het eigenlijk nooit lang gedaan. Meestal slaat de motor na 5s gewoon weer aan, of gaat ie helemaal niet uit.
Koud of warm, veel gereden of niet, dat maakt allemaal niets uit.
De garage kan het niet zozeer vinden. Die keren dat de auto naar de garage geweest is: daarna doet ie het een paar dagen goed.
Heel verassend was dat na de software update van Blue en me naar V6, (die ik gedaan heb ivm nieuwe telefoon) de start/stop het ineens weer doet als nooit tevoren! Voor mij is het dus een software issue. Die keren dat de auto naar de garage was, is vast de accu losgeweest, en daarom deed ie het daarna ook weer eventjes goed?
Het is wel duidelijk: combinatie Microsoft en Fiat...
Koud of warm, veel gereden of niet, dat maakt allemaal niets uit.
De garage kan het niet zozeer vinden. Die keren dat de auto naar de garage geweest is: daarna doet ie het een paar dagen goed.
Heel verassend was dat na de software update van Blue en me naar V6, (die ik gedaan heb ivm nieuwe telefoon) de start/stop het ineens weer doet als nooit tevoren! Voor mij is het dus een software issue. Die keren dat de auto naar de garage was, is vast de accu losgeweest, en daarom deed ie het daarna ook weer eventjes goed?
Het is wel duidelijk: combinatie Microsoft en Fiat...
Re: Start stop systeem evo
Het is wel duidelijk: combinatie Microsoft en Fiat geeft MicroFiascoeaz schreef: Het is wel duidelijk: combinatie Microsoft en Fiat...
Re: Start stop systeem evo
Gelukkig heeft Microsoft niks te maken met de auto software. Dat is (gelukkig???) Magneti Marelli, je weet dezelfde jongens als in de Formule1.
Re: Start stop systeem evo
Op "korte" ritten met dit koude weer zet ik bijna vanzelf( je moet er "ff" wat voor doen en één knopje indrukken op het dashboard)het start&stop uit.
Dit weekend heb ik wat grotere afstanden afgelegd, 2x150km, en daar wel s&s aangehad. Bij goed warme motor slaat de motor af maar binnen één minuut slaat de motor vanzelf toch weer aan en dat gebeurd bij dezelfde ritten 's zomers niet, dan blijft de motor uit tot het moment dat ik de koppeling intrap.
Misschien dat ik het niet helemaal snap van de topicstarter maar wat is er mis dat Fiat een systeem bedacht heeft om brandstof te besparen bij het langdurig stilstaan bij stoplichten, open bruggen, spoorbomen etc??
Of bedoel je MmarkM dat het systeem helemaal niet meer werkt?
Bij mij is het dus dat het in principe wel werkt maar met de huidige temperaturen dat het systeem weer zelf start binnen een minuut ongeveer.
Dit weekend heb ik wat grotere afstanden afgelegd, 2x150km, en daar wel s&s aangehad. Bij goed warme motor slaat de motor af maar binnen één minuut slaat de motor vanzelf toch weer aan en dat gebeurd bij dezelfde ritten 's zomers niet, dan blijft de motor uit tot het moment dat ik de koppeling intrap.
Misschien dat ik het niet helemaal snap van de topicstarter maar wat is er mis dat Fiat een systeem bedacht heeft om brandstof te besparen bij het langdurig stilstaan bij stoplichten, open bruggen, spoorbomen etc??
Of bedoel je MmarkM dat het systeem helemaal niet meer werkt?
Bij mij is het dus dat het in principe wel werkt maar met de huidige temperaturen dat het systeem weer zelf start binnen een minuut ongeveer.