Achterbankleuning niet goed gemonteerd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Achterbankleuning niet goed gemonteerd

Bericht door fra-boy »

Ja, nu ben ik voor het eerst aan de beurt om een probleem(pje) te melden (na zo'n 1000 km nog mar) :( . Deze had ik hier nog niet ergens gelezen, of wel?
Gisteren besloot ik eens de achterbank te inspecteren, want hoorde toch wat geluidjes af en toe. Nu bleek de rugleuning 'gewoon' los te zitten , maar hij wou ook niet meer vast! Na de nodige insspectie blijktde leuning aan één kant geheel los te zitten: daar moet de leuning aan de onderkant in een ronde opening 'vallen' (ik heb geen gedeelde achterbank). Het ding stond zo scheef dat hij ook aan de bovenkant niet in de 'grijpers wou vallen.
Heb stevig geduwd, maar durfde niet door te drukken.
Vanochtend naar de dealer geweest, was snel opgelost, die duwde 'm er gewoon weer in. :lol:
Maar ja, toch wat vreemd dat de hele leuning in feite fout af fabriek fout gemonteerd én los zat. :shock:

Verder overigens zéér tevreden tot nu toe :D
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Achterbankleuning niet goed gemonteerd

Bericht door hannes »

fra-boy schreef:Ja, nu ben ik voor het eerst aan de beurt om een probleem(pje) te melden (na zo'n 1000 km nog mar) :( . Deze had ik hier nog niet ergens gelezen, of wel?
Gisteren besloot ik eens de achterbank te inspecteren, want hoorde toch wat geluidjes af en toe. Nu bleek de rugleuning 'gewoon' los te zitten , maar hij wou ook niet meer vast! Na de nodige insspectie blijktde leuning aan één kant geheel los te zitten: daar moet de leuning aan de onderkant in een ronde opening 'vallen' (ik heb geen gedeelde achterbank). Het ding stond zo scheef dat hij ook aan de bovenkant niet in de 'grijpers wou vallen.
Heb stevig geduwd, maar durfde niet door te drukken.
Vanochtend naar de dealer geweest, was snel opgelost, die duwde 'm er gewoon weer in. :lol:
Maar ja, toch wat vreemd dat de hele leuning in feite fout af fabriek fout gemonteerd én los zat. :shock:

Verder overigens zéér tevreden tot nu toe :D
m.a.w. dat was gewoon jaagwerk af fabriek.

maar je verwacht toch dat voor dat mooie bedrag aan afleveringskosten, de dealer zo'n auto ff van boven tot onder en van voor tot achter controleerd :roll:

schijnt dus ook niet altijd te gebeuren.
GV
Berichten: 6
Lid geworden op: di aug 01, 2006 16:11
Locatie: Tegelen

Bericht door GV »

Bij mijn GP in Mei 2006 geleverd was de leuning van de achterbank ook niet goed gemonteerd. Je kon hem niet vergrendelen.
Natuurlijk heeft de dealer het keurig opgelost.
Gebruikersavatar
Ice-Angel
Membre D'Oro
Berichten: 1703
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 21:35
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Ice-Angel »

Bij het na voren klappen van de achterbank wil de rugluening wel eens uit zijn "vergrendeling" gaan. Is mij ook al eens gebeurt. Is gemakkelijk zelf op te lossen. Het pinnetje kun je iets uit trekken en zo weer in de geleider schuiven.
X T@M
Proud owner of @:BRAVO 1.9 Multi-Jet Sport
www.ice-angel.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

nergens last van sorry :?: :!:
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: Achterbankleuning niet goed gemonteerd

Bericht door ineke »

hannes schreef:
fra-boy schreef:Ja, nu ben ik voor het eerst aan de beurt om een probleem(pje) te melden (na zo'n 1000 km nog mar) :( . Deze had ik hier nog niet ergens gelezen, of wel?
Gisteren besloot ik eens de achterbank te inspecteren, want hoorde toch wat geluidjes af en toe. Nu bleek de rugleuning 'gewoon' los te zitten , maar hij wou ook niet meer vast! Na de nodige insspectie blijktde leuning aan één kant geheel los te zitten: daar moet de leuning aan de onderkant in een ronde opening 'vallen' (ik heb geen gedeelde achterbank). Het ding stond zo scheef dat hij ook aan de bovenkant niet in de 'grijpers wou vallen.
Heb stevig geduwd, maar durfde niet door te drukken.
Vanochtend naar de dealer geweest, was snel opgelost, die duwde 'm er gewoon weer in. :lol:
Maar ja, toch wat vreemd dat de hele leuning in feite fout af fabriek fout gemonteerd én los zat. :shock:

Verder overigens zéér tevreden tot nu toe :D
m.a.w. dat was gewoon jaagwerk af fabriek.

maar je verwacht toch dat voor dat mooie bedrag aan afleveringskosten, de dealer zo'n auto ff van boven tot onder en van voor tot achter controleerd :roll:

schijnt dus ook niet altijd te gebeuren.

Ben ik helemaal met je eens Hannes het is tenslotte geen pak koffie wat je koopt. :roll:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Bij mij zaten de beugeltjes waar de achterbank invalt zeg maar, ook los de rugleuning klapperde iets ik heb deze zelf vastgedraaid en het probleem was opgelost.
Plaats reactie