Logo achterklep

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Logo achterklep

Bericht door FeaR »

Vraag me niet hoe het is gelukt, maar vanmorgen stuiterde opeens een deel van mijn Fiat-logo uit de achterklep:
Afbeelding

Het logo is dus deels bol en de letters zijn hol:
Afbeelding

Aan de kant van de klep ziet het er dan zo uit:
Afbeelding

Nu kan ik een nieuw logo scoren voor een paar tientjes en die er op zetten. Echter leek het me wel mooi om het deel tussen de letters zwart te maken. Past wat beter bij de auto. Alleen de vraag is nu even wat de beste manier is.

Ikzelf had twee manieren gevonden/bedacht:
1. Met iets van zwarte montagekit het gat op de klep goed opvullen en dan het logo er weer indrukken. In de hoop dat de kit mooi uitzet en een geheel vormt.
2. Het logo vanaf achter eerst zwart spuiten zodat ik 100% zeker ben van een egale laag. Het vastzetten zou dan weer met montagekit gebeuren, kleur maakt dan niet zo veel meer uit.

Kan het op die manieren of is er een betere manier te vinden? Weet sowieso niet of het mooi wordt, want weet niet goed hoe ik de kleine stukjes rood nog tussen de letters vandaan krijg.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Logo achterklep

Bericht door Thegroov »

Volgens mij stond er van de week een linkje met info bij jarre of azerion, moet je daar ff kijken...
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Logo achterklep

Bericht door Thegroov »

Het was bij jarre: http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... badge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Logo achterklep

Bericht door FeaR »

Ik dacht al dat ik ooit zoiets gezien had, maar kon de link niet meer vinden. Thnx.

Op een ander forum hadden ze al gezegd dat je eerst moest verven. Dus ik zojuist begonnen, maar dat heeft niet goed uitgepakt. De zwarte verf drong door de grijze verf heen waardoor je een soort van marmer-effect kreeg. De hele badge nu maar afgedaan met thinner waardoor ik nu zelf de kleuren kan kiezen. Of wellicht dat ik toch gewoon voor een standaard embleem ga.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Logo achterklep

Bericht door FeaR »

Even aanvullende vraag:
Iemand een idee waar je die dubbelzijdig klevende foam kan halen? En dan het liefst per kleine oppervlaktes want 5 meter is wat overkill voor één logootje :P
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Logo achterklep

Bericht door PuntoSporting »

FeaR schreef:Even aanvullende vraag:
Iemand een idee waar je die dubbelzijdig klevende foam kan halen? En dan het liefst per kleine oppervlaktes want 5 meter is wat overkill voor één logootje :P
Er is tape verkrijgbaar bij de bouwmarkt die speciaal voor auto logo's is.
Zwart met een groene folie.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Plaats reactie