Van Punto naar 500+

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Van Punto naar 500+

Bericht door hbassen »

http://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-punt ... post-67076" onclick="window.open(this.href);return false;
Na 22 jaar trouwe dienst gaat de Punto met pensioen. Zijn opvolger zal in de Poolse Fiat 500-fabriek het levenslicht zien.

De Fiat Punto zal vanaf 2016 waarschijnlijk als Fiat 500 Plus door het leven gaan. De Plus moet het gat opvullen tussen de kleine driedeurs 500 en de grote 500L. Fiat wil 180.000 500 Plus-sen per jaar gaan bouwen.

De geboorteplaats van de huidige Punto ligt in Italië. Maar deze fabriek in Melfi moet ruimte maken voor de komende Jeep Renegade en de Fiat 500X, Fiat’s nieuwe compacte SUV’s.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
elboero
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: di mar 19, 2013 11:36
Locatie: Irnsum

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door elboero »

Da's weinig goed nieuws, als je de 'gelekte' foto bekijkt. Lijkt wel een Peugeot. :?
Grande Punto 1.4 16V T-jet Nero Provocatore - Savali edition
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door Anyways »

wordt er niet mooier op :shock:
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door Jan_Kol »

In dit artikel (Engels) wordt opgemerkt dat de Ford Fiesta in het segment waarin de GP ook opereert wel meer exemplaren verkoopt en dat de GP daalt. Nu kan ik die die auto's vergelijken want, zoals ik al eens mededeelde, kocht ik mijn GP van een Ford dealer. Toen ik stuurhuisproblemen had kreeg ik een leenauto mee, ja een Ford Fiesta dus. En ik moet zeggen die beviel uitstekend. Het enige echte voordeel van de GP is dat de instap/zit hoger is en dat kan ik erg waarderen. De Fiesta was wel een stuk stiller en vooral een stuk zuiniger (ca. 20%!!) dan de GP en dat zijn zaken die niet te versmaden zijn. Oké ik ben inmiddels GP fan en denk dat er nog wel een paar volgen, maar de Ford Fiesta als alternatief zal ik niet vergeten....


Jan
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door EvoDaan »

Via een Engels platform kwam ik bij een India's/ Indiaans/ Indinees platform uit waar foto's waren geplaatst van toch weer een gefacelifte Punto. Grootste afwijking hierbij is de neus (welke helaas op de foto's niet goed zichtbaar is). Het schijnt in India deze maand gepresenteerd te worden. Of dit model Europa gaat halen is natuurlijk nog maar de vraag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door Sjoerd H. »

Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door tonyvandenbroek »

4cm :shock: wat dacht je van een halve meter bijna... -]

Maar ik moet er nog aan wennen. Geloof trouwens niet dat deze versie naar NL komt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door eBoonstra »

Jezus. Houd dat tuigding daar maar :shock:
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door RaydeJee »

Voorlopig staat de oude vertrouwde GP daar nog op de website. :D
http://www.fiat-india.com/2013/punto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door Odelot »

Ik vind deze echt niet mooi! Had er meer van verwacht. Niet de moeite waard dit. Gewoon een sleutelgat in de kofferklep...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door RaydeJee »

En die antenne voorop het dak is om te gillen. Dat vind ik altijd zo lelijk, Ford heeft dat ook met veel modellen.
Gebruikersavatar
petje
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 06, 2011 21:19
Locatie: emmeloord

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door petje »

Ik vind als je een nieuwe auto ontwikkeld moet je een fris nieuw model introduceren.
Geen model wat er nu op lijkt, maar een moderne auto neerzetten op de markt waar we als fiat liefhebbers jaren mee voor uit kunnen.maar dan wel de naam punto houden.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door RaydeJee »

Ja het is wel tijd voor echt iets nieuws.
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door Jan_Kol »

Sjoerd H. schreef:Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
Tsja, dan heb je waarschijnlijk zelden met die geweldige "verkeersdrempels" te maken, want dan piep je direct anders.

Ik herinner mij van jaren geleden dat ik op een weg reed met een eindeloos aantal van die schokbreker-vernielers. Ik "nam" ze met een km of 30, maar die verlaagde Audi achter mij kroop er over om dan uiteraard bij de volgende weer aan mijn trekhaak te hangen (nou ja, ik had geen trekhaak op die auto maar het verduidelijkt wel wat). En dat is dan weer een gevolg van een verlaagde auto.

Hier ter plaatse zijn er ook een aantal van slechte makelij en die neem je echt met een slakkengangetje. Als mijn GP verlaagd zou zijn zou ik op enkele punten moeten omrijden om geen schade op te lopen door die krengen. Dus verlagen: stoer maar niet altijd even praktisch. Ik heb dat ervaren met de Daihatsu, die wel een trekhaak had en bij standaard-vering en standaard-trekhaak bleef die soms ook op die dingen hangen als ik er te snel afreed. Toen moest ik vaak aan gememoreerde Audi denken..... Met de GP is dat gelukkig niet het geval al houd ik er nog steeds door de, in loop der jaren, opgebouwde ervaring rekening mee (ook met het oog op de levensduur van de schokdempers).

Jan
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Van Punto naar 500+

Bericht door Sjoerd H. »

Jan_Kol schreef:
Sjoerd H. schreef:Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
Tsja, dan heb je waarschijnlijk zelden met die geweldige "verkeersdrempels" te maken, want dan piep je direct anders.

Ik herinner mij van jaren geleden dat ik op een weg reed met een eindeloos aantal van die schokbreker-vernielers. Ik "nam" ze met een km of 30, maar die verlaagde Audi achter mij kroop er over om dan uiteraard bij de volgende weer aan mijn trekhaak te hangen (nou ja, ik had geen trekhaak op die auto maar het verduidelijkt wel wat). En dat is dan weer een gevolg van een verlaagde auto.

Hier ter plaatse zijn er ook een aantal van slechte makelij en die neem je echt met een slakkengangetje. Als mijn GP verlaagd zou zijn zou ik op enkele punten moeten omrijden om geen schade op te lopen door die krengen. Dus verlagen: stoer maar niet altijd even praktisch. Ik heb dat ervaren met de Daihatsu, die wel een trekhaak had en bij standaard-vering en standaard-trekhaak bleef die soms ook op die dingen hangen als ik er te snel afreed. Toen moest ik vaak aan gememoreerde Audi denken..... Met de GP is dat gelukkig niet het geval al houd ik er nog steeds door de, in loop der jaren, opgebouwde ervaring rekening mee (ook met het oog op de levensduur van de schokdempers).

Jan
Ik begrijp je verhaal en omlaag is niet altijd even praktisch,
Maar 4CM geeft optisch al heel veel terwijl het niet altijd onmogelijk wordt drempels te nemen! :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie