Help kom er even niet uit met 12 V

Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: Audio vraag Fiat punto 2012 twinair

Bericht door blackEVO85 »

Peter_Bosveld schreef:Okee thnx, zal van het weekend is gaan kijken hoe of wat.

Welke sub heb jij er nu in zitten? Ik zou graag een kleine sub hebben aangezien ik ook nog een zoontje heb van 1,5 en de kinderwagen moet ook nog mee :)

zat te kijken naar zo,n sub die je in de reserve wiel kan plaatsen.
Ik heb al jaren een JBL BassPro II.
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/106c-s ... asspro-ii/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat ding heeft tot nu toe in al mijn auto's gezeten, heb 'm alleen niet in mijn vorige Pevo gehad i.v.m. Interscope
Topding :lol:

Maar een kinderwagen word dan wel wat krap :?
Peter_Bosveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52

Re: Audio vraag Fiat punto 2012 twinair

Bericht door Peter_Bosveld »

Okee heb even in mn kofferbak gekeken en ik zie inderdaad een 2 polige kabel met een connector liggen, dus deze kan ik gebruiker voor de 12V aansluiting? en tegelijk de remote daarom aansluiten, zeg maar bundelen? En de massa kan ik daar de zwarte voor gebruiken of liever een bout aan de auto zelf?

Afbeelding

Daarnaast kwam ik een soort zekering kast tegen:

Afbeelding

Kan ik hier ook wat mee doen?

Is het makkelijkst om aan de linkerkant bestuurders kant een kabel te trekken of via de passagiers kant om de speakerdraad te leggen?

Ik hoor het graag van jullie

Gr peter
Peter_Bosveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52

Re: Audio vraag Fiat punto 2012 twinair

Bericht door Peter_Bosveld »

Heren,

Help ! Ik ben bezig geweest om een actieve sub aan te sluiten, hiervoor wilde ik de loze kabel tbv een sigaretaansluiting te gebruiken. Betreft een subtiel woofertje van 50 watt rms. Echter staat er geen 12 V op deze kabel. In het boekje wordt ik ook nier wijzer van aagezien deze zekeringen blanco zijn.
Wie weet welke zekering hier op moet zitten?

De 12 V die ik bedoel is op bovenstaande foto te zien .
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door blackEVO85 »

Weet ik zo niet uit m'n hoofd. Ik had er wel spanning op staan. Misschien een domme vraag maar had je m wel op contact?

Anders kan het instructieboekje misschien uitkomst geven, hierin staan de zekeringen benoemd.
http://www.fiat-service.nl/instructiebo ... oekjes.php
Peter_Bosveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door Peter_Bosveld »

Topic mag gesloten worden, probleem is opgelost.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door EvoDaan »

Als je voor de techneuten nog even kan melden hoe dit is opgelost dan hebben we een mooi gesloten boek ;)
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door blackEVO85 »

EvoDaan schreef:Als je voor de techneuten nog even kan melden hoe dit is opgelost dan hebben we een mooi gesloten boek ;)
.)
Peter_Bosveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door Peter_Bosveld »

Hahaha :)

Heb het even tijdelijk provisorisch gedaan, 12 V afgetapt vanaf de sigaretten aansluiting via het midden console.

- De kabel vervolgens doorgetrokken onder het dashbord kastje en dan door de dorpels naar achteren.
- Massa gepakt vanuit het zekeringkastje achterin.
- De remote kabel samen gekoppeld met de + kabel vanuit de sigaretten aansteker.
- Speaker kabel heb ik bij de Radio afgetapt, heb gekozen voor links Achter. Betreft de groen - groen zwart kabel
- De + kabel voor de zekerheid extra afgezekerd met 20 Amp, in de auto zelf zit 15 en in de sub ook 15 amp

De subwoofer is van Pioneer en heeft 70 watt rms en 100 watt piek vermogen. Betreft een klein subwoofertje die net even de lagere tonen produceert dan de standaard speakers. Ik moet wel aangegeven dat het nog behoorlijk zuiver is en de spiegels buiten en binnen aardig mee trillen :)

Ik zal later als nog een kabel trekken vanaf de accu, ter voorbereiding voor een wat zwaardere set.
Mathijs55
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jun 27, 2014 9:13
Locatie: Veluwe

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door Mathijs55 »

Ik heb dit weekend ook een subwoofer ingebouwd. Mooi setje namelijk een Pioneer GM-A3602 versterker (400watt) en ook een Pioneer subwoofer TS-W304R (1400watt max, 300 RMS) Er komt echt een ziek geluid uit. Heb de stock radio nog niet harder dan 17 gehad want volgens mij tril ik dan alles uit elkaar.

De montage was op zich prima te doen, al was de kabel van de accu trekken wel een leuk klusje. Gelukkig heb ik dankzij de nodige tips op dit forum het toch kunnen doen.

Zal van de week wel even wat foto's maken. Moet nog een langere massa-kabel bestellen, wil de subwoofer namelijk graag aan de rechterkant hebben staan.

Ik heb trouwens de remote + van de extra 12v stekker uit de kofferbak gehaald. Werkt perfect!

Hier even een foto'tje van de set terwijl hij nog niet aangesloten was.

Afbeelding
jaspermm2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 17:27

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door jaspermm2 »

Beste allen,

Obv dit topic even een kort vraagje, ik heb een Pioneer TS-WX120A Subwoofer gekocht voor onder de bijrijdersstoel van mijn Punto Evo 2010.

Nu wil ik me het zo makkelijk mogelijk maken en de voeding van de 12v sigaretten aansteker halen ipv van door de stuurkolom direct op de accu. Weten jullie of een Pioneer TS-WX120A voldoende heeft aan de sigarettenaansteker, of moet ik hem echt direct op de accu lussen?

Ik gebruik de sigaretten aansteker verder niet.

Thx!

Jasper
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door Valandin »

Ik zou het zelf gewoon op de accu doen... Je wilt er sowieso een zekering tussen zetten zodat je niet je accu sloopt als er iets verkeerd gaat..

Maar opzich zou het, volgens mij, toch wel kunnen.
jaspermm2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 17:27

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door jaspermm2 »

Thanks Valandin voor je reactie. Er zit al een 10amp zekering op de kabel.

Moet genoeg zijn dan toch?


Gr j Afbeelding
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Re: Help kom er even niet uit met 12 V

Bericht door Valandin »

Ik zeg nu even wat uit mijn hoofd hoor, volgens mij staan de meeste sigarettenaanstekers afgezekerd met 15a..
Dat zou dus inhouden dat de sigarettenaansteker 180w belast kan worden. De sub heeft een nominale belasting van 50w en een piekvermogen van 150w, dus zou er allemaal binnen moeten vallen.

Dit is alleen écht niet mijn vakgebied. Ik zou er dus compleet naast kunnen zitten.
Ik zou alleen wel de sigarettenaansteker loshalen, dat je niet per ongeluk beide tegelijk gebruikt.
Plaats reactie