Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door Odelot »

Welke tomtom's passen er allemaal in de houder van een evo? Of is dat maar 1 model?
Ik ben over die van mij niet meer te spreken. Veel vastlopers, en updaten durf ik niet meer omdat de update de vorige keer er al amper op pastte. Nadeel is dat je bij deze tomtom geen gebieden kan selecteren. Engeland heb ik niet nodig bijvoorbeeld. Evenmin als Denemarken enzo. Maarja, ik kan alleen compleet Europa erop zetten. Bovendien zijn die updates erg duur. Net als de live services. De eerste 2 jaar werkte het goed, maar het wordt steeds slechter.

Ben eigenlijk niet van plan om hier nog geld in te steken... Je hebt ook nieuwe waar levenslang kaartupdates en live services op zitten. Alleen zullen die helaas wel niet in de houder passen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Peter0303
Berichten: 7
Lid geworden op: do aug 28, 2014 16:15

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door Peter0303 »

Ik had sinds het begin van TomTom_tijdperk al een exemplaar (buikje)
Daarna diverse modellen gehad, wat me eigenlijk niet zo beviel en dan druk ik het maar beetje subtiel uit.


Nu rijd ik met een 7inch exemplaar van Garmin (nuvi_2798LM)
Lifetime kaartupdates gratis (4x per jaar) en voorzien van DAB voor verkeersinfo.

DAB staat voor Digital Audio Broadcasting, inmiddels uitgerold in UK, België, Duitsland en Nederland.
Verkeersinfo wordt erg accuraat en snel weergegeven, alsmede mobiele controles (indien gemeld uiteraard)

Ben er super tevreden over.
Fiat Grande Punto, 2006
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door Odelot »

Dat is een flinke maat, 7 inch! Dab is ook wel ideaal denk ik ja. Net als lifetime update enzo. Maar ik wil mijn originele houder blijven gebruiken, en daar past de Garmin niet in vermoed ik...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door RaydeJee »

Zover ik weet is de TomTom 1000 de degene die in de laatste houder past (heb het hier ook wel eens gevraagd) en is er geen nieuwere Blue & Me TomTom of houder uitgebracht. Het nieuwere model is ronder en past vast niet.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door Odelot »

Er staan op de tomtom site refurbished tomtom 1000's. Het is me alleen niet duidelijk of hier ook nieuw kaartmateriaal op staat. Mag aannemen van wel. Als dat zo is kun je beter elk jaar een refurbished exemplaar kopen ipv updaten. Kaartupdates zijn al 80 per jaar, en live services ook 50 als ik het goed heb. Een refurbished exemplaar kost 130,00. Dan krijg je er ook nog een losse houder en een laadkabel bij.

http://www.tomtom.com/nl_nl/shop/tomtom ... highlights" onclick="window.open(this.href);return false;
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door RaydeJee »

Daar zeg je wat. Al heeft TomTom wel vaak aanbiedingen voor de kaartupdates of live services. Ik had de kaartupdate voor €50,- een jaar geleden en live services had ik tot vorig jaar voor €30,- dacht ik.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door alfawiel »

Als je de kaartupdate tijdig aankoopt heb je voordeel, niet wachten tot de nieuwe kaart er al is.
Ik betaal al jaren €39,98 voor 1 jaar updates (4 stuks)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door Thegroov »

Dit is toch we de reden waarom ik toch maar mijn telefoon blijf gebruiken. Ik hen één maal € 50,- betaald voor een life long heel europa abonnement van Sygic-navigatie op alle systemen. We hebben dus één account voor mij sony xperia, de iphone van angelique en de ipad, met gratis programma- en kaartupdates, zo vaak als die maar komen. Gaat de telefoon kapot, zoals laatst mijn galaxy note, dan download je het op je nieuwe telefoon, code emailadres en wachtwoord invoeren en het werkt weer.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door zwabbers »

Ik heb mijn cradle aangepast zodat de TomTom 600 er in past .
De stroomvoorziening is het zelfde als van de originele Fiat TomTom dus geen losse kabels .
De 600 is een veel prettiger model dan de Xl die ik hiervoor had ,veel sneller ,overzichtelijk, groter scherm, live update en verkeersinfo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door Odelot »

zwabbers schreef:Ik heb mijn cradle aangepast zodat de TomTom 600 er in past .
De stroomvoorziening is het zelfde als van de originele Fiat TomTom dus geen losse kabels .
De 600 is een veel prettiger model dan de Xl die ik hiervoor had ,veel sneller ,overzichtelijk, groter scherm, live update en verkeersinfo.
Afbeelding
Kijk dat is wat ik zoek!!

Hoe heb je de cradle aangepas? Op de 600 zitten lifetime kaartupdates zie ik. Zit ook live services op neem ik aan? Is dat ook gewoon gratis?

Edit: Ik zie al dat de verkeersinfo via je telefoon gaat. Hoe werkt dat precies? Via bluetooth waarschijnlijk, maar moet je nog meer instellen ofzo? En verbruikt dat veel data?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door zwabbers »

De verkeersinfo krijg hij inderdaad via je mobiel .
Kijk hier hoe het werk en hoeveel data je gebruik http://www.tomtom.com/nl_nl/services/connect/#tab:tab2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zelf heb er zeer goede ervaring mee en verkeersinfo klop met wat je op de weg tegen komt.

De cradle aanpassen is zeer eenvoudig kan er geen foto's van vinden maar zal dat zo even doen en hier plaatsen .
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door Odelot »

zwabbers schreef:De verkeersinfo krijg hij inderdaad via je mobiel .
Kijk hier hoe het werk en hoeveel data je gebruik http://www.tomtom.com/nl_nl/services/connect/#tab:tab2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zelf heb er zeer goede ervaring mee en verkeersinfo klop met wat je op de weg tegen komt.

De cradle aanpassen is zeer eenvoudig kan er geen foto's van vinden maar zal dat zo even doen en hier plaatsen .

Ok, alvast bedankt!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door zwabbers »

Hierbij de foto's van de cradle aanpassing.
Afbeelding

Als je de rubberdopjes uit de voorplaat loshaal zie je vier schroefjes die je los moet draaien , dan kan je hem uit elkaar halen .
Afbeelding

Je heb dan deze delen met nog een paar veertjes maar zonder die ring op de achtergrond.
Dan weer in elkaarzetten zonder de veren en gelijder
Afbeelding

Het bovendeel zit nu los in de houder en kan nu verder omhoog zodat de grotere TomTom er in past
In het bovendeel twee parkers schroeven voor het elestiek .
Dit dient om de TomTom vast in de houder tehouden
Afbeelding

Het eindresultaat van achter gezien.
Ik heb stevig dik neopreen gebruikt maar ptt elestiek werk ook prima
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door zwabbers »

Als ik wat meer tijd heb wil ik de cradle combineren met de originele TomTom raamhouder.
Ik wil dan de klem verwijderen en de originele houder er voor in de plaats maken zetten.
Moet dan wel de stroom die via de micro usb loopt aan de cradle koppelen .
Het wordt dan wat kompakter dan hij nu is .

Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Welke tomtom's passen er in een evo houder?

Bericht door RaydeJee »

zwabbers schreef:Hierbij de foto's van de cradle aanpassing.
Afbeelding

Als je de rubberdopjes uit de voorplaat loshaal zie je vier schroefjes die je los moet draaien , dan kan je hem uit elkaar halen .
Afbeelding

Je heb dan deze delen met nog een paar veertjes maar zonder die ring op de achtergrond.
Dan weer in elkaarzetten zonder de veren en gelijder
Afbeelding

Het bovendeel zit nu los in de houder en kan nu verder omhoog zodat de grotere TomTom er in past
In het bovendeel twee parkers schroeven voor het elestiek .
Dit dient om de TomTom vast in de houder tehouden
Afbeelding

Het eindresultaat van achter gezien.
Ik heb stevig dik neopreen gebruikt maar ptt elestiek werk ook prima
Nice. .)
Plaats reactie