blue&me

simon010156
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 08, 2015 20:02

blue&me

Bericht door simon010156 »

blue&me

Hoi ik ben nieuw op dit forum.
mijn naam is Simon Heitlager ik heb hier voor een panda ta 85 pk lounge sempre
gereden.
Maar door ruimte gebrek ben ik in januari 2015, gekocht in oktober 2014 overgestapt naar de punto 100 pk lounge.
op zich een prima auto.
maar wat schetst mijn verbazing er zit geen bleu&me meer in.
is er bij jullie iets van bekend?
er zit nu een Bluetooth radio in waar van de bluetooth allen maar werkt als de radio aan staat.
de blue&me tom tom die anderhalf jaar geleden gekocht heb doet het ook niet meer.
terwijl hij in de panda prima werkte via de stuur bediening.
Laatst gewijzigd door simon010156 op do feb 26, 2015 18:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Leftp
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 28, 2014 11:27

Re: bleu&me

Bericht door Leftp »

Heb je je TomTom al wel gekoppeld aan het boordsysteem? Dit kun je doen dmv de knoppen die links van de stuurkolom zitten, hierbij moet je een code op je TomTom intypen om deze te koppelen aan de auto, pas daarna kun je de auto ook vanaf je TomTom bereiken.
simon010156
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 08, 2015 20:02

Re: bleu&me

Bericht door simon010156 »

Leftp schreef:Heb je je TomTom al wel gekoppeld aan het boordsysteem? Dit kun je doen dmv de knoppen die links van de stuurkolom zitten, hierbij moet je een code op je TomTom intypen om deze te koppelen aan de auto, pas daarna kun je de auto ook vanaf je TomTom bereiken.
Nee , nog niet je bedoelt die knoppen waar je mistlampen in zitten dat blokje van 6 knoppen.?
Ik ga het morgen proberen .
Maar volgens mij kan je zonder bleu&me niet koppelen.
Gebruikersavatar
Roelienke
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 13:54

Re: bleu&me

Bericht door Roelienke »

Hallo,

Ik kan mij slecht voorstellen dat blue en me er niet in zit. Tomtom voorbereiding op het dashboard zit er wel op? Zowel in de uitrustingslijst van 2014 als 2015 zit er op de lounge gewoon blue en me....

Rijdt lekker deze uitvoering vind je niet? 8)
2014 Grande Punto Lounge Twinair 100 Crossover Black ingeruild
Nu: Fiat Tipo Business Lusso SW 1.4 T-Jet
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: bleu&me

Bericht door Odelot »

Welkom Simon,

Lijkt me wel dat er blue&me in een lounge zit, aangezien dit de meest luxe uitvoering is.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: bleu&me

Bericht door Jarre »

Bleu zal er idd niet inzitten, blue daarentegen wel
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: bleu&me

Bericht door meloenie »

Is het wel een lounge?
Er is nl ook een budget versie young waarbij er inderdaad een aftermarket radio inzit
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: bleu&me

Bericht door Rudabroda »

Welkom op het forum, Simon.

Ik vraag me ook af of het wel een Lounge is. Ik heb zelf een Lounge (Diesel, dat dan weer wel) en dat zit het gewoon op.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
simon010156
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 08, 2015 20:02

Re: blue&me

Bericht door simon010156 »

het is wel degelijk een lounge alle opties die in de folder staan zitten er in .
behalve de aluminium instaplijsten en het blue & me.
ik ben al met fiat Nederland in discussie geweest en die zeggen er zijn te veel problemen mee.
dus vanaf oktober 2014 zit er geen blue & me meer in.
mijn auto is gemaakt in week 47, 2014.
ik ben benieuwd of het blue&me ook niet meer in de panda en de 500 zit .
Robse2
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 14:05

Re: blue&me

Bericht door Robse2 »

Ik heb nu bijna 3 weken een nieuwe Punto Lounge. Dus van 2015.
Hiervoor had ik een evo alwaar duidelijk Blue en Me in zat. Dit zag ik terug op de instellingen van mijn mobiele telefoon. Dit moest ik middels een pincode activeren.
Met de nieuwe lounge is er geen vermelding van bluetooth meer op mijn telefoon maar staat er
Radio BT.
Ik heb dus wel de telefoonfunctie (noem het carkit) echter is dit niet geactiveerd middels een pincode. Door met spraak "instellingen" en "registeren" te doorlopen werd de verbinding met telefoon en radio gemaakt.
Maarrrrr.....als de telefoon uit is of ik zet de Bluetooth van telefoon uit dan krijg ik wel de melding op mijn dashboard dat er geen Bluetooth is.

Hoe dat verder zit met navigatie kan ik je niet vertellen die gebruik ik niet.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)een Prog. Black EVO ('11) een witte Punto ('15).
simon010156
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 08, 2015 20:02

Re: blue&me

Bericht door simon010156 »

Ja dat klopt ik heb ook radio BT in mijn telefoon staan.
maar hoe ziet jouw USB aansluiting er uit?
heb jij er een zwarte of een met een schuif in zitten.
Dat BT op je telefoon wil zeggen dar je er een bluetooth radio in heb en geen blue&me.
Robse2
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 14:05

Re: blue&me

Bericht door Robse2 »

De USB zit wel op zelfde plaats is alleen en ietwat groter paneel en zonder schuif.
De schuif zat wel in de evo.
Vraag ik me nu af wat ik mis als ik wel Bluetooth via radio heb en geen blue en me?
Als dat alleen betrekking heeft op tomtom navigatie vind ik het wel best.
Na een New Orleans Blue GP Edizione Prima('06) een witte GP Racing('09)een Prog. Black EVO ('11) een witte Punto ('15).
simon010156
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 08, 2015 20:02

Re: blue&me

Bericht door simon010156 »

Het nadeel van de bluetooth radio is als de radio uit is is er geen bluetooth verbinding .
Dus je moet altijd de radio aan hebben voor de verbinding.
henksch
Berichten: 4
Lid geworden op: do apr 02, 2015 12:06

Re: blue&me

Bericht door henksch »

Ik vind het wel een groot nadeel dat de tomtom niet meer gekoppeld kan worden omdat er simpelweg geen blue en me meer in de punto zit.
Vorige week mijn punto opgehaald met blue en me tomtom.
Leuk hoor zo'n actie met die tomtom maar integratie kun je nu vergeten.
Het punt is dat dit niet van te voren is gecommuniceerd overal staat dat er blue en me in zit en dat je de tomtom kan koppelen.
Zelfs in de laatste brochure staat nog "blue en me tomtom voorbereiding".
Blijkt dat de dealers vorig jaar oktober al een schrijven hebben gehad dat de tomtom koppeling niet meer zou werken.
Dus waarom nog zo'n tomtom er bij leveren.
Voor mij was die integratie nou juist de kers op de taart zoals ze dat zeggen.
Hele discussie gehad met fiat hierover maar die zeggen dat er klachten waren dat te veel telefoons geen verbinding konden maken en dat daarom is het systeem is vervangen.
Volgens Fiat mogen ze alles veranderen wat ze maar willen onder de noemer van wijzigingen voorbehouden.
Wat is het volgende?
Als er klachten komen over de wielen dan vervangen ze die door houten blokken?
Of er zijn te veel klachten over de punto dus je krijgt nu een panda...

Om nog maar te zwijgen over het half bakken menu wat je nu hebt als je je telefoon wilt registreren krijg je nog wel de 4 cijferige code zoals vroeger te zien maar je hoeft die niet meer op je telefoon in te geven...
Nee het mooie blue en me systeem waar ik in mijn vorige punto 8 jaar met plezier gebruik van heb gemaakt is compleet verminkt.
Als ik van te voren geweten had dat het er niet meer in zou zitten had ik geen punto meer gekocht.
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: blue&me

Bericht door blackEVO85 »

Mijn collega heeft in december zijn nieuwe full option Punto lounge mogen ontvangen. Ook hij kreeg de koppeling met zijn aangeschafte TomTom + Cradle niet werkend. Optimistisch als ik was ging ik hem er even mee helpen.... En inderdaad dat systeem is inderdaad flink verkracht ten opzichte van het B&M systeem in mijn Punto. Koppeling met de dure TomTom? Onmogelijk! Kan me voorstellen dat mensen hier erg van balen....
Plaats reactie