Blue en me inbouwen?

Plaats reactie
sebastiaan.keijzer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mei 19, 2014 17:10

Blue en me inbouwen?

Bericht door sebastiaan.keijzer »

Hi Allemaal,

Ik heb een Fiat Punto uit 2012. Auto komt oorspronkelijk uit Frankrijk. Betreft het model met nieuw interieur.

Nu zou ik graag willen weten of er iemand is die mij verder kan helpen met het Blue en me verhaal. Ik zou willen weten of ik dit achteraf zou kunnen inbouwen?

De vraag is dan of iemand een "schema" heeft waarop te zien is waar de blue en me componenten ingebouwd zitten zodat ik kan kijken of de aansluitingen in mijn draadboom zitten. Als dat het geval is dan kan ik gaan kijken of ik alle componenten tweedehands kan vinden.

Bedankt,

Sebastiaan
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Blue en me inbouwen?

Bericht door meloenie »

Phoe dat is een hele klus als het al kan.....
Stuurwiel knoppen, sleepcontacten, bedrading, interieurlicht met mic, dan nog blue&me module en dan nog alles aansluiten op canbus en alles opnieuw inprogrammeren.
Denk dat je beter een andere punto met af fabriek blue&me kan kopen.
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
sebastiaan.keijzer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mei 19, 2014 17:10

Re: Blue en me inbouwen?

Bericht door sebastiaan.keijzer »

Tijd zat ;-)

Als de bedrading is voorbereid dan is het te doen. Ik vraag me af of de draadboom echt verschillend is of dat ze een type draadboom hebben gebruikt?

Moet hopen op een sloper waar de meeste onderdelen op zitten en dat over te zetten. Ben alleen niet van plan om een gehele draadboom eruit te halen en die over te bouwen, dat gaan me net iets te ver.

Hopelijk is er een schema beschikbaar waarop ik de bedrading van het blue en me gedeelte kan zien. Kan ik daarna stekkertjes gaan zoeken.

Ben heel tevreden met de auto behalve dat er geen blue en me in zit...
glenn_d
Berichten: 9
Lid geworden op: do mar 19, 2015 13:05
Locatie: Epen

Re: Blue en me inbouwen?

Bericht door glenn_d »

Hey,
Ik heb momenteel een yatour ytm06-ma geïnstalleerd op mijn punto omdat mijn blue & me systeem was overleden. Deze simuleert de functie van een 6cd wisselaar. Dit maakt het mogelijk om USB, sd-kaart, aux en/of Bluetooth af te spelen via de radio.

Werkt bij mij perfect. En tegen een fractie van de prijs van een blue & me systeem.

Wellicht interessant om in die richting te kijken.

Groet,

Glenn
Plaats reactie