Goed passende 12v-usblader

Plaats reactie
Leftp
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 28, 2014 11:27

Goed passende 12v-usblader

Bericht door Leftp »

Inmiddels heb ik mijn 2014 Punto al weer een tijdje en heb ik eigenlijk altijd m'n telefoon aan de lader hangen terwijl ik in de auto zit. Omdat ik m'n muziek op een usbstickje heb, doe ik dit dmv de sigarettenaansteker met een 12v-naar-USB adapter plus kabel.

Nu heb ik al 3 verschillende laders geprobeerd, o.a. van DealExtreme.com, maar het lijkt alsof het gat in de Punto wat onderdieper is dan in veel andere autos. Ik moet m'n adapter dus eigenlijk altijd weer naar beneden duwen voordat deze goed contact maakt.

Mijn grote vraag is dus, heeft iemand al een 12v USB adapter gevonden die wél goed past en zo min mogelijk uitsteekt? Ik hoor het graag! :)
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Dino »

Ja, ik heb er twee:
de Kensington powerbolt 4.2, met twee lange snoeren voor de iPad/iPhone die maar liefst 4,2 Ampére levert (40 euro bij CoolBlue).

En sinds kort een mooi klein dingetje van Varta, vorige week meegenomen bij de MediaMarkt (omdat ik die Powerbolt even niet kon vinden) voor 9,95 euro. Hij hangt bij de kassa. Deze heeft twee USB aansluitingen, het is een mooi kort dingetje wat stevig in de aansteker past. Het randje (dikke gedeelte) van de lader past mooi tegen de rand van de stekkerdoos in de auto. Daardoor zit ie stevig, wiebelt niet los en doorat ie niet zo hoog is stoot je er ook niet snel tegenaan. De snoertjes en verloopstekkers die erbij zitten zijn een beetje cheapo maar die heb je ook niet nodig.

Die Varta is dus de beste deal: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_V ... langId=-11" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
Evoman
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 20:32

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Evoman »

Bedankt voor de Varta-tip Dino!!! Ding vanmiddag gehaald. Top! Pasvorm is voortreffelijk. Eindelijk van dat gewiebel, en vaak dus uitvallen, af. Kan het trouwens kwaad dat ding er altijd in te laten? Vind ik handig namelijk.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Thegroov »

Ik heb een hele korte hoogvermogen dubbele usb-lader gekocht bij de action voor € 3,95. Mijn telefoon klaagde dat hij te weinig stroom kreeg van mijn vorige lader. Deze doet het tot nu toe prima en zit ook goed.

Je kunt hem gerust laten zitten. Zolang er niets in zit, gebruikt hij ook vrijwel geen stroom.
Gebruikersavatar
Evoman
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 20:32

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Evoman »

Dank Frank.
Leftp
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 28, 2014 11:27

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Leftp »

Bedankt Frank en Dino, ik ga naar beide eens kijken. .) Wel jammer dat beide laders nog wel een stukje meer uitsteken dan de lader die ik nu gebruik maar als het niet wiebelt/loskomt is dat al een flinke upgrade.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Thegroov »

Vandaag zat de lader van de Action toch los.... :?
Niet de beste oplossing dus.
Gebruikersavatar
Evoman
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 20:32

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Evoman »

Die Varta zit echt.....als gegoten.
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Dino »

als je niet in de buurt van een Mediamarkt woont kan je hem ook halen bij de Dixons, MyCom, Interoffice, Conrad en nog veel meer zaken, zo leert een snelle Google mij.

Ik heb zelf sinds vorige week een nieuwe stekkerdoos, de vorige was kapot gegaan na het geklooi met een veel te lange verloopstekker die ik met een postelastiek probeerde vast te zetten zodat hij contact bleef maken. Wat een armoe en de zekering vloog er om de week uit. Echt ideaal wordt het nooit al heb ik nu, met dat Varta dingetje, wel het idee dat het opgelost is.
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Jan_Kol »

Evoman schreef:Kan het trouwens kwaad dat ding er altijd in te laten? Vind ik handig namelijk.
Ja, dat kan kwaad met als uiterste consequentie dat de accu te heet wordt en krom trekt. Even wat langer is geen probleem maar sommigen leggen 's avonds voor het naar bed gaan de telefoon (mobiele telefoon of smartphone) aan de lading en halen die er de volgende dag weer af. Dat kan dus op termijn)* een kromgetrokken accu tot gevolg hebben en die doet het dan ook niet meer. Dus opladen prima, nog even wat langer geen probleem maar niet te lang....
)* Soms is dat jaren, maar het kan ook maanden zijn.

Als je een smartphone voor navigatie gebruikt juist wel aan de lading houden, want navigatie + GPS trekken er veel vermogen uit, soms meer dan je kunt laden.

Jan
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Thegroov »

Als het contact uit staat, staat er geen spanning op de 12v aansluiting. Als je rijdt met de stekker in de 12 v aansluiting, zonder telefoon, dan loopt er een minimaal klein lekstroompje naar de usb-lader. Dat heeft geen onvloed op je accu, die is er immers voor gemaakt om stroom te leveren aan gebruikers.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Thegroov »

Ow Jan, jij bedoelt kromtrekken van de accu van de telefoon.... Maar het ging om de usb-lader of die in de sigarettenaanstekeraansluiting kon blijven zitten, zonder dat er een telefoon in zit.... Niet of de telefoon er altijd in kon blijven. Overigens, de methode die jij beschrijft, telefoon hele nacht aan de lader, dat doe ik al zo lang ik een mobieltje heb, met alle telefoons tot nu toe :D
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door lowiesjie »

Ik heb die Varta lader ook gezien maar twijfel nog vanwege de output. De Varta geeft volgens de verpakking 2A af en dit is voor een iphone wel ok omdat die doorgaans 2.1A krijgen. Echter voor een samsung of nokia telefoon is de 2A een beetje aan de hoge kant, normaal krijgen ze 1A of 1.3A. Hier en daar op het net wat berichten tegengekomen dat het dan niet bevorderlijk is voor de levensduur van je accu. Twijfel dus nog om deze aan te schaffen.
Leftp
Berichten: 8
Lid geworden op: zo dec 28, 2014 11:27

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door Leftp »

lowiesjie schreef:Ik heb die Varta lader ook gezien maar twijfel nog vanwege de output. De Varta geeft volgens de verpakking 2A af en dit is voor een iphone wel ok omdat die doorgaans 2.1A krijgen. Echter voor een samsung of nokia telefoon is de 2A een beetje aan de hoge kant, normaal krijgen ze 1A of 1.3A. Hier en daar op het net wat berichten tegengekomen dat het dan niet bevorderlijk is voor de levensduur van je accu. Twijfel dus nog om deze aan te schaffen.
Ik zou me daar geen zorgen om maken, je telefoon heeft intern gewoon een regelcircuit om niet te veel Ampère door je accu te jagen. Als je telefoon geen 2A wil/kan gebruiken dan paktie gewoon minder. Het voordeel is vooral dat je apparaat de kans krijgt om sneller te laden, als deze dat kan, iets wat je met een lader die sowieso maar 1A (of minder) aanbiedt geen optie is.
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Goed passende 12v-usblader

Bericht door ARJFP »

zijn er nog meer alternatieven?
ik heb er nu ook 1 .. volgens mij bij de action weg.

maar deze zit er wat los in .. je moet hem echt goed draaien tot het lampje brandt en vervolgens ook niet meer aanraken
Plaats reactie