ombouwen tomtom houder

remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

afgelopen zaterdag heb ik mijn fiat punto evo opgehaald. hij rijd goed en we zijn er ook erg blij mee.
in de auto zit op het dashboard een aansluiting voor de tomtom, ook heb ik de houder erbij.
zelf ben ik niet zon fan van de tomtom vanwege de prijs en het updaten. daarom heb ik het navigatieprogramma sygic op mijn tablet en gebruik ik deze als navigatie systeem. nu zou ik het wel mooi vinden als ik de tomtom steun zou kunnen ombouwen zodat ik wel de stroom uit de tomtom steun kan krijgen maar dan met een micro usb aansluiting en een houder voor mijn tablet erop vast gemaakt.

is er hier iemand dit als een keer heeft gemaakt of gezien. of iemand die weet of dat dit mogelijk is?

gr remon
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door ARJFP »

geen idee, maar ik heb ook een tomtom ... en ik heb 39 euro betaald om te updaten.
1 jaar lang 4x updaten .. valt opzich wel mee toch? (heel europa)
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

ja valt ook wel mee. maar mijn sygic kostte mij 20 euro. heb ik op 2 apparaten levenslange gratis update. op de lange termijn toch een stuk voordeliger dan tomtom.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door Odelot »

@ARJFP, dan heb je ook nog live- en flitsservice nodig elk jaar. Betaal je weer apart voor. Waardeloos. Heb zelf nu een tomtom 5100 europe en daar is alles levenslang gratis. Kaartupdates, liveservices en flitsinfo. Bespaar je zo'n 120,00 per jaar mee.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

past die tomtom 5100 ook in de houder?
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door ARJFP »

Odelot schreef:@ARJFP, dan heb je ook nog live- en flitsservice nodig elk jaar. Betaal je weer apart voor. Waardeloos. Heb zelf nu een tomtom 5100 europe en daar is alles levenslang gratis. Kaartupdates, liveservices en flitsinfo. Bespaar je zo'n 120,00 per jaar mee.
klopt heb je wel gelijk in :P
meestal gebruik ik ook de telefoon. (google maps)

maar de tomtom 5100 europe past niet in de houder of wel?
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door zwabbers »

Nee de Tomtom 5100 is 90.5 mm hoog en de originele Fiat Tomtom is 85 mm hoog .
Met wat plak en knip werk kan je hem natuurlijk wel passend maken zoals ik gedaan heb voor een Tomtom 6000 .
Afbeelding
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

hoe heb je de houder eraf gekregen? gewoon open schroeven en klaar?
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door zwabbers »

Het uitelkaar schroeven is niet lastig , het terug in elkaar daar in tegen ......
De houder bevat veel meer onderdelen dan je zou verwachten en zit best wel ingenieus in elkaar .
Goed kijken hoe het in elkaar zit dan gaat het wel lukken om het weer terug in elkaar te zetten .
Je moet aan de buitenkant een paar rubbertjes verwijderen voor je bij de schroeven kan en verder oppassen met weg springende veertjes .
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

Ik was er gistermiddag gelijk mee begonnen. Het viel me niks tegen. Morgen heb ik tijd om er een micro usb van te kunnen gaan maken.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door zwabbers »

Je weet hopelijk toch wel dat je een usb lader tussen de draden in moet zetten !
De stroom op de draden is 12 volt en usb is 5 volt .
In de tomtomcradle zit een lader ingebouwd onder in de klem met de contacten voor de tomtom op het zelfde printplaatje .
Gewoon zo een klein aansteker usb lader halen en daar de buitenkant vanaf slopen dan hou je een heel klein printplaatje over met een usb aansluiting en die
soldeer je aan de cradle draden .
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

Nee dat wist ik.niet. maar bedankt voor de tip
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

De lader is omgebouwd. Met behulp van een oude usb auto lader als omvormer.
Nu nog een tabletsteun monteren aan de houder en dan zal ik proberen wat fotos te plaatsen
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door zwabbers »

Ben benieuwd
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

omdat ik denk dat het nog even duurt voor de houder helemaal af is nu vast een update hoe het er tot nu toe voor staat.
de houder heb ik al besteld maar die komt met de boot uit China, dus dat zal wel even duren.

Afbeelding

Afbeelding


de omvormer uit de 12V lader zit onder de krimpkous en zal ik nog aan de houder bevestigen.
Plaats reactie