ombouwen tomtom houder

remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

een tijdje geleden ben ik begonnen met het ombouwen van mijn tomtom. dit omdat ik al een goede navigatie heb op mijn tablet en telefoon, Sygic. omdat ik deze wel graag wou blijven gebruiken maar het idee van stroom uit je dashboard zodat er kabels door de auto lopen ook wel leuk vond heb ik ze samen gevoegd.

Dit is het eindresultaat. Ik ben er erg blij mee en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door provsen »

Heb je geen grotere foto's? ik kan het niet zo goed zien ;) Maar als ik je concept goed begrijp ziet het er super uit!

Mvg

Stein
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door zwabbers »

Mooi geworden en lekker groot scherm .
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

Als ik zou weten hoe ik de fotos groter kon maken had ik het graag gedaan. Maar nu was ik al blij dat ik ze er gewoon op kreeg.

Het ombouwen viel heel erg mee. Ik had eigenlijk ook al wel verwacht dat iemand het al een keer gemaakt had.
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door ARJFP »

jammer dat wij er niks van zien... foto's zijn veeeels te klein :(
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

Ik heb geen idee hoe je ze groter krijgt
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door Sjoerd H. »

Hoi Remon,

Probeer ze eens te uploaden via http://www.tinypic.com" onclick="window.open(this.href);return false;
En vervolgens gebruik je de forum link die er bij staat.
Photobucket maakt er automatisch thumbnails van, tinypic doet dit niet. (Tinypic is ook gratis en behoeft verder geen account)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door provsen »

Ik gebruik eigenlijk meestal facebook voor fotos maar denk dat er dan snel fotos niet meer zicht baar zijn ook ;)
remon1986
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma jul 20, 2015 11:55

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door remon1986 »

Ik heb het geprobeerd via tinypic. Maar daar bleven de fotos ook klein.
Ook had ik de tip gekregen om een gedeelte van de link weg te laten bij photobucket.
Dit wou ook niet. Tenminste bij mij niet. Met computers ben ik niet zo handig en mis ik iets van geduld.

Wou de fotos graag met jullie delen maar ik denk dat jullie me maar moeten geloven dat het er goed uit ziet.

Toch bedankt voor de tips om de fotos wat groter te krijgen
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door zwabbers »

Ik heb een 27 inch scherm en daar op zijn de foto's groot genoeg om te zien dat het knap werk is .
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door Odelot »

Ik een 24" maar kan het niet goed zien. Veel te klein.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
degrauw
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 18, 2007 12:47
Contacteer:

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door degrauw »

Hallo allemaal :)
Toevallig heb ik ook lopen knutselen vorige week.

Ik heb een Punto Evo als lease auto en hij gaat nog maar een paar maanden mee. Het abonnement wat ik bij Tomtom heb is nu afgelopen, maar wil ik daarom niet meer verlengen. Dus gezorgd dat mijn telefoon in de houder kan staan, makkelijk stroom heeft en de app TomTom Go aangeschaft.

Ik had de beschrijving gelezen op http://www.simpelklusje.nl/fiat-myport- ... foonsteun/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar daar stonden geen foto's meer bij. Ik heb ook verder niet echt ervaring met dit soort dingen, maar het is toch gelukt :)


De originele houder heb ik uit elkaar gehaald. De voeding met twee draadjes heb ik via twee geboorde gaatjes aan de achterkant eruit laten leiden. Deze heb ik gesoldeerd aan een uit elkaar gehaalde USB-voeding voor in de auto. Daar weer een USB stekkertje in, en dat tesamen in een kastje gestopt.
(de bruin-zwarte draad is de +, de zwarte draad de -)

De houder vervangen door eentje die ook zo'n bolletje heeft. Dat paste mooi. Zo'n houdertje voor er op had ik nog liggen.

Ik ben er best blij mee :)


Aan de zijkant heb ik NFC chips geplakt. Eentje voor als ik in de auto stap en eentje voor als ik er weer uit ga.
Als ik instap, haal ik mijn mobiel dus langs die chip. Die chip zorgt dan dat op mijn mobiel bluetooth en GPS wordt aangezet, geluid op hard wordt gezet en tomtom go-app wordt opgestart.
Als ik uitstap haal ik mijn mobiel langs de andere chip, die doet weer hetzelfde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voor diegene die ook willen klussen, deze dingen heb ik daarvoor besteld bij de Conrad:
- Hama-houder air vent swivel mount (360°) via Conrad (EAN: 4007249937049, art nr 373218)
- Auto USB adapter (art nr 514703)
- Behuizing RX2008/s (art nr 1279532)
- En ik had er nog wat soldeer bij besteld, want dan zijn er geen verzendkosten :)


Voor de volgende auto weet ik nog niet zeker of daar weer (goede) navigatie in zit. De Tomtom is van mij dus die hou ik. Het leuke is dat ik van de delen die over zijn van de originele houder en de gekochte houder die ook weer samen kunnen. Dat is dus een houder geworden :)

Afbeelding

Afbeelding


Ik wil nog wel die draadjes wat netter afwerken.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door zwabbers »

Mooi knutselwerk !
Dat met die nfc chips wist ik nog niet en gaat eens kijken of ik er wat mee kan .
Gebruikersavatar
AlexO
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 251
Lid geworden op: ma apr 09, 2012 10:31
Locatie: Lopik

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door AlexO »

Prachtig knutselwerk. Zo ben ik ook vaak bezig. Die NFC chips gebruikte ik ook, maar dan onder de houder geplakt. Aanzetten van navigatie enz ging prima, maar ook soms tijdens het rijden startte de boel weer op. Ik heb de NFC weer weggehaald maar jouw manier brengt me op een idee.
Kijken of ik er wat mee kan.
Groeten, Alex
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: ombouwen tomtom houder

Bericht door Berrychello »

Wat een mooi werk allemaal!

Ik heb een Tomtom Go 50 en die past niet in de originele steun. Ook heeft deze voeding via micro USB. Zoiets als hierboven moet ik dus ook gaan maken!
Plaats reactie