Inbouwen nieuwe headunit

Plaats reactie
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Inbouwen nieuwe headunit

Bericht door Valandin »

Hey Jongens,

Volgend weekend ga ik een nieuwe headunit in de GP bouwen. Alleen heb ik nu wel wat vraagjes..
Zover ik me ingelezen heb gaat het vervangen van de head unit niet zonder wat gedoe.

Als ik een reguliere head unit zou aanschaffen en zou installeren zou hij als het goed is geen stroom krijgen omdat de originele blaupunkt radio op can-bus gaat, toch? Als ik op internet lees moet de 12v van de sigaretten aansteker doorgelust worden naar de head-unit.. Allen heb ik écht geen flauw idee met hoe - en wat.

Kan op het forum ook niet echt een duidelijk antwoord krijgen (Misschien zoek ik ook niet goed)..

Maar de vragen zijn dan..
-Zijn er can-bus compatible head-units beschikbaar, die wat makkelijker te installeren zijn?
-Indien dit te duur is / niet kan, hoe verbind ik dan de 12v naar de headunit?
-Iemand een goedkoop adresje voor en enkel din frontje?
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: Inbouwen nieuwe headunit

Bericht door Milo-vs »

Enkel din frontje kost geloof ik op internet om en nabij 15 euro.

Wat betreft de plus doorklinken. Heel eenvoudig...

Pak een spanningzoekertje erbij zodra je de sigarettenaansteker eruit hebt gevist. Zet de spanningzoeker op een van de contact en maak contact met je sleutel. Gaat er een lampje branden? Dan heb je de goede. Zo niet probeer het andere contact.
Eenmaal de goede gevonden kun je hier een draad bijzetten door of de originele pin eruit te halen en het draad bij te klemmen, of doormiddel van een soldeerverbinding o.i.d

Een direct werkende HU durf ik niet te zeggen, al dacht ik wel dat er verloopkabeltjes waren waar het direct mee te realiseren was, maar hang mij hier niet aan op.
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Re: Inbouwen nieuwe headunit

Bericht door Valandin »

Ik zal zaterdag even kijken! Weet alleen niet zo goed welk frontje de juiste is op internet.. Iemand misschien een linkje?

http://www.dgce.nl/radioframe-enkeldin- ... p-564.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze?
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: Inbouwen nieuwe headunit

Bericht door Milo-vs »

Die zou de truc moeten doen. Wat je in de gaten moet houden is de kleur...
Plaats reactie