MP3-interface standaard radio Punto (2013)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

MP3-interface standaard radio Punto (2013)

Bericht door RicoKEVO »

Volgende week gaat mijn nieuwe/tweedehands Punto Twinair uit 2013 worden afgeleverd. Deze Punto is voorzien van de 'standaard' radio, dus zonder Blue & Me.

In mijn vorige auto's heb ik goede ervaringen gehad met MP3-interfaces die je aan kunt sluiten op de CD-wisselaar ingang van de radio, zoals de GROM in mijn Volvo, alhoewel deze wel een fluittoon gaf bij accelereren die onderdrukt werd door een achteraf door de leverancier toegezonden gekregen filter en later de Yatour in de C1 van mijn vrouw en die van mij zelf. Ideaal en werkt perfect.

Nu is het aantal mapjes dat je kunt aanmaken gelimiteerd aan het aantal CD's dat de OEM CD-wisselaar slikt, maar het aantal tracks per mapje bedraagt weer een ruime 99. Hoeveel CD's slikt de Fiat Punto CD-Wisselaar?

Omdat ik dus weer op 'de markt ben' om weer een MP3-interface uit te gaan zoeken zou ik graag wat input willen. Op zich is zo'n Yatour al dan niet met een extra bluetooth module, handig voor bijvoorbeeld de iPhone om te bellen maar ook om muziek te streamen, een prima keuze die bovenal ook nog eens zéér betaalbaar is. Echter het enige nadeel van de Yatour is dat, omdat de interface op de wisselaar ingang wordt aangesloten, deze geen ID3-tags meegeeft op het radiodisplay.

Om dit voor elkaar te kunnen krijgen zijn er ook interfaces die je naast op de wisselaaringang ook middels een verloopplugje aan dient te sluiten op de antenne aansluiting om zo de MP3-tags via het RDS signaal zichtbaar te krijgen.

Wie heeft ervaring met de verschillende MP3-interfaces in de Punto? Wie kan daar iets meer over vertellen?
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: MP3-interface standaard radio Punto (2013)

Bericht door RicoKEVO »

Vandaag mijn Yatour YT-M07 ontvangen. Morgen zien of ik deze kan inbouwen.
jafrano
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: za jun 23, 2012 22:23

Re: MP3-interface standaard radio Punto (2013)

Bericht door jafrano »

Excuses voor het eventueel terughalen van een oude topic. Maar is het gelukt met het installeren? Zo,ja heb je toevallig ook foto's gemaakt?

Ben aan het oriënteren voor mijn Twinair aangezien ik ook geen B&M heb..
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: MP3-interface standaard radio Punto (2013)

Bericht door RicoKEVO »

Zie hier: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtopic.php?t=13517" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie