Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Vandaag mijn Yatour YT-M07 ingebouwd in mijn Punto 2013 met standaard radio.

Ik had in mijn vorige auto's al ervaring opgedaan met de MP3-interfaces zoals de GROM en de Yatour. Omdat in de Punto's de Yatour interface YT-M05, YT-M06 en YT-M07 past en ik de mogelijkheid wil hebben om én via USB, SD-kaart én een iPod/iPhone muziek wil beluisteren heb ik gekozen voor de M07.

Ik heb dus de standaard Delphi radio
Afbeelding

Het verwijderen met de meegeleverde beugels ging eenvoudig. Echter, doordat de kabel naar het iso-blokje (?) erg kort was kon ik de radio niet volledig verwijderen.
Afbeelding

Maar omdat ik mij al had voorbereid wist ik waar ik de blauwe stekker van de Yatour interface kabel in moest steken.

Toen op zoek gegaan naar een manier om de Yatour in het dashboardkastje kwijt te kunnen. Daar moest ik wel even over nadenken, omdat ik bij sterke voorkeur niets wil 'slopen'.
Ik heb hiertoe maar het hele dashboardkastje verwijderd. Dat was erg eenvoudig door het los draaien van de torx schroeven (6 in totaal) waarvan er 2 stuks waren 'verstopt' achter het bakje over de volledige breedte van het kastje. Ook deze was eenvoudig te verwijderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door het verwijderen van het dashboardkastje kreeg ik ook heel erg eenvoudig toegang tot de ruimte achter de radio om zo de interface kabel makkelijk door te steken (op het internet zijn filmpjes zichtbaar waar met behulp van een polyester trekveer de bekabeling wordt gelegd....). De ruimte was groot genoeg voor mijn handen.

Ik vond de ruimte die het scharnier bood geschikt om de interface kabel doorheen te leiden.
Afbeelding

De ruimte was groot genoeg om het dashboardkastklepje probleemloos te kunnen sluiten zonder dat de kabel klem komt te zitten.

De Yatour aangesloten. Getest. En het werkte!

De radio weer terug geschoven et voilà ik kan sowieso 10 CD's/mapjes vullen met MP3's.
Afbeelding

Het bakje weer teruggeplaatst in het dashboardkastje en daarin de Yatour gelegd.
Afbeelding

Afbeelding

Vooralsnog maak ik gebruik van een 4GB SD-kaartje. De Yatour met het SD-kaartje moet eerst worden 'ingelezen' door de radio. Dit duurt eventjes. Ik denk nog geen halve minuut, maar wachten duurt altijd lang... :P Hierna wordt de Yatour direct gezien na selecteren van de CD CHANGER.

Het skippen door de CD's, dus de mapjes, gaat erg vlot evenals het naar een volgend nummer gaan.

Ik hoop dat ik met dit verslagje een bijdrage heb kunnen leveren.
Gebruikersavatar
tomlolol
Junior Stato
Berichten: 264
Lid geworden op: vr nov 13, 2015 15:22

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door tomlolol »

Mooi! Ik heb zelf een nieuwe headunit gestoken (kenwood) om een aux en usb stekker te verkrijgen ...
Toch een mooie oplossing dit, ziet er beter uit dan een aftermarket headunit
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCjjObG ... LyfLJcWKuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door damted »

Mijn Yatour zit gewoon achter of onder de radio weggewerkt.
Ik heb op het dekseltje waar vroeger de asbak zat (lijkt op een schuiflaatje) een beugeltje gemonteerd, waar zowel een USB als een 3,5mm stekkerverbinding zitten.
Dan hoef je niet bij de Yatour zelf te komen (gebruik de SD kaart dan toch niet)

Het verwijderen van het dashboard kastje is mij nog niet gelukt, ook handig als je interieurfilter wilt vervangen, maar ga met jouw tips toch nog eens kijken of ik die 6 schroeven kan vinden.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

In een Volvo die ik enkele jaren geleden reed, had ik de GROM, ook een MP3-interface, ook achter de radio gemonteerd met een USB-kabel naar mijn dashboardkastje, maar omdat de Yatour (ook) SD-kaarten leest en wat ook de voorkeur heeft, zoals gesteld wordt, heb ik de Yatour om die reden dus wel in het dashboardkastje gelegd.
damted schreef:Het verwijderen van het dashboard kastje is mij nog niet gelukt, ook handig als je interieurfilter wilt vervangen, maar ga met jouw tips toch nog eens kijken of ik die 6 schroeven kan vinden.
Succes, de 6 torx-schroeven zijn niet moeilijk te vinden. Het verwijderen van het bakje kostte wel even wat moeite. Dit bakje moet er ook uit, omdat zich daarachter ook schroeven bevinden.
pipax
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 07, 2016 21:20

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door pipax »

Mooi verslag, heeft mij veel tijd bespaard.
Ik heb een Yatour YT-M06 en een Parrot CK3100 ingebouwd in een Punto Twin Air van Mei 2013.
Nog een opmerking over het verwijderen van het dashboard kastje: deze zat bij mij met 7 schroeven vast ipv 6.
4 aan de boven-/voorkant, 1 in het midden en 2 achter het bakje.
Pas na het verwijderen van de 7e schroef links boven/voor kwam er beweging in, en was verwijderen geen probleem meer.
Wat betreft de korte ISO kabel, misschien haakte de ISO kabelboom ergens vast, de radio kan er helemaal uit met de ISO- en antennekabel aangesloten.
De Parrot heb ik onder de radio tegen het frame ge tirewrapped.
De radio wilde er eerst met geen mogelijk uit, maar dankzij de aanwijzingen in dit verslag kon ik mijn hand achter de radio krijgen en hem gewoon naar buiten duwen...
Dank nogmaals voor dit verslag.
Gebruikersavatar
speklap1991
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo sep 07, 2014 14:39
Locatie: groningen

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door speklap1991 »

hmm dit lijkt me wel ideaal, zit hier ook bluetooth op zodat ik muziek kan afspelen via spotify met mijn iPhone?
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door RicoKEVO »

Standaard heeft de Yatour geen Bluetooth, maar deze is wel met een BT module uitbreidbaar.
Gebruikersavatar
Vitamine
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: di aug 20, 2013 18:55
Locatie: Groningen

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door Vitamine »

Zou je misschien kunnen vertellen hoe je hem in gebruik hebt/aangesloten hebt met je iPhone?
Ben namelijk benieuwd hoe het werkt, en of het überhaupt werkt, wanneer ik een Yatour zou inbouwen voor Spotify en de Blue&me gewoon gebruik voor het bellen.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door Odelot »

Wat is hier het voordeel van ten opzichte van een usb stick die je in de middenconsole in kan pluggen?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
pipax
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 07, 2016 21:20

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door pipax »

@Odelot: Als je geen Blue&Me hebt dan is er ook geen USB of AUX aansluiting aanwezig, vandaar de inbouw van een Yatour.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door Odelot »

Ah ok, als je blue&me hebt, heb je hier dus weinig of niets aan.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Vitamine
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: di aug 20, 2013 18:55
Locatie: Groningen

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door Vitamine »

Niet direct. Ik heb de onderstaande USB-aansluiting (niet mijn foto) en daarmee het 'oude' Blue&Me systeem.
Hiermee kan ik wel een stick gebruiken voor mijn muziek, maar ik gebruik al jaren Spotify met bijbehorende nummers/afspeellijsten etc.
Verder is de AUX aansluiting niet aanwezig zoals bij mijn oude Grande Punto. Dus zal op een andere manier ‘in’ mijn radio moeten komen.
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om een gehele avond kwijt te zijn om muziek van Spotify op een stick te zetten :|.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rudabroda op di aug 23, 2016 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie voorwaarden.
Gebruikersavatar
Punturbo
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 8:36

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door Punturbo »

Ik heb vandaag in mijn GP de blue en me geüpdatet naar versie 5.6 en mijn iphone 6 via de USB ingang aangesloten met de blue en me dongle er tussen. En ik kan nu heerlijk spotify gebruiken in de auto. Zelfs nummers skippen met de knopjes op het stuur :) zou dit bij jou ook niet moeten kunnen dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
timwii
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jul 31, 2016 20:20

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door timwii »

Kun je mij Pb doen hoe je dat precies hebt gedaan? Ik wil ook erg graag spotify in m'n auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Re: Fotoverslagje inbouw Yatour YT-M07 Punto 2013

Bericht door Lucky13 »

RicoKEVO schreef:Standaard heeft de Yatour geen Bluetooth, maar deze is wel met een BT module uitbreidbaar.
Er is er wel 1 met BT maar die heeft dan geen sd kaart functie.
http://www.carinterface.nl/fiat/yatour- ... _yt-bta-fa" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze wil ik namelijk gaan inbouwen om via mijn telefoon muziek te spelen en meteen als handsfree te gebruiken.
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
Plaats reactie