Kleur radio

Plaats reactie
nielslu
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: ma dec 21, 2015 20:38

Kleur radio

Bericht door nielslu »

In onze GP zit een Blaupunkt radio zonder MP3. De kleur van de radio is lichtgrijs (ik denk officiële kleur Graphite).

Dit is de radio in onze GP:
Afbeelding

Nu heb ik op marktplaats een Blaupunkt radio mét MP3 gevonden, deze is echter donkergrijs of zwart (ik kan dat aan de hand van de foto's niet goed zien).

Is de Blaupunkt radio mét MP3 wel gemaakt in de kleur lichtgrijs? Is het front van zo'n radio eenvoudig over te bouwen op een andere radio?

Wij willen graag een radio mét MP3 maar wel graag zonder dat het uiterlijk van het dashboard wordt veranderd.

Wie heeft tips?
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Kleur radio

Bericht door ing_BRW »

Uit ervaring kan ik je melden dat er verschil in de radio's zit.
Ik heb een Blaupunkt met MP3 en wegens het beeldscherm daarvan is voor 1/4 kapot. Hiervoor heb ik toen een gewone radio overgekocht om het beeldscherm uit te wisselen.

Bij het loshalen van het plastic voorstuk waar de knoppen in zitten is mij opgevallen dat deze bij de gewone radio van achter vastgeschroefd zit aan het plastic achterstuk met de print plaat. Bij de MP3 variant zit deze name geklikt middels lipjes. Het uitwisselen van zowel het voor- en achterstuk kan ook weer niet omdat de gaten in de printplaat voor de schroeven niet aanwezig is op de printplaat van de MP3 variant.

De MP3 variant is wel beschikbaar in grijs, maar zal blijkbaar moeilijker te vinden zijn.
Bij Google-afbeeldingen zijn namelijk tal van afbeeldingen te vinden van de grijze MP3 variant.
Via Tuynder is de radio ook nieuw verkrijgbaar, maar dat kost je ongeveer een schokkende €470,-
nielslu
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: ma dec 21, 2015 20:38

Re: Kleur radio

Bericht door nielslu »

Wij hebben nog altijd de originele radio erin zitten maar willen toch wel graag de mogelijkheid hebben om mp3 cd's te kunnen afspelen. Nu kom ik op internet (oa onderdelenlijn) verschillende type radio's tegen, waaronder 7354918870 (afkomstig uit een 2009 model)

Afbeelding

en 7647380316 (geen bouwjaar bekent).



Kan een radio van een 2009 model worden ingebouwd in een 2006 GP? Heb je dan ook een code nodig, dient de radio door een dealer te worden geactiveerd?
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: Kleur radio

Bericht door Kenny92 »

Of een radio van 2009 in een 2006 gp kan durf ik je niet te zeggen. Maar een dealer hoeft de radio niet te activeren. Er moet natuurlijk wel de code aanwezig zijn bij de radio.
Is deze niet aanwezig weet ik ook niet of een dealer deze dan wel kan activeren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Kleur radio

Bericht door BramvE »

Die codes zijn online wel verkrijgbaar, heb de site niet paraat maar schijnt wel te werken.
Als je het serienummer van de radio hebt kan de dealer de code ook wel achterhalen, dat zal ongetwijfeld een paar tientjes kosten.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Kleur radio

Bericht door ing_BRW »

In deze post van het Fiatforum kan je je code opvragen zoals BramvE omschrijft.
Enige voorwaarde is wel dat je een donatie doet aan het forum, en £1,- is al een donatie.

Ik heb het toen gedaan voor een tweede hands radio die ik zonder code niet kon slijten. Zeker geen spijt van gehad.
nielslu
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: ma dec 21, 2015 20:38

Re: Kleur radio

Bericht door nielslu »

Zijn er ook ergens duidelijke voorbeelden beschikbaar van radio's met kleurcode met typenummer erbij? Ik ben er niet zeker van dat bovenstaande radio dezelfde kleur heeft als ons dashboard.

De radio lijkt lichter dan die van ons, ik wil uiteraard wel dezelfde kleur 8-|
Plaats reactie