welke subwoofer in de punto plaatsen?

Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

Ik wil graag een subwoofer in mijn punto evo plaatsen, alleen nu weet ik niet voor welke variant ik moet gaan.
Ik heb al van alles gelezen over actieve subwoofers voor onder de stoel, maar wie heeft hier ervaring mee?
Een losse kist achter in de kofferbak zie ik niet zo zitten. :D
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door evospark »

Dag Tom, ik kan de de actieve Subwoofer van Pioneer erg aanraden. Past onder de passagiersstoel en geeft zeer goed geluid. Je kunt hem( als je geen line out tulp aansluiting hebt op de installatie) tussen de achter speakers aansluiten. Als je met canbus te maken hebt kan je het beste even de schakelspanning niet op de blauwe schakel draad aan de installatie koppelen maar deze aan een contact spanning koppelen(aftappen sigaretten aansteker aansluiting)

Het model is TS-WX120A, vermogen 150 watt en je kunt hem stellen wat er handig is. De prijs is rond de €200. Ik ben er zeer tevreden over.
Succes !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

Bedankt voor de info evospark.
Heb je een appartekabel van uit de accu getrokken, voor de stroom toevoer naar de subwoofer?
Laatst gewijzigd door Rudabroda op di feb 23, 2016 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door evospark »

Jazeker, maar je hebt tegenwoordig niet meer van die ' staalkabels ' nodig met zware zekering. Deze sub kun je al met een 12amp zekering laten werken en is er de mogelijkheid om het van de zekeringkast af te halen. Ben echter een beetje old school aangelegd dus bij mijn eigen punto ouderwets een kabel gelegd.
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Skrymger »

Ik heb het persoonlijk wat zwaarder aangepakt ;) even wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even van eindresultaat tot ontwerp. Even wat specs;
- Digital Designs m.80 900w rms bij 1 ohm
- Sundown audio sa-8 v2 8" ('mini' subje)
- 1,5 farad condensator.
- 1 gauge kabels.
- Originele radio met daarin via de achterspeakers een high-low converter van Rockford fosgate.
- Voordeuren Helix 50w rms compo setje
- Achterdeuren een Alpine coax setje uit mn oude auto die aan vervanging toe is...
- In de deuren, bodem van de kofferbak (en achterklep moet nog) bitumen/alu dempingsmateriaal.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

Ziet er goed uit skrymger. Dat lijkt mij ook wel vet. Ik zie dat je de kast zelf in sketchup hebt uitgetekend (a). Heb je hier ook nog iets aan berekend? Of gewoon zelf iets getekend?
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Skrymger »

Haha, dat heb je goed gezien. Ik heb hem helemaal uitgerekend aan de hand van de sub specs, displacement, inhoud en beschikbare ruimte. En natuurlijk als uitgangspunt 35Hz ^_^ mega veel uurtje in gegaan. Ook die bodemplaat op maat maken was best een klus. Steeds opnieuw passen. Millimeters eraf en weer... Maar hij gaat nu nergens heen. Ook niet van de trilling!

Op de volgende meeting waar ik aanwezig ben zal ik wel een demootje doen voor de geïnteresseerde. Dan weet ik ook hoeveel dB hij daadwerkelijk haalt. Ik gok zo tussen de 135 en 140 (meter) op de voorruit.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

Dat geloof ik goed dat daar veel werk in zit om alles perfect te krijgen. Het lijkt mij ook best vet om zo iets te maken, hoe heb je dat uitgerekend? En zou ik heel misschien jou sketchup model mogen gebruiken om zelf een box te maken?[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door evospark »

Ben ook zeker geïnteresseerd in de sound. Kom zeker even kijken en luisteren. Netjes aangepakt !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Skrymger »

Dat is geen probleem, ik zal je vanavond even een pb sturen met een linkje. Dit is ook precies de maat die in de reservewiel past qua onderkant maat in de Pevo.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Milo-vs »

Ha Skrymger, 135db? Lijkt me best onverstandig [emoji13]. Waarmee gemeten? Vanwaar 35Hz als uitgangspunt? Ik zou m'n peak toch graag op 63Hz hebben... Krijg je n behoorlijke schop van. Enigste wat ik zonde vind is dat je geen wiel meer hebt. Verder zeker netjes gedaan!
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

In een evo heb je al geen reserve wiel meer dus dat schild ook weer
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Skrymger »

Het wordt 9 april gemeten bij tuning dat for all in Naaldwijk, paar maten van me zitten in Team GAS, organisator van t event. Dat wordt dan met een Therm-lab meter of iets vergelijkbaars gemeten. Dit is een spl meter.

35hz als uitgangspunt om zeer diepe bass te hebben en omdat dit ook de waarde is die de Sundown als basis heeft gepakt voor de aanbevolen inhoud.

En klopt, geen reserve wiel standaard, alleen zoon pompje, die er overigens nog achter past onder die plaat. :D
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

Subwoofer van 8 inch besteld van kicker. Nu alleen nog een kist gaan bouwen voor in de kofferbak/ reserve wiel.[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Skrymger »

Ik zal je overigens nog even een pb sturen, ben er nog niet aan toe gekomen, tis de laatste tijd een beetje druk ;)
1.3 Mjet Punto Evo '10
Plaats reactie