welke subwoofer in de punto plaatsen?

Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

Dat zou helemaal mooi zijn ja ;)
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Tom93 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Subwoofer begint al ergens op te lijken[emoji16]
Punto evo 1.4 16v 105 pk
jaspermm2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 17:27

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door jaspermm2 »

Beste mensen,

N.a.v. oa deze post heb ik een Pioneer ts-wx120a gekocht die ik onder de bijrijdersstoel van mijn Fiat Punto Evo 1.3 Multijet wil plaatsen. Nu één probleem, zelfs met alle uitleg op het internet/inclusief grandepuntoclub.nl, lukt het me niet om hem aan de praat te krijgen.

Ik wil hem graag aansluiten dmv stroom aftappen van de sigarettenaansteker en de rechterachter speaker vanuit de kabelgoot. De blauwe remote kabel wil ik niet aansluiten, omdat ik gebruik wil maken van het onderbreken van de sigarettenaansteker wat al automatisch gaat.

Nu zou ik het supertof vinden als jullie me zouden willen helpen, zoals al gezegd, ik heb het antwoord niet kunnen vinden.

1. Stroom aftappen, met welke draden vanuit de sigarettenaansteker moet ik de ts-wx120a aansluiten om stroom af te tappen? Er zit een gele, grijs/rode en zwarte draad naast de pook. Ik heb begrepen dat de gele draad van de ts-wx120a aangesloten moet worden aan de plus van de sigarettenaansteker. Welke is dit en moet ik hier nog een andere draad aansluiten?
Afbeelding

2. Ik wil de blauwe remote kabel dus niet gebruiken als stroomonderbreker, hoef ik deze dan helemaal niet te gebruiken of dient hij alsnog ergens aangesloten te worden?

3. Zwarte massa kabel, begrijp ik het goed dat deze aan het chassis van de auto gezet moet worden? Weet iemand hier een makkelijke/beste plek voor?

4. Aftappen speakerkabels, ik heb 1 vd 2 speakerkabels in het gootje gevonden, een zwart/groene, moet er dus nog eentje tussen zitten, weet iemand toevallig welke de andere speakerkabel is en hoe moet ik deze aansluiten op de draden vanuit de tulpjes?
Afbeelding

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp, ik heb werkelijk alles afgezocht, maar het lukt me niet hem aan de praat te krijgen.

Gr
Jasper
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Sjoerd H. »

Ik zou, even buiten je vraag, toch even een soldeerbout aanschaffen met wat krimpkousjes...
Want die kroonsteentjes in je audio in die goot is nou niet echt het beste wat je kan doen... :idea:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Milo-vs »

Wellicht kun je achterin wel de originele stekker vinden voor het plaatsen van een subwoofer. Dan kun je gelijk daar de remote, en 2 speaker lijnen vandaan halen. Het doorhalen van het originele is niet de meest nette optie. Anders zou ik hem bij de speaker zelf afgehaald hebben. Knip je in ieder geval niks halverwege door.

Vervolgens wat Sjoerd zegt, alles netjes solderen en een krimpkous maakt het een stuk steviger en veiliger. Kroonsteentjes moet je zien als iets uit het verleden.

De achter speakers hebben als het goed is de volgende kleuren.

RA - (Blauw / Zwart)
RA + (Blauw / Rood)
LA - (Oranje / Rood)
LA + (Rood / Grijs)

De remote in die connector is grijs.
jaspermm2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 17:27

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door jaspermm2 »

Ja die kroonsteentjes is inderdaad niet netjes :D thanks voor jullie hulp. Ga ik mee ad slag.

Gr J
Nxt0206
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 17:57

Re: welke subwoofer in de punto plaatsen?

Bericht door Nxt0206 »

Is het inmiddels gelukt? Ik ben ook van plan om de pioneer te kopen hehe
Plaats reactie