Blue&Me gen1 en A2DP

Plaats reactie
rutgerveldhuijzen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jan 10, 2016 15:53

Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door rutgerveldhuijzen »

Beste Grande Punto bezitters,

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ondersteunt Blue&Me geen A2DP protocol, waardoor muziek streamen niet mogelijk is.

Hier is gelukkig een betaalbare oplossing voor.
Wanneer je gebruik maakt van een Bluetooth USB muziek ontvanger kun je ook zonder 3,5 mm jack aux input muziek streamen.

Check deze link: http://www.dx.com/p/bluetooth-v4-0-edr- ... vhZPahcK2c" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat het werkt kun je hier zien: https://youtu.be/Q-0ajdmsHMQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Betreft een ander merk, maar principe is hetzelfde.

Doe er je voordeel mee!

Groet, Rutger
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door Rudabroda »

Het zou veel issues oplossen maar ik vraag het me af of dit wel gaat werken met het B&M systeem in gedachte hoedende.
Aan de andere kant voor een 6 euro wil ik me er nog wel een buil laten vallen.

Ook al komen er bijna 10 euro verzendkosten bij.. :shock:
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door Milo-vs »

Vraag me af wat het doet zodra je gebeld wordt...
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door Sjoerd H. »

Normaal als je gebeld wordt, stopt je telefoon ook met afspelen met muziek.. lijkt me dat dan de gewone blue&me weer overpakt? Althans met hollands nuchter verstand.. wat de Italianen erover bedacht hebben :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door Milo-vs »

Je telefoon is toch niet met 2 Bluetooth apparaten tegelijk verbonden?? Althans dat dacht ik altijd.
rutgerveldhuijzen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jan 10, 2016 15:53

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door rutgerveldhuijzen »

Rudabroda schreef:Ook al komen er bijna 10 euro verzendkosten bij.. :shock:
Verzendingen van dx.com zijn gratis :-]
rutgerveldhuijzen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jan 10, 2016 15:53

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door rutgerveldhuijzen »

Op de stick wordt een mp3 gebufferd, dus het systeem ziet het als een normale USB stick met mp3's.

Een moderne telefoon kan meerdere Bluetooth connecties tegelijk hebben. Daarnaast is de verbinding voor bellen anders dan de verbinding voor streamen.

Zodra ik de stick binnen heb zal ik mijn bevindingen delen.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door Rudabroda »

rutgerveldhuijzen schreef:Verzendingen van dx.com zijn gratis :-]
Blijkbaar zijn er 2 verschillende lijnen zijn voor deze bestellingen. DX.com en EU.direct.
Daarzit het verschil in qua verzendkosten.Dit aangezien ik ze net via de chat gehad heb omdat ik mijn order niet kon vinden. Wel goeie service moet ik zeggen.
We wachten het maar ff af.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door scoop »

Audio via bluetooth headset profile zal altijd een teleurstellend resultaat gaan geven, wat betreft geluidskwaliteit. Het is bedoeld voor spraak, niet voor audio.

EDIT: never mind, goed lezen is ook een vak. :oops: Audio loopt via de 3.5mm jack, bluetooth verbinding is tussen apparaatje zelf en telefoon o.i.d..

EDIT2: die musesonic USB adapter die getoond wordt op youtube lijkt wat meer te kunnen via de USB aansluiting zelf, aangezien ze ook de stuurwielbediening kunnen gebruiken voor het wisselen van nummers. Of die USB adapter van DX.com dat kan, betwijfel ik (maar voor het geld hoef je het niet te laten).
rutgerveldhuijzen schreef:Op de stick wordt een mp3 gebufferd, dus het systeem ziet het als een normale USB stick met mp3's.

...

Zodra ik de stick binnen heb zal ik mijn bevindingen delen.
Ik ben benieuwd of die DX.com kloon dat ook doet. Zo ja, dan is het een mooie oplossing. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
rutgerveldhuijzen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jan 10, 2016 15:53

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door rutgerveldhuijzen »

Helaas werkt de dx versie niet. Ook niet na de 5.6 update. Geen media gevonden. De Musesonic heeft blijkbaar een werkbare mappenstructuur. De dx niet. Alleen 3 mp3's van 100MB. Ik ga speuren naar de Musesonic ...
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door scoop »

Jammerrr... :( Die Musesonic kon ik zo 123 al niet meer gevonden krijgen, ik ben er bang voor... Maar wie weet dat een goede sherlock 'em nog wel kan vinden. 8)
rutgerveldhuijzen
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jan 10, 2016 15:53

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door rutgerveldhuijzen »

Deze lijkt er op, maar is mij te prijzig om de gok te wagen:
https://www.bluetoothaudioreceiver.nl/p ... eiver-usb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Blue&Me gen1 en A2DP

Bericht door Odelot »

Ik heb ff spotify gehad, maar als ik dan de Iphone via de usb aansluiting aansloot in de evo, begon hij gewoon via spotify muziek af te spelen over de radio. Of heb ik iets gemist?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie