USB Bluetooth Streaming

LightningNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di aug 09, 2016 12:06

USB Bluetooth Streaming

Bericht door LightningNL »

Zojuist de trotse eigenaar van een 2e hands GP T-Jet. Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de snelheid en compleetheid van de auto.

Uiteraard met elke 2e hands auto heb ik een lijstje gemaakt met zaken die moeten gebeuren, nu zal ik jullie hier nog niet mee lastig vallen, eerst zelf het een en ander oplossen.

Echter wil ik graag mijn telefoon gebruiken als middelpunt (Muziek/MP3/Streaming/Navigatie/Flitsers) etc. etc. Nu hoopte ik dit via Blue&Me te kunnen doen maar helaas, dit is alleen geschikt voor bellen (het voice input gedeelte blijft wennen, ik heb liever knoppen maar dat terzijde). Nu verbind ik liever de telefoon met bluetooth dan een aux kabel.

Nu zou je de hele radio unit kunnen vervangen door een Android module, klinkt heel verleidelijk, je hoeft je telefoon niet in de oplader te houden (12V is trouwens kapot, bekend GP probleem?), stopt daar een simkaart in en klaar. Nu wil ik de kosten op dit moment nog laag houden (ivm. distr. riem en ander onderhoud) dus kwam ik het volgende tegen:

http://www.ebay.nl/itm/311325065447?_tr ... .S1.R1.TR2" onclick="window.open(this.href);return false;

Een USB Bluetooth streaming adapter, het klinkt te mooi om waar te zijn, wat is jullie mening? Werkt dat ja/nee, of kan ik beter een AUX -> Bluetooth adapter kopen. Dus zoiets:

http://www.ebay.nl/itm/371610466009?_tr ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast dank, en ik zal hier nog wel vaker komen om informatie in te winnen.
wanttojapan
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jul 22, 2016 22:17

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door wanttojapan »

Ik heb zo'n bluetooth adapter zonder aux besteld. Ik ga het eens proberen, heb namelijk geen aux in mijn auto. Hoplijk werkt het! scheelt weer de aanschafprijs voor een Yatour adapter.
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door Tom93 »

Ik ben benieuwd of het gaat werken. Wil zelf ook muziek kunnen streamen, dat is veel fijner dan een losse usb stick

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Punto evo 1.4 16v 105 pk
wanttojapan
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jul 22, 2016 22:17

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door wanttojapan »

En je kunt hiermee gewoon spotify gebruiken. Het zal wel een poosje duren voor ik hem heb omdat het uit china komt
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door Tom93 »

We zullen zien, zal wel 2 weken duren voordat je die binnen hebt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Punto evo 1.4 16v 105 pk
wanttojapan
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jul 22, 2016 22:17

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door wanttojapan »

Daar ga ik wel vanuit, waar ik bestel zijn ze meestal wel heel snel dus dat is positief. Heb gelijk een verloop kabeltje meebesteld met een 90 graden hoek omdat mijn handschoenen kastje niet meer dicht kan als er een usb stick in zit.
LightningNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di aug 09, 2016 12:06

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door LightningNL »

Je hebt toch 2 USB aansluitingen? Met de ene die verder weg zit kan ik gewoon zelfs grote USB sticks instoppen.

Voor het geld (3€ ofzo) heb ik de gok maar genomen en er ook eentje besteld, daarnaast een ISO stekker Aux en een Aux -> Bluetooth in het geval bovenstaande oplossing niet werkt. Ik las wel alelen dat de Blue&Me stekker eruit moet. Dat zien we dan wel weer.
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do aug 18, 2016 6:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige Quote Verwijderd
wanttojapan
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jul 22, 2016 22:17

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door wanttojapan »

Als dat inderdaad werkt om de Blue&me stekker er uit te trekken is dat voor mij misschien ook een oplossing. Ben benieuwd aangezien ik dat toch niet gebruik. Over de achterste usb poort had ik gelezen (dacht in de manual) dat dit alleen een service poort is.
LightningNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di aug 09, 2016 12:06

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door LightningNL »

Ik heb daar m'n USBstick in en er wordt muziek afgespeeld, ik heb de gebruiksaanwijzing alleen gelezen om Blue&Me werkend te krijgen, het voice input gedeelte voelt toch erg raar en onnatuurlijk. Geef mij maar knoppen.
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do aug 18, 2016 6:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige Quote Verwijderd
wanttojapan
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jul 22, 2016 22:17

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door wanttojapan »

Heren ik heb de usb adapter ontvangen. Helaas werkt het bij mij niet. In een andere auto ook geprobeerd daar werkt hij wel. Er zit wel een enorme vertraging in. Ben benieuwd of hij bij iemand anders wel werkt.
LightningNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di aug 09, 2016 12:06

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door LightningNL »

Ik heb zojuist mijn 2e Bluetooth USB AUX module ontvangen (eerste was kapot). Met andere woorden een USB stick dat van Bluetooth -> Aux maakt (en USB nodig heeft voor voeding). Deze werkt nu al thuis (het bereik is om te janken, maar als het goed is zit je dichtbij in de auto)

Mijn plan is nu om een Aux kabel te kopen en die te verbinden met deze bluetooth stick. Tenzij de USB Bluetooth streaming stick op tijd aankomt.

EDIT: Een USB stick zoals in dit onderwerp is uitgelegd: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 82&t=13789" onclick="window.open(this.href);return false;
LightningNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di aug 09, 2016 12:06

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door LightningNL »

Inmiddels de stick ontvangen, het lijkt alsof de media player niks ziet, kan wel verbinden maar that's it. Jamme rmaar helaas. Nu dus Aux kabel inbouwen met een bluetooth stickje erop.
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door Tom93 »

Ik heb mij een yatour besteld [WINKING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Punto evo 1.4 16v 105 pk
wanttojapan
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jul 22, 2016 22:17

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door wanttojapan »

Die heb ik inderdaad poosje terug ook een yatour besteld en ingebouwd. Ideaal apparaat, werkt perfect en de geluidskwaliteit is ook super. Geen gezeur met allemaal adapters en kabeltjes. gewoon het apparaat aansluiten wat je wilt gebruiken ( usb, sd of aux) word automatisch geschakeld. echt een aanrader.
LightningNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di aug 09, 2016 12:06

Re: USB Bluetooth Streaming

Bericht door LightningNL »

Ik heb alleen Bluetooth nodig, enig idee of er een enkele module is of moet je beide modules aanschaffen? (Dus de Yatour + Bluetooth)? Want de goedkope ebay oplossing blijkt dus niet te werken
Plaats reactie