Yatour YT-BTA-FA

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Yatour YT-BTA-FA

Bericht door Lucky13 »

Gisteren de Yatour binnen, en vandaag maar even geïnstalleerd.
Voor dit type gekozen omdat die bluetooth heeft en ik dus muziek vanaf mijn telefoon/spotify kan afspelen, en hij heeft een microfoon voor handsfree bellen. En daarbij kan ik de audio bediening op het stuur gebruiken.

Het geluid is goed, telefoonfunctie werkt goed en ik ben goed verstaanbaar aan de andere kant van de lijn.
Al bij al een super investering.

Afbeelding

Kleiner dan ik had verwacht.

Afbeelding

Even de boel los maken.

Afbeelding

En de Yatour aansluiten.

Afbeelding

Microfoon naar de andere kant

Afbeelding

En nog een oplaadpunt en aux aansluiting in het handschoenenkastje.

Afbeelding
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
LightningNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di aug 09, 2016 12:06

Re: Yatour YT-BTA-FA

Bericht door LightningNL »

Ziet er makkelijk te installeren uit, er zit naast Bluetooth dus ook nog een Aux en USB(opladen) op? Waar heb je de unit besteld?
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Re: Yatour YT-BTA-FA

Bericht door Lucky13 »

Installatie is zeker heel makkelijk, het meeste werk was nog om het microfoonsnoer overal doorheen te krijgen.

Ik heb hem hier bestel: https://nl.aliexpress.com/item/Yatour-B ... .52.YJ1Zkd

Daar was die het goedkoopst, wil je hem snel dan kan je hem ook hier bestellen http://www.carinterface.nl/yatour-aux-i ... _yt-bta-fa

Klopt naast de bleutooth functie zit er nog een jack aansluiting op en een usb oplaad aansluiting.
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Yatour YT-BTA-FA

Bericht door RicoKEVO »

Hoe ervaar je de geluidskwaliteit?

Ik luister op dit moment naar Spotify op mijn iPhone 6S bedraad aangesloten op mijn Yatour YT-M07. De geluidskwaliteit vind ik echt geweldig!!! En dat via de standaard Punto radio. Echter, zo nu en dan hoor ik tijdens stille passages en tussen de nummers door een lichte vorm van interferentie. Niet altijd, maar soms.

Heeft die van jou hier ook last vast?

Weet jij toevallig of de aansluitkabel van die van jou dezelfde is als van mijn YT-M07? Dat zou het 'openbreken' van het dashboard schelen bij een eventuele overstap :)
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Re: Yatour YT-BTA-FA

Bericht door Lucky13 »

Geluids kwaliteit vind ik beter dan verwacht. Ik heb tot zo ver nog geen last gehad van storing. Ik zag wel dat er een extra accessoire is tegen storing. De kabel durf ik niet te zeggen of die gelijk is.
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
Donsimon
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: vr okt 14, 2016 21:18

Re: Yatour YT-BTA-FA

Bericht door Donsimon »

Hey lucky, toch nog even een vraag. Ben er al een keer over begonnen in een ander topic maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Als ik deze Yatour YT-BTA-FA bestel om in te bouwen. dan kan ik dus gemakkelijk spotify steamen via bluetooth. maar wat ik dus niet snap nog is het volgende:

Komt de carkit (microfoon) functie ipv de huidige blue&me functie? Ik lees dat je werk gehad heb aan het doortrekken van de microfoonkabel, maar de auto heeft toch al standaard een carkit functie.

Blijven de ingebouwde Blue&Me usb-poort + aux fucntioneren? Zowel stroom als functie?

Last but not least, kan je als je spotify streamt via de yatour's bluetooth functie ook de knoppen op het stuurwiel gebruiken om van nummer te veranderen?
Gebruikersavatar
Lucky13
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jul 13, 2016 13:57

Re: Yatour YT-BTA-FA

Bericht door Lucky13 »

Hoi Donsimon, ik heb zelf geen blue&me, dit is ook waarom deze heb besteld zodat ik meteen een handsfree functie heb. Ik weet niet zeker welke radio bij de Blue&me uitvoering zit.
Hieronder de lijst waarvoor de yatour geschikt is.

Deze interface / audio adapter ondersteunt de volgende FIAT-autoradio's:
Blaupunkt
Connect Nav+ (Magneti Marelli)
Lancia 843 CD
Lancia 848 MP3 SB03
FIAT 312 MP3 SB05
Delphi F199FL
Grundig F199CD
Better To Try And Fail Than Never To Try At All
Donsimon
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: vr okt 14, 2016 21:18

Re: Yatour YT-BTA-FA

Bericht door Donsimon »

Oke thanks voor de uitleg. Zal eens nakijken welke radio ik precies heb. Heb nu een bluetooth usb stick met een aux uitgang. Dat werkt best goed, alleen jammer dat ik de usb niet kan gebruiken om de telefoon op te laden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Plaats reactie