Stroompunt achter radio

Plaats reactie
GrandeCo
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 24, 2016 21:47

Stroompunt achter radio

Bericht door GrandeCo »

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken trots bezitter van een blauwe Starjet.

Via dit forum succesvol een aux kabel kunnen aansluiten.

Graag zou ik nu een wifi console achter de radio inbouwen. Daarvoor heb ik een extra stroom aansluiting nodig.
Heeft daar iemand ervaring mee?

Groet,
Grandeco
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Stroompunt achter radio

Bericht door Skrymger »

Welkom ^^ wat bedoel je precies met een wifi console? Internet binnenhalen met 3G en dan je auto een rijdende wifi hotspot maken?

Ben benieuwd [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
GrandeCo
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 24, 2016 21:47

Re: Stroompunt achter radio

Bericht door GrandeCo »

Bedankt voor de verwelkoming!

Ik heb via aliexpress al een tijdje deze in gebruik. ( https://nl.aliexpress.com/item/Wireless ... 18093.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

3G ontvangen heb ik geen behoefte aan. Deze console heeft een eigen wifi antenne om mee te verbinden. Er gaat bij wifi net wat minder kwaliteit verloren dan bij bleuthooth.

Bellen vind ik niet nodig in de auto dus zou ik graag deze achter het dashboard plaatsen.
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Stroompunt achter radio

Bericht door Skrymger »

Aha, op die manier, snapte em al even niet. :) Kan dit kastje via USB het wifi signaal doorsturen of via aux?

Dan is nog de vraag heb je Blue and me standaard in de auto of niet? Maybe kan je deze usb uitgang daarop aansluiten? Of als de usb alleen voor de stroom dient, Via aux kan gemakkelijk als je geen Blue and me hebt met een kabeltje in ik dacht de blauwe output achterop de radio. Als je wel Blue and me hebt is die reeds in gebruik Helaas en kan je wellicht iets met een yatour kastje? Deze heeft aux in en daar zijn al meerdere topic op het forum over geweest. Ook over de volledige installatie! Even de zoek knop gebruiken. Wellicht kan je hier iets mee?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
GrandeCo
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: ma okt 24, 2016 21:47

Re: Stroompunt achter radio

Bericht door GrandeCo »

De aux kabel heb ik al geïnstalleerd. Ik heb verder ook geen Blue and me er in zitten helaas. De aux kabel en een voeding in de vorm van micro usb moet in het kastje. En het liefst uit het zicht weggewerkt. Is dat mogelijk denk je?
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Stroompunt achter radio

Bericht door Skrymger »

Ja, je kan een standaard sigarettenaansteker plug uit elkaar halen En de 12v (auto) naar ik dacht 5.6 of 5.4v (usb) eruit halen omsolderen en jouw kastje op aansluiten. Het middenpuntje is de + welke je aftapt van een geschakelde + draad en de - kan je gewoon ergens aan het chassis vastmaken via een bout/moer

Edit. Na toch nog even at gedacht moet je eens google'en '12v to usb'. Genoeg verloopjes die je wel ergens achter de radio / plaat rechts linksboven de bijrijdersmat kwijt kan.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Plaats reactie