Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Plaats reactie
ApsKe
Berichten: 9
Lid geworden op: zo nov 27, 2016 20:30

Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door ApsKe »

Beste mede fiat eigenaren,

Sindsdien ben ik van Seat en Volkswagen overgestapt naar een grande Punto 1.9 jtd bouwjaar 2006 en het bevalt me prima! Ging wat info googelen en kwam erachter dat er een blue and me systeem in zit dus ik gaan kijken en verdomd er zit een Microsoft kastje in met 1 USB port. Ik de knopjes proberen en niks gebeurde er. Heb toen op internet gezocht en daardoor erachter gekomen dat de negatieve accupool voor 10 minuten eruit halen kan helpen. Dit dus gedaan en yes de knopjes werken weer. Alleen hoor geen stem en er blijft welkom staan. Verder zoeken en verder zoeken en weer op een aantal sites met 3 verschillen USB sticks geformatteerd naar FaT 32 etc en geen van allen werkt. De update op b&m site, de 5.5 update en de andere geen idee wat het was haha.

Kortom, hoe krijg ik mijn assistente te horen en mijn handsfree bellen etc werkend. Vind het best handig als het doet.

Trouwens mijn Iphone verbind die 1 minuut en dan staat er NO BLUETOOTH! En als ik een update wil doen staat er CONFIG. ERROR.

Help aub. Zou het waarderen. Mochten er mensen zijn in de buurt van Zeist Pm me even kan tegen vergoeding!
Gebruikersavatar
Punturbo
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 8:36

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door Punturbo »

Dat config error had ik ook, je moet de updates perfect op volgorde uitvoeren dus eerst 5.3 5.4 5.5 enz. Dan werkte het bij mijn Punto wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ApsKe
Berichten: 9
Lid geworden op: zo nov 27, 2016 20:30

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door ApsKe »

Beste,

Bedankt voor uw reactie.

Hoe weet ik wat mijn laatste update is en waar kan ik de downloads vinden?

Is het niet zo dat mijn grande Punto loopt op een 1.0 en ik alleen gebruik ervan kan maken met oudere telefoons? Heb maar 1 USB aansluiting en een soort WiFi logo ipv Windows logo.

Het is een grande Punto uit 2007 1.9 jtd trouwens
Gebruikersavatar
Punturbo
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 8:36

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door Punturbo »

Downloads kan je vinden via http://www.blueandme.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan moet je de juiste auto selecteren en vanaf daar de stappen doorlopen die de website aan geeft.
Mijn Punto had iets dieper in het dasboard kastje nog een USB poort zitten. Deze was voor het updaten. Links achterin als je er voor zit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ApsKe
Berichten: 9
Lid geworden op: zo nov 27, 2016 20:30

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door ApsKe »

Hartelijk dank voor je reacties. De voorste USB doet niks en er zit er geen achterin. Wel iets leegs waar vermoedelijk een aansluiting zat. Een soort van houdertje. Op de site van blue and me. Kan ik geen auto selecteren alleen grande Punto en dan krijg ik een algemene bestand waar ik niks mee kan als ik hem erin steek. Kunt u een foto maken van uw tweede aansluiting?
Gebruikersavatar
Punturbo
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 113
Lid geworden op: vr aug 12, 2016 8:36

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door Punturbo »

Ik heb me vergist het is precies andersom diep in het kastje (blauw) is juist voor het afspelen van Media en de rode is voor het updaten.

Bij mij was het zo dat je een klein bestand downloads op de site van blue and me deze zet je op een USB stick (geformatteerd in Fat32) die plug je in de auto dan zet je in de auto contact aan en dan laad de auto zelf een bestandje op de stick, en die moet je weer uploaden naar de site van blue and me en dan komt de juiste update voor jou auto er uit rollen. Die weer op een geformatteerd stick zetten en weer in de auto pluggen en je update word geïnstalleerd.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door tonyvandenbroek »

Waarschijnlijk de eerste generatie Bluetooth, zonder ME ;-)
Dus alleen de handsfree set voor te bellen. Het MEdia zal er niet opzitten als je maar 1 USB poort hebt.
Waarschijnlijk heb je dan ook een verkeerde Blue en Me versie geinstalleerd in de auto.

Welke je wel moet hebben weet ik dan ook niet helaas.
Afbeelding
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door damted »

Ik heb de gedownloade ZIP file uitgepakt op een USB stick (FAT 32) in in de root staan dan de bestanden:
configuration
ConfReader_conv.ARM920.CAB
ConfReader_Lh.ARM926.CAB
install.inf

als ik de USB stick in de juiste USB port doe (ik heb er maar 1 in het dashboardkastje zitten)
en het contact aanzet, komt er de melding config fout
Er wordt ook geen XML file op de USB stick geschreven.

Wat doe ik fout en is er een oplossing voor?
Ik heb een GP uit 2006 met waarschijnlijk een van de eerste Blue and Me versies.
Mijn nieuwste mobieltjes hebben ook steeds meer moeite om te pairen via Bluetooth.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door damted »

Nog een aanvulling:
Vandaag nog even met MES bezig geweest en de module Blue & Me opgezocht,
Via Dashboard > Convergence Marelli/Microsoft (Blue&Me)
Als ik dan met die module verbinding maak, zie ik o.a. de volgende info:
Hardware version 03
Sofware number 0005.1
Software Version 5235

Nu zoek ik dus naar iemand die wel een geschikte XML file heeft, mogelijk kan ik die aanpassen en daarmee een update downloaden.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
ApsKe
Berichten: 9
Lid geworden op: zo nov 27, 2016 20:30

Re: Hulp gezocht: Blue and me werkt niet.

Bericht door ApsKe »

Hoi ik heb precies dezelfde probleem. Krijg ook telkens config error..

Punturbo bedankt voor je reactie weer, maar de USB aan de linkerkant zit er niet in bij mij wel een houder waar ik hem daarin kan klikken. Blu and me site kan ik niks mee.

Groet,
Plaats reactie