Android Navigatie

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Android Navigatie

Bericht door tonyvandenbroek »

De nieuwste tomtom hebben ook lifetime kaarten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tammo
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: vr dec 23, 2016 0:03
Locatie: Assen

Re: Android Navigatie

Bericht door Tammo »

Nice Job!! ~~
Alfa 146 1997 1.6 Twinspark Lusso
Alfa 147 2001 1.6 Twinspark Veloce G3
Alfa 156 2004 1.9 JTD 16v

Huidig:

Alfa 159 2007 2.4 JTD Berlina
Fiat Punto 2012 Twin Air
Gebruikersavatar
silent_intruder
Nuovo Arrivato
Berichten: 108
Lid geworden op: vr okt 18, 2013 0:11

Re: Android Navigatie

Bericht door silent_intruder »

tonyvandenbroek schreef:De nieuwste tomtom hebben ook lifetime kaarten
Daarmee wordt bedoeld hoe lang de apparaat wordt ondersteund. Dus maximaal 3 jaar en daarna mag je weer je portemonnee trekken.
Fiat Punto Evo | Colore Nero | 1.3 JTD
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Achteruitrijcamera en parkeersensoren

Bericht door robert061980 »

Oh dat wist ik ook niet eigenlijk, maar klinkt ook wel logisch.

Inmiddels had ik een storing met een kofferbak die open bleef, althans volgens de boordcomputer, deze melding had ik vorig jaar ook al wel eens maar is toen weg gegaan en kwam nu dus weer terug. Nu heb ik al een hekel aan lampjes die branden in het dashboard (en die niet horen te branden) maar met dit Android systeem bleef dus ook in het scherm een groot pictogram met kofferbak open staan. Nadat de melding weer weg was gegaan, toch maar even bij Tuynder een nieuwe kofferbaksluiting gehaald, ik kom er toch langs van en naar werk. Kosten 30 euro, monteren stelt helemaal niks voor. Even de bekleding van de kofferklep verwijderen middels, één schroef en daarna wat wrikken en dan komt alles los. Dan twee schroefjes van het slot lossen, en het stekkertje verwijderen. Nieuwe precies andersom, stekkertje, de twee schroefjes vast en de bekleding weer monteren.

Inmiddels wat voorbereiding gedaan voor de achteruitrijcamera. De kabel heb ik inmiddels gelegd en dit viel me alleszins mee.

Ik heb middels drie schroeven de achterplaat in de kofferbak los gehaald, dan met wat kracht deze achterplaat lostrekken. Daarna aan de zijkant de bekleding losgehaald middels twee schroefjes en plugjes, en de achterbank omgegooid.
Bij de dorpels zaten er ook maar 3 schroefjes (dacht ik) en verder is het met beleid allemaal los te klikken.van achter tot voor. Vervolgens het kapje losgetrokken waar het opbergbakje zit en de kabel getrokken. Foto's was niet de moeite want het sprak voor zich. Volgend weekend hopelijk tijd om het cameratje en de sensoren te monteren. Dan volgt weer een update.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Achteruitrijcamera en parkeersensoren

Bericht door robert061980 »

Zo inmiddels weer wat verder. Ik heb fysiek de parkeersensoren en de achteruitrijcamera geinstalleerd en gisteren alles aangesloten. Al met al een klusje die goed te doen is als je er de tijd voor neemt. Hieronder de stappen met foto's.

In de kofferbak verwijder je middels drie schroeven en wat kracht de kunststof cover aan de binnenkant.

Dan aan de buitenkant. Allereerst de achterwielen eraf.

Dan de vier schroeven per kant verwijderen in de wielkast.
Afbeelding

Dan twee schroeven die je aan de onderkant verwijderd van de bumper.

Daarna als laatste de twee in de hoeken aan de bovenkant van de bumper die je niet ziet als de klep dicht is.

Dan met gerede kracht de bumper lossen. Ook in je eentje prima te doen. Leg wel een kleed of iets onder de achterkant zodat de bumper niet beschadigd. Lampjes kwartslag draaien en deze lossen. Meteen even kijken welke kleur draad de achreruitrijlamp heeft. Was bij mij dus grijs/groen.

Dit is het resultaat:
Afbeelding
De plaatsen van de parkeersensoren staan inderdaad al aangegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Na het boren de sensoren geplaatst.

Afbeelding

Ook de achteruitrijcamera geinstalleerd op de plaats van één van de kentekenverlichtingen. Er was een kleine aanpassing nodig aan het gat. Maar met ijzerzaag pastte het daarna perfect.

Afbeelding


Daarna alle snoeren naar het doorvoertje leiden en voorzichtig de bumper dichterbij plaatsen en snoeren strakker trekken.

Afbeelding

Daarna is het weer een kwestie van de bumper te monteren. Vergeet niet voordat je dit doet de kortere snoertjes ook alsnog door de doorvoer te prikken. Vervolgens een schroef boven alvast los ingedraaid en de bumper weer op zn plaats drukken buigen. En dan alle schroefje weer vast draaien.

Dit is dan het resultaat.

Afbeelding

Vervolgens is het aan de binnenkant de stekkers aan sluiten en de goede kabels iers te strippen. Helaas waren mijn kabelaftakkers te groot waardoor ze niet de kern van de dunne kabels raakten. Uiteindelijk ben ik dus gewoon gaan solderen. De parkeersensoren heb ik nog niet definitief gesoldeerd daar ze mij iets te onnauwkeurig zijn. Dus dit ga ik nog even controleren aanpassen.
Laatst gewijzigd door robert061980 op ma dec 23, 2019 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: Android Navigatie

Bericht door gaisdergerman »

Heel erg mooi. Zier er uit alsof het origineel is.
Gebruikersavatar
AlexO
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 251
Lid geworden op: ma apr 09, 2012 10:31
Locatie: Lopik

Re: Android Navigatie

Bericht door AlexO »

Ziet er zeker goed uit!
Groeten, Alex
IvdZijden
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 25, 2016 14:14
Locatie: Rotterdam

Re: Android Navigatie

Bericht door IvdZijden »

Hallo, geeft zo'n radio geen storing in het Blue&me systeem? ik zit ook te kijken om zo'n radio aan te schaffen maar ik wil zeker weten dat Blue&me niet in storing gaat.

Als iemand dit weet hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Android Navigatie

Bericht door Skrymger »

Ik heb em ondertussen ook :) Heel Blue en me werkt niet meer. Je hebt eigen bluetooth van de radio. En ook de stuurwielbediening wordt overgenomen door deze radio. Een ook USB/aux in zit erop. Ik gebruik zelf eigenlijk alleen de USB.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
IvdZijden
Berichten: 7
Lid geworden op: do feb 25, 2016 14:14
Locatie: Rotterdam

Re: Android Navigatie

Bericht door IvdZijden »

Oke dus als ik het goed begrijp heb je dan ook knipperende km-stand of dat dan weer niet?
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Android Navigatie

Bericht door Skrymger »

Nope, daar heb ik geen last van. Zit heel netjes een canbus module tussen om dat te omzeilen. Stuurwiel bediening haperde bij mijn Blue and me radio, knopjes hard indrukken, vloeken enzo. Nu werkt die echt vlekkeloos op elke druk op het stuur. Lag dus toch niet aan de knopjes die ik van plan was te vervangen achteraf :D

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Inderdaad ook nergens last van. En dat Blue and Me mis je echt niet, ik niet in ieder geval. Wat er op dit device zit werkt gewoon stukken beter en sneller. En je hebt het altijd bij.;-)
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
JaapMeulenbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: di nov 01, 2016 17:11

Re: Android Navigatie

Bericht door JaapMeulenbeek »

Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor een inbouwnavigatie in mij evo (2010). Zie alleen dat er gigantisch veel modellen zijn en ik moet eeelijk bekennen dat ik er niet wijzer van wordt. Prijzen variëren ook behoorlijk. Wat zijn punten waar ik op zou moeten letten?
Plaats reactie