Blue & me ???

Plaats reactie
Kevsl1996
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za feb 04, 2017 10:41
Locatie: Heemskerk

Blue & me ???

Bericht door Kevsl1996 »

Beste lezers,

ik zal mijzelf eerst even kort voorstellen.

ik ben Kevin, woonachtig in Noord-Holland en ben sinds deze week de nieuwe eigenaar van een Grande Punto TJET 150pk. 62.000 km

helaas had ik gelijk pech na mijn aankoop, onderweg naar huis kreeg ik te maken met een ESP en Hillclimber storing, en sloegen mijn remmen vast. eindstand.. nieuwe blokken + schijven + remmechanisme a.k.a €1354.85 verder.


nu is het mij niet helemaal duidelijk hoe dat systeem werkt.. ik weet niet eens of ik wel blue&me heb.
ik heb wel het windowslogo, en twee usb ingangen.

ook heb ik de mogelijkheid om tegen de auto te praten, al zegt hij niet veel boeiends terug.

ik kan op audio of cd blijven klikken tot ik een ons weeg, helaas gebeurt er niet veel.
aux zit er niet in begreep ik.
als ik een usb kabel in de auto, en in me iphone stop gebeurd er ook vrij weinig.
hij geeft wel een tril, dat hij connected is of iets, maar laad verder ook niet op.

- kan ik bluetooth wel gebruiken?
- kan ik een usb kabel naar me mobiel doen om muziek af te spelen?
- hoe of wat raden jullie aan.
Grande Punto 2009 TJET 1.4 150PK
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Blue & me ???

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum.
Is het een Abarth (gezien de PK's), of is 'ie getuned?
Balen van het probleem; ik zou ermee aankloppen bij de verkopende partij.

Met betrekking tot je vragen:
Je bent inmiddels waarschijnlijk al een heel eind geholpen via mijn PB'tjes, maar ik zal ook hier even antwoorden.

Als je een Windows-logo op je stuur hebt, samen met twee USB-aansluitingen in het handschoenenkastje, dan heb je inderdaad het Blue&Me systeem in je auto. Heb je boven bij de binnenspiegel (in het dak) ook een NAV knopje? Dan heb je het Blue&Me NAV systeem.

Bluetooth werkt enkel voor telefoongesprekken; muziek streamen is helaas niet mogelijk.
AUX zit er helaas niet standaard in en als je Blue&Me hebt valt de goedkoopste oplossing helaas ook weg.

Een Yatour kastje is waarschijnlijk de makkelijkste oplossing; dan krijg je namelijk AUX-in en kun je je telefoon bedraad aansluiten. Wil je ook draadloos kunnen streamen, dan is er een Yatour kastje met ingebouwde Bluetooth-functionaliteit of kun je (voor nog betere audiokwaliteit) zelf iets maken zoals ik gedaan heb:

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 82&t=14247
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Kevsl1996
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za feb 04, 2017 10:41
Locatie: Heemskerk

Re: Blue & me ???

Bericht door Kevsl1996 »

helaas niets om aan te kloppen, particulier gekocht..
en zowel de ANWB als de Fiat dealer zeggen: dit is domme pech..

hij heeft vorige week APK gehad, dus zou in principe niks aan kunnen mankeren
Laatst gewijzigd door Rudabroda op za feb 04, 2017 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, zie voorwaarden.
Grande Punto 2009 TJET 1.4 150PK
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Blue & me ???

Bericht door J.V. »

Hmm, in dat geval zijn je mogelijkheden inderdaad beperkt.
APK stelt weinig voor, dus dat wil niet per se zeggen dat de auto perfect in orde is. ;-)
Grove technische mankementen komen natuurlijk wel naar voren, maar ja.

Heb hetzelfde met mijn auto: met garantie, nieuwe APK en afleverbeurt bij een FIAT dealer gekocht. Nu staat 'ie voor de zoveelste keer bij de dealer en komt er een compleet nieuwe koppeling (incl. hydrualisch druklager), nieuw vliegwiel, nieuwe versnellingsbakolie en nieuwe hydrauliekolie in. O ja, en ook waarschijnlijk nog een nieuwe hoofdstabilisatorstang en/of koppelstangen. Dit alles bij +-50.000 km op de teller.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Blue & me ???

Bericht door Rudabroda »

Kevsl1996 schreef:ook heb ik de mogelijkheid om tegen de auto te praten, al zegt hij niet veel boeiends terug
Fantastisch! :lol:
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Kevsl1996
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za feb 04, 2017 10:41
Locatie: Heemskerk

Re: Blue & me ???

Bericht door Kevsl1996 »

:)
Grande Punto 2009 TJET 1.4 150PK
Plaats reactie