Algemene informatie fabrikant van Blue&Me software

isdn-world
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 15:46
Locatie: Rees - Duitsland
Contacteer:

Algemene informatie fabrikant van Blue&Me software

Bericht door isdn-world »

Goedenavond,

Zojuist wat zitten zoeken op internet over de Blue&Me spraaktechnologie. Het blijkt dat Nuance hier achter zit en de spraaktechnologie software heeft ontwikkeld voor Fiat / Microsoft.
Nuance heeft in het verleden spraaktechnologie ingekocht bij IBM, Philips en Lernout & Hauspie. Zelf hebben zij onder andere de softwarepakketten Dragon NaturallySpeaking, Scansoft Paperport en Omnipage Pro.

Hier de info:

Nuance Communications, Inc. (Nasdaq: NUAN), toonaangevend leverancier van spraak- en productiviteitsoplossingen, heeft vandaag bekendgemaakt dat Fiat Auto Nuance®-spraaktechnologie gaat gebruiken om Blue&Me™ te produceren. Blue&Me is een spraakgestuurd communicatie- en entertainmentsysteem voor toepassingen in de auto. Blue&Me is ontwikkeld door Fiat Auto en Microsoft en is gebaseerd op het Windows Mobile®-besturingssysteem voor de automobielindustrie. Blue&ME maakt het bestuurders mogelijk mobiele telefoons, digitale mediaspelers en andere persoonlijke elektronische apparatuur te integreren in autosystemen. Dankzij de toepassingen van Nuance voor spraakherkenning en tekst-naar-spraak kunnen SMS-berichten hardop worden voorgelezen en kunnen bestuurders met hun stem hun telefoon en mediaspelers bedienen. Fiat Auto is van plan het systeem in alle Fiat-, Lancia-, Alfa Romeo- en Fiat Commercial voertuigen te gebruiken. De eerste auto's met het systeem, Fiat Grande Punto, Alfa Romeo 159, Alfa Brera en Alfa Spider, werden eerder getoond tijdens de 2006 Geneva Motor Show in Zwitserland en CeBIT 2006 in Hannover.

Blue&Me maakt gebruik van een aantal geïntegreerde spraakoplossingen van Nuance voor handsfree bediening van apparatuur in de auto. Deze oplossingen hebben een uitzonderlijk hoge herkenningsnauwkeurigheid, waaronder automatische spraakherkenning en tekst-naar-spraak oplossingen voor spraak output. Dankzij de spraakoplossingen hoeven gebruikers van Fiat Auto Blue&Me alleen een naam of nummer uit te spreken om iemand te bellen. Nuance levert ook de natuurlijk klinkende stem waarmee SMS-berichten worden voorgelezen. Telefoongesprekken en berichten zijn luid en duidelijk te horen via het stereosysteem van de auto.

Het dashboardkastje bevat een USB-poort, waar gebruikers een mediaspeler of USB-stick kunnen aansluiten en zo muziek kunnen beluisteren via het stereosysteem van de auto. Dankzij de volledig spraakgestuurde mediaspeler kunnen ze snel en zonder gebruik van handen of ogen de gewenste muziek zoeken, het contact met het verkeer blijft dus gehandhaafd.

"Blue&Me, met spraaktechnologie van Nuance, is veilig en gebruiksvriendelijk", aldus Giuseppe Bonollo, Vice President Product Portfolio Management bij Fiat Auto. "Het spraakgestuurde systeem, dat volledig is geïntegreerd met de stuurknoppen en het informatiescherm, zorgt ervoor dat klanten hun telefoon – of USB-stick – op een veilige en comfortabele manier kunnen gebruiken. We zullen onderzoek blijven verrichten naar extra spraakapplicaties voor dit geweldige systeem.

"Het is ons een groot genoegen samen met Fiat Auto en Microsoft aan dit innovatieve en belangrijke project te mogen werken", aldus Craig Peddie, Vice President en General Manager Embedded Speech Solutions vanNuance. "De introductie van het spraakgestuurde Blue&Me zorgt voor veiligheid, beveiliging en meer mogelijkheden voor consumenten over hoe en waar ze hun persoonlijke mobiele apparatuur in de auto gebruiken. Als toon-aangevend leverancier van spraakoplossingen biedt Nuance OEM's en fabrikanten in de automobielindustrie het meest uitgebreide portfolio in toepassingen, hulpprogramma's en services waarmee dagelijks gebruikte apparaten en systemen via geïntegreerde spraak kunnen worden bediend. Bestuurders kunnen hun ogen op de weg en hun handen aan het stuur houden en kunnen onderweg in een veilige geïntegreerde omgeving genieten van hun persoonlijke mobiele apparatuur."

Blue&Me is te gebruiken met de meeste mobiele telefoons die zijn voorzien van Bluetooth®-technologie voor handsfree gebruik. Het systeem is op dit moment beschikbaar in negen talen: Italiaans, Spaans, Portugees, Braziliaans Portugees, Duits, Pools, Engels (UK) , Deens en Frans.
Fiat

Als een van de pioniers in de automobielindustrie heeft Fiat sinds de oprichting in 1899 in Turijn, Italië al meer dan 87 miljoen personenwagens en kleine bedrijfswagens geproduceerd, in niet minder dan 400 modellen. De Automobiles Sector van de Fiat Groep is wereldwijd actief met de volgende merken: Fiat, bekend om betaalbaarheid, zuinigheid, innovatie en massaproductie van auto's in bijna alle prijscategorieën; Lancia (overgenomen in 1969), met haar prestigieuze wagens die bekendstaan om hun elegante vormgeving en comfort; Alfa Romeo (overgenomen in 1986), beroemd als fabrikant van sportwagens en luxe, stijlvolle, gedistingeerde auto's; Maserati (overgenomen in 1992), een mijlpaal in de geschiedenis van de auto; en Ferrari (overgenomen in 1969), met auto's die legendarisch zijn vanwege vormgeving, prestaties, luxe en het speciale cachet dat afstraalt op de eigenaar

Microsoft Automotive Business Unit

Sinds 1995 werkt de Automotive Business Unit van Microsoft samen met de automobielindustrie aan speciale technologieën voor geavanceerde informatie-, navigatie- en entertainmentsystemen in de auto. De kennis die Microsoft heeft vergaard op het gebied van software in de auto, is ook ingezet in pocket-pc's met Windows Mobile. Op deze manier kan Microsoft uiterst gebruiksvriendelijke, handige en productieve software bieden waarmee mensen onderweg alle gewenste informatie kunnen blijven ontvangen. Meer informatie over Windows Mobile voor Automotive en Microsoft Automotive Business Unit vindt u op www.microsoft.com/windowsautomotive.

Nuance Automotive-oplossingen

Nuance levert het meest uitgebreide pakket geïntegreerde spraaktechnologieën en -services voor in de auto, van spraakgeactiveerd bellen, gesproken bestemmingsinvoer voor navigatiesystemen, voertuigbesturing en -controle tot entertainmentsystemen. Nuance biedt spraakoplossingen die een veilige en handige interface voor bestuurders bieden. De Nuance-spraakherkenningstoepassingen en tekst-naar-spraaksoftware bieden uitzonderlijke prestaties en een groot assortiment kenmerken en functies op maat voor de veeleisende automobielindustrie.

Ga voor meer informatie naar http://www.nuance.com/automotive/.
Groeten, Arjan

---
Ich lerne moderne Neusprachen, die klingen wie eine nach Bombay ausgelagerte Übersetzung Niederländischer Lexikographen aus dem Kirgisischen.
Plaats reactie