pda houder voor in de GP

Plaats reactie
benimlan
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 19:28

pda houder voor in de GP

Bericht door benimlan »

Hoi ik heb een mda compact en nu vroeg ik mij af of er mede gp'ers zijn die hier een oplossing voor hebben. Ik wil het liefst een houder zonder zuignap of zo die je netjes aan je dashboard hebt zitten. Een actieve houder met oplaadmogelijkheid is natuurlijk helemaal ideaal.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: pda houder voor in de GP

Bericht door Señor Sjon »

benimlan schreef:Hoi ik heb een mda compact en nu vroeg ik mij af of er mede gp'ers zijn die hier een oplossing voor hebben. Ik wil het liefst een houder zonder zuignap of zo die je netjes aan je dashboard hebt zitten. Een actieve houder met oplaadmogelijkheid is natuurlijk helemaal ideaal.
www.brodit.com nuff said :P

Die houders zijn 2 delig. Je hebt de ProClip die autospecifiek is en de houder die apparaatspecifiek is. De Proclip kan je klemmen in een van de vele dashboardnaden die je auto rijk is. Dus geen schroeven. Kijk maar eens op die site, de GP staat er ook al op.
Bij pdaspullen.nl zijn de proclips ? 21,- Houders zijn wat duurder...

Zo zit het in mijn huidige auto:

Afbeelding

Afbeelding


En zo bij de GP:

Center:
Afbeelding

Angled
Afbeelding

Center is prettiger bedienen en minder afleiding, Angled ziet er netter uit... nu nog een extra sigarettenaansteker achter het dash en een lader wegwerken en je bent klaar.
benimlan
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 19:28

Bericht door benimlan »

thanx for the info, maar ik heb laatst in de file een gp gezien waarbij die persoon de houder links van het stuur had geplaats. Persoonlijk vind ik dat mooier en handiger. En hoe doe je dat met die extra lader en het wegwerken ervan??
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

benimlan schreef:thanx for the info, maar ik heb laatst in de file een gp gezien waarbij die persoon de houder links van het stuur had geplaats. Persoonlijk vind ik dat mooier en handiger. En hoe doe je dat met die extra lader en het wegwerken ervan??
In de volvo heb ik de extra sigarettenaansteker achter het onderste bakje gemaakt. Stekker erin en vastgetaped. Ook een rubberen matje ertussen tegen trillingsgeluiden. Stroom heb ik van de + en - van de autoradio.
Bij de halfords had ik een splittersetje gekocht en 1 aansteker eraf geknipt en die draden gebruikt. Bij de Volvo kan dat, maar ik weet niet hoe de computer van de GP omgaat met een extra stroomverbruiker op die manier. Voor hetzelfde geldt raakt ie helemaal over de zeik.
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

En de dealer kan dit ook? Haha, zie het mezelf namelijk niet doen. Hoe heb je die extra aansluiting (aansteker) gemaakt dan.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

funk4life schreef:En de dealer kan dit ook? Haha, zie het mezelf namelijk niet doen. Hoe heb je die extra aansluiting (aansteker) gemaakt dan.
Bij de Halfords heb je een splitter om 2 apparaten op 1 steker aan te sluiten. Van die splitter knip je 1 ingang af. Die gebruik je vervolgens om een extra steker voor de lader te maken achter het dash. Maar de moderne auto houdt niet zo van extra aftakkingen.

Maar een vaste carkit wordt ook zo gemaakt, alleen dan direct vanaf het draad; zonder extra steker erin.

In mijn leaseclio had degene die de carkit heeft ingebouwd de lader via draadjes vastgesoldeerd aan de voeding van de radio. In principe moet het dus wel kunnen. Waar je het voedingsstekertje naar de houder vervolgens door moet proppen moet ik ook nog ff zien bij de GP. De huidige tendens met strakke naden heeft ook nadelen voor dit soort hobbywerk. ;)
Plaats reactie