Lijst van mp3 spelers die werken met Blue en Me

Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Voor 100 euro heb je al een kant en klare van Freecom.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Armandino
Junior Stato
Berichten: 286
Lid geworden op: do dec 14, 2006 12:22
Locatie: Leiden

Bericht door Armandino »

buxol schreef:Voor 100 euro heb je al een kant en klare van Freecom.
Ik neem aan dat je het dan over de toughdrive hebt?

Is er eigenlijk überhaupt al bekend hoeveel GB nog acceptabel / haalbaar is?
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik durf het niet goed in te schatten, maar ik heb berichten gehoord dat de blue&me over de zeik gaat omdat er meer dan 50gb aan mp3 wordt aangesloten. Zelf gebruik ik nu een iPOD-mini van 6gb, daar gaat meer dan genoeg muziek op (voor mij dan).
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Armandino
Junior Stato
Berichten: 286
Lid geworden op: do dec 14, 2006 12:22
Locatie: Leiden

Bericht door Armandino »

buxol schreef:Ik durf het niet goed in te schatten, maar ik heb berichten gehoord dat de blue&me over de zeik gaat omdat er meer dan 50gb aan mp3 wordt aangesloten. Zelf gebruik ik nu een iPOD-mini van 6gb, daar gaat meer dan genoeg muziek op (voor mij dan).
Wat het voordeel zou zijn van zo'n unit is dat ik nog een laptop HD-tje van 40gig heb liggen :)

Als B&M nog wel met 40gig om kan gaan, ga ik daar denk ik voor...
joris
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 20:39

Bericht door joris »

Ik heb een Tough Drive Pro van 80GB op de linker aansluiting aangesloten. Je hoort de schijf continu opstarten, hij wordt ook niet herkend door B&M. Heb er 2 partities op omdat hij 80gb niet zomaar in 1x fat32 kan partitioneren (vanuit windows). De eerste is 30gb Fat32 met 100mb aan nummers erop.

Heb daarnaast ook een Freecom Mobile drive 60gb geprobeerd. Deze hetzelfde als hierboven op de linker usb aansluiting geprobeerd en met een partitie van 30gb met 2 mp3's erop. Ook deze hoor je continu opstarten en wordt niet herkend door B&M.

[update] Ook op de rechter aansluiting werken ze niet.
Gebruikersavatar
RonaldV
Berichten: 8
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 2:29
Locatie: Leiderdorp

Bericht door RonaldV »

De stroom uit de 1.0 usb aansluiting is te weinig voor de meeste 2.5 inch drives. Er zijn kabels om 2 u.s.b. 1.0 aansluitingen op 1 hard disk aan te sluiten maar dan past je klep niet maar dicht. er komen ook vaker kleinere hard disks met een (meen ik) 1.8 loopwerk erin. ben benieuwd of deze het doen.Afgezien van de hoeveelheid mp3 op de schijf is ook de usb 1.0 aansluiting een probleem. u.s.b. sticks werken wel goed en worden iedere maand iets goedkoper en er komen steeds grotere (8gb).
Gebruikersavatar
Italian Job
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 11:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door Italian Job »

Ik ben ook alvast op zoek gegaan naar een goede optie voor mijn b&m.
Kwam uiteindelijk uit bij de Lacie USB Key 8GB / 301027. Deze is te bestellen bij Zercom.nl voor 75 euro. Weet nog niet of die ook werkt, heb de GP nog niet, maar is wel uitermate klein en de verhouding GB/euro is ook goed. Als iemand dit product toevallig al heeft geprobeerd dan zou ik hiervan graag op de hoogte worden gesteld. Indien dit niet het geval is dan zal ik mijn bevindingen op het forum plaatsen zodra ik meer info heb.
1.9 JTD Sport - 17inch 15 spaaks - Chemical Grey - Lederen Bekleding - Parkeersensoren - Regensensoren - Blue en Me - Privacy Glas - Cruise Control - Anti-Whiplash Hoofdsteunen - Armsteun - Dorpellijsten
Gebruikersavatar
joebananas
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: di nov 28, 2006 22:03

Bericht door joebananas »

Als de freecom 20 gb goed werkt, dan wordt dat mijn keuze. af en toe eens wisselen met muziek is toch niet zo erg? Ik zie het vooral als een behoorlijk luxeprobleem :wink:

Joe_Bananas
1.4 edizione blue & me, it's amazing
joris
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 20:39

Bericht door joris »

He ronaldv,

Heb er idd ook zo'n kabel bij. Jammer genoeg werkt het dan nog niet.
Die 20gb freecom is erg lastig aan te komen.
Overal lange wachttijden :\
Gebruikersavatar
Marco
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: do jan 04, 2007 21:27
Locatie: Vlissingen

Bericht door Marco »

joris schreef:He ronaldv,

Heb er idd ook zo'n kabel bij. Jammer genoeg werkt het dan nog niet.
Die 20gb freecom is erg lastig aan te komen.
Overal lange wachttijden :\
Ik weet dat office centre niet voor iedereen toegankelijk is maar de meesten kennen vast wel iemand met een bedrijf of anders via je baas misschien, maar daar hebben ze die 20gb van freecom gewoon op voorraad. Ik werk er zelf dus ken ze idd wel die schijfjes, mooi klein en passen daardoor makkelijk in het dashbordkastje.
Herbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:31
Locatie: Druten

Bericht door Herbie »

Wat ikzelf gebruik en erg stabiel is, is een smartdisk Photo back-up apparaat,
Hier in zit een 40gig HD en erg belangrijk, een eigen voeding, deze wordt zelfs opgeladen door de usb-poort, heb er een 80gig schijf ingezet en geen probleem, bij dit soort usb 1.1 poorten zit de kneep hem in de spanning die niet genoeg is om veel schijfjes te voeden. een zelfvoedende harddisk is DE oplossing.
Herbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:31
Locatie: Druten

Bericht door Herbie »

Met het programma Swiss Knife is een 80 gig HD onder windows (gatver.. haha) als extented partition geen probleem on te formateren
Laatst gewijzigd door Herbie op do jan 11, 2007 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Herbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:31
Locatie: Druten

Bericht door Herbie »

joris schreef:Ik heb een Tough Drive Pro van 80GB op de linker aansluiting aangesloten. Je hoort de schijf continu opstarten, hij wordt ook niet herkend door B&M. Heb er 2 partities op omdat hij 80gb niet zomaar in 1x fat32 kan partitioneren (vanuit windows). De eerste is 30gb Fat32 met 100mb aan nummers erop.

Heb daarnaast ook een Freecom Mobile drive 60gb geprobeerd. Deze hetzelfde als hierboven op de linker usb aansluiting geprobeerd en met een partitie van 30gb met 2 mp3's erop. Ook deze hoor je continu opstarten en wordt niet herkend door B&M.

[update] Ook op de rechter aansluiting werken ze niet.
Met het programmaatje Swiss Knife is een schijf van 80gig wel te partitioneren (fat32) ,wel als extented partition....... suc6

Koopt allen een smartdisk
http://www.smartdisk.com/eWeb/smartdisk ... toBank.asp
joris
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 20:39

Bericht door joris »

Ik denk dat het aan de voeding ligt en niet aan de geformateerde partitie.
Maar die smartdisk is wel een goede optie als ik het zo bekijk. Toch 40gb voor rond de 140euro! Bedankt voor de tip!
(*)Charlotte(*)
Berichten: 1
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:47
Locatie: België

Blue and me

Bericht door (*)Charlotte(*) »

Ik heb sinds gisteren mijn grande punto. Als ik mijn ipod nano 2GB aansluit, speelt hij niet alle nummers... Wie kan mij helpen????
Plaats reactie