Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door ElSjiepo »

Nou, ik was heel enthousiast begonnen met dit project. 3,5mm jack-plug met kabeltje gehaald en toen op zoek naar een gele mini iso stekker of contactpennetjes. NERGENS te vinden in de stad... Niet bij de autodealer (meerdere gehad), niet bij de Halfords, niet bij de Brezan, niet bij een andere automaterialenspeciaalzaak (naam ben ik ff kwijt), niet bij een elektronica speciaalzaak, niet bij (meerdere) computerwinkels.. Alleen op Conrad en Nexxia te vinden zo ongeveer, maar dan komt er zó veel verzendkosten e.d. bij dat het mij net ff te gek word. Kortom: een kabeltje van gfx is nu het plan. Eerst maar even checken of het écht wel kan, voordat ik nog meer geld uitgeef voor niks... Radio eruit + foto's maken:

Zo ziet mijn radio eruit (andere knoppen dan de eerder geposte radio!):
Afbeelding

Uiteraard met CD-speler, maar als ik geen CD erin heb, herkent ie de CD-speler niet (zo ook met de AUX?!):
Afbeelding

Nouja, radio eruit dan maar! Here goes:
Afbeelding

Stekkertjes los. Zoals in te zien, zitten alleen in de groene ISO-stekker aan de rechterkant contactpennetjes:
Afbeelding

De gele (en ook de blauwe, maar dat is niet interessant hier) mini-ISO is dus leeg:
Afbeelding

Onder deze stekkers zitten wel pinnetjes, maar zoals te zien is dit bij de gele mini-ISO (rechts) slechts 1 pennetje, terwijl er in de stekker van gfx 3 draden zijn vastgesoldeerd...:
Afbeelding

Mijn conclusie: gezien het feit dat er maar 1 pennetje in de radio zit op de plek van de gele mini-ISO, ga ik er vanuit dat ik géén AUX-aansluiting heb, omdat ik 3 contactpennetjes in de gele mini-ISO stekker moet vastmaken. Correct me if I'm wrong!!!!

Mijn vraag: aangezien er wél gaatjes zitten om pennetjes in te prikken bij de gele mini-ISO... is het dan mogelijk om 2 pennetjes bij de blauwe stekker eruit te trekken (daar zit toch niks op aangesloten!) en die op de juisten plek terug te prikken bij de gele stekker?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Giovanni Tutore »

Bij een standaard aftermarket Blaupunkt zitten zowel op Links (pennetjes 1, 2 en 3, blokje blauw) aux ingangen als op Rechts (pennetjes 18, 19 en 20, blokje geel).
Op mijn Grundig radio zitten wel alle pinnetjes maar zijn 1 2 en 3 zijn dood. :evil:
De standaard jack (bij bijv Conrad) naar mini ISO is naar blauw...

Als wat jij vermoed klopt moet je er dus eerst iets aanhangen :?

Suc7
gfx
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 28, 2009 18:45

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door gfx »

ElSjiepo schreef:Thnx for the reply. Volgens mij schakelt mijn SRC-knop (ik heb niet de radio die eerder in dit topic is gepost..) tussen radio en CD... Betekend dit dan dat ik geen AUX heb? Of kan het ook dat ik eerst iets in de AUX-ingang moet inpluggen voordat ie 'm detecteert?
Lijkt er op dat er dan geen AUX ingang opzit, mijn model radio kiest ook AUX als er niks aangesloten is.
Er zit voor zover ik weet geen automatische detectie op. (het is geen computer en daar werkt het ook niet altijd :) )

Oeps blz 2 van dit topic nog niet gezien...
De plek van de AUX ingang is bij jouw radio akelig leeg.
Op de witte sticker op de radio staan wel een schema van de pin-out maar het lijkt er toch op dat het niet gaat werken.
dafitty
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma dec 07, 2009 19:47

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door dafitty »

Geachte GPC leden,

Ik ben van plan om een Grande Punto aan te gaan schaffen. Heb een fraai exemplaar op het oog:

Grande Punto 1.4 16 V Sport
-Zwarte lak
-Lederen bekleding
-17'' velgen
-Climate Control
-Electrische lendensteun
-38d kilometer gelopen

Nu heb ik de vraag of deze stekker geschikt is om aan te sluiten op mijn radio

[img]http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... akt_image=[/img]

Weet iemand of deze past?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Sunrise »

dafitty schreef:Ik ben van plan om een Grande Punto aan te gaan schaffen. Heb een fraai exemplaar op het oog:
Grande Punto 1.4 16 V Sport
-Zwarte lak
-Lederen bekleding
-17'' velgen
-Climate Control
-Electrische lendensteun
-38d kilometer gelopen
Klinkt heel mooi :mrgreen: , maar kan zonder verdere info (pixels) nie veel zeggen ~]
dafitty schreef:Nu heb ik de vraag of deze stekker geschikt is om aan te sluiten op mijn radio
[img]http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... akt_image=[/img]
:shock: dit moet je even anders doen, krijg namelijk alleen een foutmelding :(
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Giovanni Tutore »

2x klikken/herladen komt ze... ~]

Ja die past maar je moet haar omsteken naar het gele mini isoblokje op de "nieuwe" radio, dat is die zonder shuffle/mix functie.
Je kunt ook de nokjes van het blauwe blokje slijpen oid, maar dan blijft het natuurlijk niet meer vanzelf goed zitten :idea:
dafitty
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma dec 07, 2009 19:47

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door dafitty »

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik zou wel graag muziek via de 3.5mm jack luisteren. Dus verstandiger is om zelf een exemplaar te maken?

Het kabeltje dat goed past is niet ergens standaard verkrijgbaar?

Groeten,
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door ElSjiepo »

Als het kabeltje niet past/je geen kabeltje wil maken of whatever, kan je ook altijd nog een FM-transmitter kopen. Die sluit je aan op je MP3-speler en vervolgens stem je je radio af op de niet-bestaande zender die de FM-transmitter aangeeft, zodat je alsnog naar je MP3-speler kan luisteren. Ik heb er 2 weken terug 1 besteld (maar nog steeds niet ontvangen :evil: ), als ik 'm binnen heb, zal ik hier even posten of het werkt en dergelijke.

BTW, deze heb ik gekocht:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/2992857/ar ... ransm.html
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door swans »

als je hem bij pixmania heb gekocht kan je langwachten! (waardeloos bedrijf) en als je iets retourneert moet je super lang op je geld wachten en dreigen met juridische stappen etc.

beter gewoon Ipod Interface kopen voor op de radio

http://navinc.nl/product_info.php?cPath ... cts_id=743
kost 140 euro!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
dafitty
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma dec 07, 2009 19:47

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door dafitty »

Oke,

Maar werkt dit ook i.c.m. met iphone 3GS?

Aux met 3.5 mm zou eigenlijk beter zijn ivm andere ipods enz.

FM transmitter is geen optie geluidskwaliteit is vaak niet te vergelijken met een 3.5 jack of andere oplossingen.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door swans »

op die van navinc zit ook een 3.5 mm aansluiting op volgens mij....

voor meer info zou je de heren even een mailtje moeten sturen die kunnen het waarschijnlijk beter vertellen als ik !
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
gfx
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 28, 2009 18:45

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door gfx »

dafitty schreef:Bedankt voor de snelle reacties.

Ik zou wel graag muziek via de 3.5mm jack luisteren. Dus verstandiger is om zelf een exemplaar te maken?

Het kabeltje dat goed past is niet ergens standaard verkrijgbaar?

Groeten,
Ik heb er nog een paar liggen (3,5mm goldplated jack naar gele mini iso) Zie het begin van dit topic :)
Of je radio er wat mee kan hangt van het model/jaar af. Als je twee keer op de CD knop drukt en er komt AUX in
beeld heb je kans. Daarna nog even aan de achterkant kijken of er drie pinnetjes zitten op de plek van de gele iso connector.
dafitty
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma dec 07, 2009 19:47

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door dafitty »

Ik ben van plan een model uit April 2006 aan te schaffen.

Er zit een radio in zonder logo van Blaupunkt.

Verder heb ik nog geen kans gehad om hem dus open te maken.

Ik zou na aankoop wel graag een stekkertje van u overkopen.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Giovanni Tutore »

Het logo verraad weinig...

De 1ste GP's hadden een uitgebreidere radio mét shuffle, de latere units waren kaler, zeg maar karig :D maar dus wel met aux mogelijkheid.
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door ElSjiepo »

swans schreef:als je hem bij pixmania heb gekocht kan je langwachten! (waardeloos bedrijf) en als je iets retourneert moet je super lang op je geld wachten en dreigen met juridische stappen etc.

beter gewoon Ipod Interface kopen voor op de radio

http://navinc.nl/product_info.php?cPath ... cts_id=743
kost 140 euro!
Hij komt idd bij pixmania vandaan. Ben er idd achter dat het een waardeloos bedrijf is, maargoed. Ik heb het ding nog niet uitgebreid kunnen proberen, maar in de 5 minuten dat ik er mee bezig ben geweest vielen mij een paar dingen op: werkt heel makkelijk (auto-on, plug&play), zender zoeken gaat ook eenvoudig (en de radio detecteert 'm direct). Enige vervelende tot nu toe (en nogmaals, ik ben er nog niet uitgebreid mee bezig geweest) is dat het ding enorm veel ruis geeft als ik 'm ergens neerleg. Wanneer ik 'm vast hou werkt het perfect, maar als je je hand erbij weg trekt begint het ruizen... Nog even een oplossing voor bedenken. :o
Plaats reactie