Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Goose »

Goose schreef:Heb gisteren m'n originele radio teruggeplaatst,

(had onlangs de versterker en woofer etc, al uitgebouwd , opdat ons "hondje" dan meer plaats heeft in de koffer), en heb dus ook zo 'n radio die over de aux funcite beschikt, ...

Nu, een vraagje, zou je op één of andere manier niet een soort handsfree systeem kunnen maken via die aux ? bvb het systeem dat hierboven genoemd wordt, waar je voor 16 euro klaar bent, en dan dat kabeltje in de gsm steken ?

Het zal waarschijnlijk alleen niet mogelijk zijn om automatisch op aux over te schakelen als er een oproep binnenkomt, maar als je de gsm dan bvb opneemt, zou het geluid dan niet via je speakers lopen ?

( de meegeleverde headsets van bvb nokia, die werken ook met zo 'n 3.5 jack plug, en daar zit dan een micro'tje aan, maar je speakers geven dan't geluid ipv de headset)

Dan heb je toch voor niet heel veel geld een handsfree kit ?

je zal enkel snel genoeg moeten zijn , om als je telefoon gaat, naar je aux te gaan en je oproep te beantwoorden :-)

of sla ik de bal hier volledig mis en gaat dit niet werken ?
Niemand die me hierbij kan helpen ???
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Sander_Sonja »

Ik ben geen techneut dus kan geen oplossing bedenken, misschien kan ik je wel een ideetje aanreiken. Zou het mogelijk zijn een (niet bleutooth) carkit te voorzien van de benodigde aux kabel. Zal je wel een schema nodig hebben van de bekabeling van de gp e.d. en moet knippen plakken.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gewoonik
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 12:12

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Gewoonik »

Ik weet het niet. Heb ook de kabel besteld maar als die niet gaat passen probeer ik de FM transmitter. Denk ik post het hier voor diegenen die geen oplossing hebben........;-)
Goose schreef:
Gewoonik schreef:En anders is altijd nog volgende optie:

http://www.caliber.nl/product_info.php? ... 33f9f5b263

Kost ca. 29 euries en werkt goed volgens de audiozaak bij mij in de buurt. Ik heb het kabelttje besteld en komt morgen binnen. Kijken of het gaat passen op de standaard Grundig autoradio.
ik hoop voor jou dat het idd goed werkt, als je weet dat zo 'n fm transmitter normaal snel 80 euro kost moet het verschil toch wel ergens zitten, ...
adamchrist
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 13:25

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door adamchrist »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum!

Ik hoop binnenkort de trotste eigenaar te worden van een Grande Punto en tevens
mijn eerste auto.

Nu is het enige wat ik mis een manier om mijn iPod aan te sluiten...
Ik stuitte toen op deze thread wat mij weer een beetje hoop gaf.


Ik lees hier dat je 2x op CD moet drukken om bij AUX terecht te komen, alleen de punto
die ik op het oog heb heeft deze radio/cd speler:
Afbeelding

Als ik op SRC druk krijg ik de melding "Input not available" o.i.d


Heeft iemand ervaring met dit type radio?

Mijn plan was om een gele mini ISO kabel te kopen, met een adapter naar 3.5mm jack


Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
gfx
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: di jul 28, 2009 18:45

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door gfx »

Dit model radio lijkt verdacht veel op die van ElSjiepo (op pagina 2 van dit topic) en hij had geen AUX ingang.
Gebruikersavatar
PTRNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: do aug 05, 2010 21:07

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door PTRNL »

Voor wie er geen kabel zelf wil maken, ik heb de volgende kabel gekocht en het werkt perfect.

Zoek via de volgende site een onderdelen winkel bij jou in de buurt die bij ze is aangesloten.
http://www.tomacarparts.nl/?show=page&id=6
Zij kunnen de kabel voor je bestellen, ik had het binnen 1 dag .

LINK: Fiat Aux in adapter 20 pin mini ISO --> 3.5 mm. Jackplug Geel C2
Afbeelding
Artikelnummer: 11.1190-41
EAN code: 8715647859370

Mocht je geen beugels hebben om de radio er uit te krijgen, neem de volgende
LINK: Blaupunkt/ Grundig/ Philips/ VDO
Artikelnummer: 12.281100-00
EAN code: 8715647714631

Voor de kabel heb ik bij de handelaar bij mij in de buurt €13 betaald, de beugels zouden €8 kosten maar heb ik zelf gemaakt.

Weten of het bij jou mogelijk is, druk 2x op de knop 'CD' op je radio, er moet AUX verschijnen, zo niet, dan heeft dit dus geen zin. De kabel is lang genoeg en perfect achter de radio weg te werken, bij mij komt hij onder het dashboard uit vlak voor de bekerhouders.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik ga me straks ook zo'n kabeltje halen. Eens kijken of het wil werken. Nu de Parrot dood is, wil toch op een andere manier geluid uit mijn iPhone.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door tonyvandenbroek »

That's a dead Parrot. Vergelijkbaar met de mijne. :wink:
Afbeelding
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door rdcmrt »

Vandaag maar opzoek gegaan naar deze kabel.

Wat een blubber zaak is de "Slager automaterialen" zeg, tomaparts.nl zegt dat hun de kabel kunnen leveren, dus ik met goede moed erheen.
Ik leg een zogenaamd "audio kenner" uit wat ik zoek een 3,5 MM jack(plug) met gele (mini) ISO stekker.
Vervolgens komt ie met een gele mini ISO met tulpaansluiting aanzetten :roll:, na 5 minuten zoeken op de tomaparts site vind ie uiteindelijk de goede ... nee zegt ie 'ja ik moet hem special bestellen" ... ik: 'ja hoe lang duurt dat ?' ... 'euwww 3 tot 4 weken' ... ik schiet in de lach 'dat schiet dus niet op' is mijn antwoord. 'en heb je wel een tulpaansluiting naar 3,5 mm jack(plug) dan ?' ... 'nee die hebben we niet' ... ik: 'ik ga wel even verder zoeken, bedankt'.

Uiteindelijk naar het 2e (en ook laatste :evil: ) adres doorgereden "Rijsbergen Automaterialen" in Waddinxveen.

Na mijn gele mini ISO naar 3,5 mm jack(plug) leek het water even te branden, maar dat stopte snel.
Ik vertelde tijdens het zoeken het verhaal over "Slager" en de 3 tot 4 weken levertijd, de verkoper schoot in de lach en zei: 'wij zijn sowieso sneller' -]
Ze hadden binnen no-time de stekker gevonden, maar helaas niet op voorraad. Ik zat te wachten op de vraag voor bestelling, maar de verkoper nam de telefoon en begon driftig te bellen met een leverancier.
Na 5 minuutjes hing ie op en zegt ie kurkdroog 'als het goed is, is ie morgen eind van de middag binnen, we halen hem morgen ochtend tijdens de route op'
Verrast als ik was werd er bij de order ook nog eens "SPOED !!!" gezet ... Ik was in mijn nopjes.

Wilde dit verhaal even met jullie delen.
Morgen (hoop ik) de radio eruit te pulken en de kabel te kunnen monteren en ja ik heb de resetcode van de radio gevonden (ivm met de vraag aan "Sunrise" op de "clubhuis meeting").
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Sunrise »

rdcmrt schreef:Morgen (hoop ik) de radio eruit te pulken en de kabel te kunnen monteren en ja ik heb de resetcode van de radio gevonden (ivm met de vraag aan "Sunrise" op de "clubhuis meeting").
...beter voorbereid, dan halverwege nie verder kunnen :wink:
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door rdcmrt »

Dat bedoel ik, helaas geen kabel vandaag.
Ze gaan het even in de gaten houden, daarnaast is de kabel bijna nergens meer te vinden, heb 'm bij 1 online shop gezien maar daar is ie het dubbele :shock:

EDIT: Ze hebben toch gebeld.
Radio losgemaakt met behulp van 5 hobby schroevendraaiers.
Nogmaals "sunrise: bedankt, ditmaal voor de tip om het kabeltje door te trekken.
Geluid is nog verbazingwekkend goed.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
PTRNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: do aug 05, 2010 21:07

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door PTRNL »

de kabel zoals hierboven beschreven heb ik niet meer nodig (ipod interface gekocht)
de kabel staat nu op het marktplein

zie link

UPDATE: Verkocht aan Bas van Gerwen
killerbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 19:43
Locatie: Belgie

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door killerbie »

Indien ik dit zelf zou willen maken, welke draden (van de 3.5mm plug) moet ik op welke pin van de stekker aansluiten?
Gebruikersavatar
PTRNL
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: do aug 05, 2010 21:07

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door PTRNL »

killerbie schreef:Indien ik dit zelf zou willen maken, welke draden (van de 3.5mm plug) moet ik op welke pin van de stekker aansluiten?
waarom de moeite om het zelf te maken als je het makkelijk en werkend kan krijgen van iets van 15€ :)
Plaats reactie