eco:Drive en usb stick

Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

eco:Drive en usb stick

Bericht door Martijn007 »

Op de site van eco:Drive wordt wel leuk gezegd, "download de applicatie naar uw computer, stop de usb stick in uw poort in uw auto. Stop je usb stick na een tijdje weer in de computer en u kan zien wat u gereden heeft" etc. etc etc.

Allemaal heel leuk, maar als ik nu twee usb-stokjes neem. Een voor mp3 en een voor ecodrive, dan kan ik toch nooit muziek luisteren omdat die ecodrive usb stick erin moet zitten om alles op te staan? Of begrijp ik het nu he-le-maal verkeerd?

http://fiat.com/ecodrive/nl/default.htm vanaf 0:36 sec.
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door freedive »

Als je Eco-drive usb er niet in zit maar je mp3 usb stick, slaat je blue en me het op de eigen ruimte van je auto.

Maar je kunt ook gewoon muziek op je ecodrive stick zetten, net zo makkelijk toch? (eco drive neemt amper ruimte in beslag).
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Martijn007 »

Duidelijk verhaal. Omdat ik een aantal verhalen had gelezen/gehoord dat er weleens problemen zijn met de ecodrive dacht ik dat het verstandig is om het apart te houden.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Sunrise »

:shock: nie nodig, gewoon 1 USB-stick met 1 map voor eco-drive & alle muziek los "opgedonderd". Werkt al foutloos sinds 28 Maart 2009 :wink:
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door JB2 »

Sunrise schreef::shock: nie nodig, gewoon 1 USB-stick met 1 map voor eco-drive & alle muziek los "opgedonderd". Werkt al foutloos sinds 28 Maart 2009 :wink:
Mijn Lancia Ypsilon 1.4 8V heeft wel Blue&Me, maar helaas helaas (en eigenlijk wel een beetje vreemd), geen ECOdrive. Mijn FIAT 500 1.2 8V had wel ecodrive, maar ik had er daar regelmatig last van dat de boel enorm vertraagde. Minutenlang was het soms stil op de mediaplayer, omdat hij bezig was met lezen/schrijven van ecodrive info (althans, dat maak ik er van, want toen ik ecodrive uiteindelijk heb verwijderd/uitgeschakeld was het probleem weg.)
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Martijn007 »

Hoe lees ik in godsnaam mijn usb stick op de computer weer uit?
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door jpkramer »

Martijn007 schreef:Hoe lees ik in godsnaam mijn usb stick op de computer weer uit?
Simpel, Eco drive software downloaden op http://fiat.com/ecodrive/nl/default.htm en alle stappen doorlopen...
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Martijn007 »

Toen ik zonet het programma nog een keertje aanklikte zag ik ineens mijn gegevens! Yeah, alleen ik moet nog 4 dagen langer rijden. Ziet er gelikt uit. :-]
Kiekerjan
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 8:23

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Kiekerjan »

Ik ga Eco-drive er weer af gooien. Ziet er best leuk uit, maar ik hou niet van computerprogramma's die mij de les lezen :evil:

Alle versnellingen en afremmen gaan goed, behalve het wegrijden. Dan verbruik ik meer CO2 dan een hele stad, zegt ie...

Dus vanaf morgen ecodrive-vrij. De mazzel..
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Martijn007 »

Kan ik ook van de melding afkomen als ik de auto start en ik heb de usb stick er nog gewoon in zitten. Dan zegt hij iedere keer "updaten gestart", "updaten voltooid, verwijder usb stick". Kan die melding ook weg?
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door freedive »

Martijn007 schreef:Kan ik ook van de melding afkomen als ik de auto start en ik heb de usb stick er nog gewoon in zitten. Dan zegt hij iedere keer "updaten gestart", "updaten voltooid, verwijder usb stick". Kan die melding ook weg?
Jepz, dan moet je de ecodrive bestanden eraf gooien (of je usb even helemaal leegmaken).
gorkum77
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 21:42
Locatie: Enschede

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door gorkum77 »

Ik heb de software op mijn Ipod gezet. Op deze manier heb ik en EcoDrive en muziek!!
Werkt goed!

Ik vind het wel erg onduidelijk wanneer het ecodrive werkt en wanneer niet.
Het zou zoveel makkelijker zijn als er een "e" ging branden op het dashboard om te zien dat het werkende is en en dat de "e" uit zou gaan wanneer de gegevens weer opgeslagen zijn op je Ipod.

Soms zie ik "ecodrive on" verschijnen op mijn dashboard maar niet altijd!
Vanochtend heeft hij dus naar mijn werk toe niets opgeslagen maar de terugweg weer wel.
Enig idee iemand?

groet William
Besteld op 17-06-2010 en opgehaald op 19-10-2010 Fiat Punto Evo 5drs 1.3 Multijet dynamic 85,
Chemical Grey, rode bekleding, skydomedak, pluspakket, cool & blue, Interscope!


AfbeeldingAfbeelding
Zandmenneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 19, 2010 11:19

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Zandmenneke »

freedive schreef:
Martijn007 schreef:Kan ik ook van de melding afkomen als ik de auto start en ik heb de usb stick er nog gewoon in zitten. Dan zegt hij iedere keer "updaten gestart", "updaten voltooid, verwijder usb stick". Kan die melding ook weg?
Jepz, dan moet je de ecodrive bestanden eraf gooien (of je usb even helemaal leegmaken).
Gewoon de dame volgen... USB stick verwijderen, motor starten en de USB stick er weer in stoppen. Als het goed is krijg je dan de melding "EcoDrive geactiveerd". Daarna kun je de USB stick gewoon laten zitten.
gorkum77
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: vr jul 16, 2010 21:42
Locatie: Enschede

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door gorkum77 »

Zandmenneke schreef:
freedive schreef:
Martijn007 schreef:Kan ik ook van de melding afkomen als ik de auto start en ik heb de usb stick er nog gewoon in zitten. Dan zegt hij iedere keer "updaten gestart", "updaten voltooid, verwijder usb stick". Kan die melding ook weg?
Jepz, dan moet je de ecodrive bestanden eraf gooien (of je usb even helemaal leegmaken).
Gewoon de dame volgen... USB stick verwijderen, motor starten en de USB stick er weer in stoppen. Als het goed is krijg je dan de melding "EcoDrive geactiveerd". Daarna kun je de USB stick gewoon laten zitten.
Ik meld mijn ecodrive tegenwoordig gewoon aan via de spraakherkenning omdat ik dan zeker weet dat het werkt.
Maar zo "eco" kan ik niet rijden! Ik krijg mijn idex niet boven de 55 uit! Wat doen jullie qua index????
Besteld op 17-06-2010 en opgehaald op 19-10-2010 Fiat Punto Evo 5drs 1.3 Multijet dynamic 85,
Chemical Grey, rode bekleding, skydomedak, pluspakket, cool & blue, Interscope!


AfbeeldingAfbeelding
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: eco:Drive en usb stick

Bericht door Martijn007 »

Ik zat na de eerste vijf dagen op 66, toen ik zo'n 10 dagen later nog een keertje keek was het 63 geworden. Direct alle bestanden van de usb-stick te mikken en goedemiddag tegen de ecodrive gezegd. :wink:
Plaats reactie