T-jet houdt een klein beetje in

Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

T-jet houdt een klein beetje in

Bericht door Giordino »

Het beter lopen van de motor bij gebruik van brandstof met een hoger octaan is iets wat klopt.
Savali adviseert daarom ook om minimaal 98 te tanken om het rendement van de tuning te benutten.
Hoger octaan zorgt ook voor betere verbranding en dus betere efficiëntie.
Zie ook dit filmpje van Fifth gear daarover; https://youtu.be/WTaBngvsPrc" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Mario TT
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: di sep 27, 2016 16:41

Re: T-jet houdt een klein beetje in

Bericht door Mario TT »

Inhouden komt niet door Euro95 of door een laag octaan gehalte. Ik heb met mijn Twinair motor ook problemen gehad met inhouden van de motor. Te laag octaangetal dat moet je voelen alsof je ineens wind tegen krijgt en dat is anders als je motor gaat schokken of een kleine hapering.
Probeer eens een flesje brandstofreiniger van Forte, op een halve tank en dan eens een langere snellere rit(ten) maken en je tank leeg rijden. Dan ben ik benieuwd of je dit probleem nog steeds hebt. Ik heb het in ieder geval niet meer.

Overigens is het probleem met lage toeren in Nederland niet zo extreem. Je merkt zelf vaak ook wel aan de trillingen van de motor of deze het lekker vindt of niet. Ik rij zelf met een getunede Twinair (Squadra) en kom bijna nooit boven de 2500 toeren uit. Het belangrijkste is wel dat je dit doet als de motor goed warm is en niet te zwaar wordt belast. Als je bijvoorbeeld in de heuvels rijdt dan moet je koeling hebben en ook toeren omdat je waterpomp vermogen nodig heeft.

De bak kan echt heel veel hebben, de koppeling zal echt wel als eerste gaan. Tenzij je veel aan klap/schok belastingen doet want daar kunnen lagers niet goed tegen. Bijvoorbeeld door een slippend wiel.
BartFransen
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za sep 19, 2015 18:59

Re: T-jet houdt een klein beetje in

Bericht door BartFransen »

Even terug komend op deze tread.

De auto is 2de auto geworden en rijd nu minder km en kortere stukjes.

Het afgeven van vermogen bij volgas is weer meer golvend geworden.

Heb bij mijn andere benzine turbo auto wat sensoren vervangen (map,maf,fuel pressure) vervangen en die rijd nu veel beter.

Iemand ooit iets aan de tjet vervangen waardoor deze vloeiender ging rijden?
BartFransen
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za sep 19, 2015 18:59

Re: T-jet houdt een klein beetje in

Bericht door BartFransen »

Niemand ervaring?
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: T-jet houdt een klein beetje in

Bericht door onnaj »

Hoi Bart, ik heb hetzelfde probleem gehad en dat lag er aan dat mijn turbinehuis enorm gescheurd was!

Wilde foto's hier uploaden maar lukt telkens niet. Kijk anders eens op de Facebook site van Grande Punto club ;-)

Kun je me daar een pm sturen ;-)
Plaats reactie