Hulp uitlezen airbag met OBD2 USB KKL ECU ka en multiecuscan

Plaats reactie
Pierre1979
Berichten: 1
Lid geworden op: do mei 21, 2020 8:15

Hulp uitlezen airbag met OBD2 USB KKL ECU ka en multiecuscan

Bericht door Pierre1979 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier.
Mijn naam is Pierre, 40 jaar en sinds kort (trotse) eigenaar van een Grande Punto 1.2 uit 2009.

Ik heb sinds kort een foutmelding, airbag lampje blijft branden. Dus dacht ik koop een kabel om dit zelf te doen.
Ik heb deze kabel https://www.autowolf.nl/nl/home/126-alf ... kabel.html aangeschaft.

Nu wil het niet lukken, en hoop ik dat iemand hier me kan en wil helpen.

Volgende stappen heb ik gedaan.

Kabel drivers zijn geïnstalleerd.
Multiecuscan op Windows 10 geïnstalleerd, USB com poort 1.
Instellingen/interfaces staat op interface 1 , K-Line/VAGCOM op poort 1 ( zoals in apparaat beheer is te zien.
Test verbinding is goed.

Contact op Mar, en pinnetje op stand 2 (airbag)
Als ik probeer verbinding te maken via het programma en de auto krijg ik de foutmelding : CONNECTION ERROR. you need an ELM327/OBDkey interface to connect this module, check your cable and serial port settings.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, ook oudere versies van Multiecuscan maar het lukt me niet. Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Hulp uitlezen airbag met OBD2 USB KKL ECU ka en multiecu

Bericht door Cobus »

Als het goed is heb je daar een andere kabel voor nodig.
Met deze zal het niet lukken.
Maar ik heb het vermoeden dat je sleepring achter het stuur vervangen moet worden.

Mogelijk kan het ook de connector zijn onder de voorstoel.
Door regelmatig de stoel naar voren of achter te schuiven wil de connector nog wel eens lam raken.
Let wel bij werken aan de airbag eerst even de accu los koppelen en een minuut wachten voordat je connectoren van het airbag systeem los gaat trekken


Hier een link voor de juiste kabel set
De gele is voor het uitlezen van algemeen fouten en instellingen.
Voor de airbag heb je meen ik de rode nodig.
Maar hang me daar even niet aan op

#Aliexpress € 23,93 20%OFF | 2019 Nieuwste Voor Fiatecuscan Adapter Obd OBD2 Connector Multiecuscan Abs Airbag Obd2 Scanner Diagnostische Kabel Voor Fiat Ecu Scan
https://a.aliexpress.com/_dZmxxrL" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie