Remlicht/knipperlicht/parkeerverlichting.

Plaats reactie
RobertGrandePunto
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 26, 2020 16:38

Remlicht/knipperlicht/parkeerverlichting.

Bericht door RobertGrandePunto »

Hallo lieve mensen

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ik heb een probleem met mijn Fiat grande punto.
Een jaar geleden heb ik een lange autorit van gemaakt door Duitsland en halverwege de rit kreeg ik plots een melding controleer remlicht en inderdaad linksachter deed mijn remlicht het niet.
op de terugweg naar huis ging de melding vanzelf weg en werkte het remlicht ook weer.
ongeveer 9maanden geen melding meer gehad.
Ongeveer 3maanden geleden kwam de melding weer terug en sindsdien krijg ik de melding heel vaak.
soms tijdens korte ritjes werkt het wel weer en gaat de melding weer weg.

Sinds 2maanden ongeveer krijg ik nu ook ineens de melding erbij controleer knipperlicht linksachter.
Ook hier gaat de melding soms tijdens het rijden weer weg en 2 bochten later komt het weer terug.

Sinds 2 dagen als ik mijn verlichting aan doe krijg ik de melding controleer parkeerverlichting en dan blijkt deze linksvóór niet te werken.

Zou dit gewoon losse stekkertjes kunnen zijn of is misschien mijn hele bedrading kapot?
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: ma dec 03, 2018 15:33

Re: Remlicht/knipperlicht/parkeerverlichting.

Bericht door detroit_diesel »

Vaak zit er in het peertje zelf wat los en als je dan op je lampunit klopt gaat hij weer aan.
Ik zou een nieuw peertje erin draaien (van een goed merk) en gelijk als je toch bezig bent de contactpuntjes + stekkertjes schoonmaken met contactspray en een schone doek.

Massa probleem komt ook vaak voor bij deze auto's dus als bovenstaande niet werkt kun je je massapunten gaan oppoetsen. (kan sowieso geen kwaad om eventuele corrosie hiervan in de gaten te houden en op te lossen)

succes!
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Remlicht/knipperlicht/parkeerverlichting.

Bericht door Algon »

Wat de achterlichten betreft, hierbij zit er dan roest op de massa connector van de achterlicht unit. Als je deze schoonmaakt/licht schuurt zal het probleem over zijn. Bekend probleem van de Punto.

Wat betreft de parkeerverlichting, dit lampje is waarschijnlijk gewoon kapot.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Plaats reactie