Foutmeldingen, storing op dashboard ABS, ESP, Hillholder.

Plaats reactie
ArmandV
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 18:20

Foutmeldingen, storing op dashboard ABS, ESP, Hillholder.

Bericht door ArmandV »

Ik heb deze maand 2 foutmeldingen gekregen, storings lampjes op mijn dashboard. FGP 2007; (1.4 16v t-jet)
Misschien dat jullie dit ook al meegemaakt hebben:

1) Lampje dat kofferbak open zou zijn. (2x deze maand)
De kofferbak sluit ik normaal. Als ik dan de auto op slot wil doen geeft de verlichting aan dat er nog een deur open zou zijn.
Knipperlicht ipv 1 toon licht. Of als ik de auto start geeft t display aan dat de kofferbak open zou zijn
In beide gevallen kan ik de kofferbak niet openkrijgen met mn handen
Mijn oplossing: kofferbak harder dichtgooien met sluiten. Dan geen storingsmelding meer.

2) Storing ABS, storing ESP-systeem, storing Hill-holder. (2x deze maand)
Deze foutmelding krijg ik tegelijk, 3 storingslampjes gaan branden.
Display: ABS, ESP, Hillholder niet beschikbaar. Raadpleeg handleiding. Handleiding: Ga naar Fiat dealer.
Mijn oplossing: het vreemde is dat als ik de auto uitzet en opnieuw start... Dan geen storingsmelding meer.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Foutmeldingen, storing op dashboard ABS, ESP, Hillholder

Bericht door Bennink »

1) Lijkt me dat er dan ff gekeken moet worden naar de sensor. Als dat een palletje is zou je kunnen kijken of het helpt er iets op te plakken, zodat die verder ingedrukt wordt. Heb je nog garantie? Dan gewoon ff naar de dealer.

2) Ja, heb ik ook wel eens. Had het laatst toen ik bezig was met de ScanGauge, omdat ik zat te klooien met het protocol. Is iets met Canbus of Can Error.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Foutmeldingen, storing op dashboard ABS, ESP, Hillholder

Bericht door Wesley Abarth »

Ik had destijds exact hetzelfde met mijn gp sport, was ook een t-jet maar dan uit 2008. Na meerdere malen de auto aan de computer te hebben gehad en al het mogelijke te hebben gereset (uitlezen had geen nut, want gaf geen foutmelding in de ecu) is er besloten om de gehele voorste kabelboom te vervangen. Nadien nergens last meer van gehad, heeft schijnbaar iets te maken met een los contact.

Bij mij voel het toen gelukkig in de garantie, en was ik maar wat blij om ook. Dan moet er namelijk het complete dashboard uit. Zijn toen ongeveer 1,5 dag bezig geweest dacht ik,

Beide punten hebben met elkaar te maken, toen de kabelboom vervangen was van beide geen last meer gehad.
JeroenW
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 19:04

Re: Foutmeldingen, storing op dashboard ABS, ESP, Hillholder

Bericht door JeroenW »

abs/esp en hill holder had toch te maken met een remschakelaar??

ik heb in iedergeval deze melding ook eens gehad en verwijderd met de "torque" app op mijn smartphone.
Nadien nooit meer een melding gehad.
GPC zwart/17inch l.m.v./Blue&Me/Verlaagd
Plaats reactie