Climate control

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
pieter1997
Berichten: 3
Lid geworden op: za feb 02, 2019 12:11

Climate control

Bericht door pieter1997 »

Hoi hoi!
Ik rij nou een half jaartje een grande punto. Maar al vanaf het moment dat ik hem kocht zat er een probleem in de climate control. Dat hij eigenlijk alleen blaast wanneer het hem uit komt. Soms over een dag helemaal niet. Soms ook een dag dat het goed werkte....hoe warm/koud het ook is buiten... Nu merk ik dat het de laatste tijd erger word. En blaast hij alleen bij het starten even. Gaat vervolgens uit en blijft uit... geldt voor zowel de kachel als de airco. Wanneer ik hem op standje blazen zette voor de voorruit en achterruit verwarming. Deed hij het vaak wel eventjes weer. Doet hij vandaag de dag niet meer. (Behoorlijk storend met beslagen ramen) Wel voel ik dat het warm/koud word als je je hand erbij houd. Puur de ventilator of iets slaat gewoon niet aan...[emoji848] iemand tips?

Mvg Pieter van wijngaarden

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Climate control

Bericht door Marius »

heb je toevallig al connectors gecontroleerd? en nu vraag ik mijn af of bij climate control er nog weerstanden tussen zit anders zou daar wat in kunnen zitten. of mogelijk dat er veel blad in je ventilator zit dat deze geblokkerd word
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Climate control

Bericht door Algon »

Kijk eens onder je dashboardkastje, hier zie je een ijzeren regelaar (weerstand) met van die vinnetjes. Bij mij was de stekker helemaal gesmolten en viel de climate control soms ook uit en andere rare capriolen. Het gaat dan om de brede stekkers, niet dat kleine blokje.
Verder kan je de ventilator sowieso wel een keer schoonmaken. Die van mij deed het prima en maakte geen geluid maar er zaten toch wat bladeren in.

Om de weerstand te herkennen:
https://www.ebay.co.uk/p/DENSO-55702441 ... /714714342" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Plaats reactie