Ruitensproeier Voorruit

Gebruikersavatar
Koetjes Reep
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: za jul 15, 2006 8:29
Locatie: SWEET LAKE

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door Koetjes Reep »

SvdW schreef:
joedelta schreef: tenzij je een regensensor hebt en die staat aan (en dat is standaard bij mij dus)....vervelende luxe allemaal.... :wink:
Heb de regensensor ook standaard aanstaan, maar wat ik wel een beetje apart vind (het is toch een automaat?), is dat je wel altijd de eerste keer zelf de hendel een zet moet geven om hem te activeren...
Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat de wisser gaat werken over een droge ruit, wat in het verleden wel was, met als gevolg krassen en kapotte wissers.
Grande Punto sport 1.4 16v
Chemical Grey (anwb), B&M, middenarmsteun,
achteruitrijsensoren.

Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

diabloNL schreef: Huh? :shock: Mijn wissers gaan meteen wippen als ik sproei. Heb ik dan andere software?
nee Diablo we hebben allemaal dezelfde.
maar je moet de hendel niet vast blijft houden als je vloeistof op je ruit wil spuiten.
als je het met kleine beetjs doet, dus ff de hendel even naar je toe tot ie spuit en dan los laten.
dit een paar maal zo doen tot er voldoende vloeistof op je ruit zit, en m dan pas laten wissen.
je moet er ff feeling voor krijgen, maar bij mij werkt het perfect zo. :wink:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Aaaahhh...duidelijk. Vanavond even een uurtje of wat trainen. :P
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door SlippingPenny »

Koetjes Reep schreef:
SvdW schreef:
joedelta schreef: tenzij je een regensensor hebt en die staat aan (en dat is standaard bij mij dus)....vervelende luxe allemaal.... :wink:
Heb de regensensor ook standaard aanstaan, maar wat ik wel een beetje apart vind (het is toch een automaat?), is dat je wel altijd de eerste keer zelf de hendel een zet moet geven om hem te activeren...
Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat de wisser gaat werken over een droge ruit, wat in het verleden wel was, met als gevolg krassen en kapotte wissers.
Of dat je met droog weer bijv. de autowasserette inrijdt en de wissers verstrikt raken in de borstels.
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
joedelta

Bericht door joedelta »

Joeri schreef:beetje weggevallen topic al, maar de ruitensproeiers zijn zeker te verstellen!!
Als je een naaldje in het spuitmondje prikt kan je dit gewoon alle kanten uitbewegen. zo kan je de ruitensproers afstellen.

Gr. Joeri
Dat lijkt maar zo Joeri.
Vandaag ben ik bij mijn dealer geweest voor het bijstellen van de ontgrendeling van de achterportieren en heb ze gelijk gevraagd om de ruitensproeiers bij te stellen. (ze sproeiden bij mij weliswaar net over de wissers heen, maar hoger was wenselijk)
Bij het afhalen van de auto meldde de medewerker van de dealer dat de sproeiers, in tegenstelling tot wat in het instructieboekje staat, niet bij te stellen zijn, maar ze hadden er wel een truukje voor, waardoor ze toch iets hoger gaan spuiten.
Doordat er een bekende binnen kwam die me aansprak, ben ik helaas vergeten te vragen wat dat truukje dan is, maar ik denk dat ze iets net onder de mondjes schuiven waardoor ze iets omhoog geduwd worden.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef:
Joeri schreef:beetje weggevallen topic al, maar de ruitensproeiers zijn zeker te verstellen!!
Als je een naaldje in het spuitmondje prikt kan je dit gewoon alle kanten uitbewegen. zo kan je de ruitensproers afstellen.

Gr. Joeri
Dat lijkt maar zo Joeri.
Vandaag ben ik bij mijn dealer geweest voor het bijstellen van de ontgrendeling van de achterportieren en heb ze gelijk gevraagd om de ruitensproeiers bij te stellen. (ze sproeiden bij mij weliswaar net over de wissers heen, maar hoger was wenselijk)
Bij het afhalen van de auto meldde de medewerker van de dealer dat de sproeiers, in tegenstelling tot wat in het instructieboekje staat, niet bij te stellen zijn, maar ze hadden er wel een truukje voor, waardoor ze toch iets hoger gaan spuiten.
Doordat er een bekende binnen kwam die me aansprak, ben ik helaas vergeten te vragen wat dat truukje dan is, maar ik denk dat ze iets net onder de mondjes schuiven waardoor ze iets omhoog geduwd worden.

of iets onder de kunstofkap waarin de spuitmondjes zitten.
kun je eens kijken Joe of je iets kan zien. :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

hannes schreef:
joedelta schreef:
Joeri schreef:beetje weggevallen topic al, maar de ruitensproeiers zijn zeker te verstellen!!
Als je een naaldje in het spuitmondje prikt kan je dit gewoon alle kanten uitbewegen. zo kan je de ruitensproers afstellen.

Gr. Joeri
Dat lijkt maar zo Joeri.
Vandaag ben ik bij mijn dealer geweest voor het bijstellen van de ontgrendeling van de achterportieren en heb ze gelijk gevraagd om de ruitensproeiers bij te stellen. (ze sproeiden bij mij weliswaar net over de wissers heen, maar hoger was wenselijk)
Bij het afhalen van de auto meldde de medewerker van de dealer dat de sproeiers, in tegenstelling tot wat in het instructieboekje staat, niet bij te stellen zijn, maar ze hadden er wel een truukje voor, waardoor ze toch iets hoger gaan spuiten.
Doordat er een bekende binnen kwam die me aansprak, ben ik helaas vergeten te vragen wat dat truukje dan is, maar ik denk dat ze iets net onder de mondjes schuiven waardoor ze iets omhoog geduwd worden.

of iets onder de kunstofkap waarin de spuitmondjes zitten.
kun je eens kijken Joe of je iets kan zien. :wink:

Ja JOE, vraag het eens na. Die van mj zijn echte "ruitenwissersproeiers". Ze spuiten vol tegen de ruitenwisser aan. Met een beetje handigheid lukt het me wel, maar dat is zo'n "geHANNES". (hihi weer een leuke woordspeling)

Ik wil ook eens gewoon aan die hendel trekken en de ruiten zuiver sproeien en niet de ruitenwissers.
Afbeelding
waterman
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 24, 2007 20:26
Locatie: Monnickendam

ruitensproeiers

Bericht door waterman »

Hallo spuitgasten !

We zijn met z'n allen nu een half jaar later, maar er schijnt nog niets veranderd te zijn op ruitensproeier-gebied.
Het lijkt er inmiddels sterk op dat de "verzamelde dealers" fluitend in de lucht kijken in plaats van aan de bel te trekken bij Fiat, zo in de hoop van "als de klant er niet over klaagt vinden wij het ook goed"
Ik vind dit een ergerlijke houding. Ook ik ga mijn dealer met een onschuldig gezicht vragen mijn sproeiers wat hoger te stellen.
Eens kijken wat hij als excuus zal gebruiken...........

Waterman.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: ruitensproeiers

Bericht door Bennink »

waterman schreef:Ook ik ga mijn dealer met een onschuldig gezicht vragen mijn sproeiers wat hoger te stellen.
Eens kijken wat hij als excuus zal gebruiken...........

Waterman.
Goed plan... ik ben die sproeiers eigenlijk ook best zat, als ik op de snelweg rijd, kan ik die dingen niet gebruiken...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Marco
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: do jan 04, 2007 21:27
Locatie: Vlissingen

Bericht door Marco »

Ik heb het bij het langsbrengen voor de modificatie van de achterdeuren ook gevraagd maar ook toen werd er met verbazing ontdekt dat de spoeiers niet verstelbaar zijn. Wel gaf de dealer als truc mee dat ik iets onder de kunstof kap kon stoppen waardoor het geheel iets omhoog komt.

Bij mij spuiten ze net op het randje van me wisser, dus hoeven ze maar een enkele milimeter hoger worden gericht.

Maar blijf het vreemd vinden dat een auto uit 2007 zoiets simpels niet kan en me vorige auto die 12 jaar oud is wel :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Dat klinkt wel als een simpele oplossing en als er echt verder niks aan te doen is... :?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

same problem here, ga eens met een nageltje gaan koteren direct en laat weten of het gelukt is
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

tlukt dus idd niet,

stomme klodden, bij mijn golfje van 15 jaar oud geen probleem

bij geen enkele auto,

behalve , de GP :?

is waarschijnlijk daarom en nog enkele andere redenen waarom fiat goedkoop is ...
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
joedelta

Bericht door joedelta »

Goose schreef:tlukt dus idd niet,

stomme klodden, bij mijn golfje van 15 jaar oud geen probleem

bij geen enkele auto,

behalve , de GP :?

is waarschijnlijk daarom en nog enkele andere redenen waarom fiat goedkoop is ...
Hey Goose, dat is natuurlijk een opmerking die begrijpelijk is, maar niet echt ergens op gebaseerd is.
Ik rijd nu in mijn 5e product van het FIAT-concern en bij alle voorgaande modellen (Croma, Delta, Bravo en Stilo) die ik heb gehad, kon het wel.

Er is een reden voor deze afwijking, waarschijnlijk iets designmatigs, maar wel vervelend, dat ben ik met je eens.

Bij mijn dealer lukt het ze trouwens wel om op de één of andere manier de boel iets omhoog te krijgen. Mijn sproeier spuit wat mij betreft hoog genoeg.
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Bericht door Goose »

je wagens worden telkens kleiner joe, de volgende een 500'tje ? en daarna een 127 :P
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Plaats reactie