Ruitensproeier Voorruit

JoVe

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door JoVe »

8) Brief naar Fiat Nederland omdat contact niet werkt via de Fiat site. Zie onder.

Ik zit met het volgende probleem.

Mijn ruitensproeiers werken eigenlijk alleen goed als ik stil sta. Tijdens het rijden bij 40 en/of 100 km werken ze niet goed. De vloeistof komt dan tegen de ruitenwisserarm aan en verspreid zich dan naar de zijkant. Als je wat op de voorruit wilt hebben moet je al wissen wat dus een grote waas tot gevolg heeft en je even niets meer ziet. En dat is heden ten dage op de snelweg levensgevaarlijk.



Ik ben vorige week maar eens langs de dealer (Falco Beverwijk) geweest en het probleem voor gelegd.

Men heeft de sproeiers op de motorkap doorgespoten en een nieuw verdeelstukje geplaatst. Hier zou een klepje in zitten wat mogelijk niet goed zou functioneren. In de garage kwam er een mooi breed sproeibeeld op de voorruit. Ik heb hierna dus weer gekeken of er verbetering was tijdens het rijden. Helaas komt de vloeistof nog steeds tegen de wisserarm aan.



Via het forum van de GrandePuntoClub ben ik er achter gekomen dat ik helaas niet de enige ben met dit probleem. Vroeger kon je de sproeikop middels een speld nog enigszins verstellen. Dat is nu niet het geval. Bij de oude Fiatjes kon dat nog wel. Ik heb er tenslotte nog zelf bij gewerkt van 1970 tot 1976.



Is er mogelijk nog een modificatie op komst over dit probleem of moeten we hiermee leren leven.

Het zou zo maar kunnen dat mijn volgende nieuwe auto helaas geen Fiat meer zal zijn.



In afwachting van uw antwoord verblijf ik met vriendelijke groet,



J.Hogaarts


:arrow: Dus nu maar afwachten :!:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door swans »

suc6!
we wachten vol verwachting met je mee!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door tonyvandenbroek »

Antwoord van FIAT NL. (zoals gewoonlijk)

We betreuren het dat U niet helemaal tevreden bent over Uw GP. Uw dealer zal tot een mogelijke oplossing komen.

Zoals alle standaard brieven van Fiat NL. Ik heb er zelf ook verschillende aan verspilt, steeds zelfs aangetekend, en steeds hetzelfde antwoord terug. Met andere woorden. Je dealer moet het probleem verhelpen. Niet de Importeur.

Je gaat ook niet met je TV terug naar (bv) Panasonic, omdat er een knopje niet werkt. Dan ga je ook terug naar de (bv) Expert, Mediamarkt, It's of iets dergelijks.


Weet dat dit zuur klinkt, maar daar zal het wel op uit draaien. Na diverse pogingen weet ik ongeveer hoe ze daar reageren.
Verder heb je absoluut gelijk, want ook mijn ruitewissersproeier werkt voor geen meter. Dat al 3 jaar lang. Makkelijkste oplossing: Stukje plastic onder de kap duwen en wat richten. (vraag maar aan bennink)
Afbeelding
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door old school »

of doen zoals ik, en ja ik ga wel philips langs omdat er een knopje niet werkt bij een nieuwe televiesie, de fabriekant moet namelijk zorgen dat de dealers op de hoogte gebracht wordt en er modificatie plaatsvindt, zoals de GP al reeds voor enkele foouten teruggeroepen zijn. ook zouden ze dan de nieuwe GPs moeten aanpassen...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
JoVe

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door JoVe »

tonyvandenbroek schreef:Antwoord van FIAT NL. (zoals gewoonlijk)

We betreuren het dat U niet helemaal tevreden bent over Uw GP. Uw dealer zal tot een mogelijke oplossing komen.

Zoals alle standaard brieven van Fiat NL. Ik heb er zelf ook verschillende aan verspilt, steeds zelfs aangetekend, en steeds hetzelfde antwoord terug. Met andere woorden. Je dealer moet het probleem verhelpen. Niet de Importeur.

Je gaat ook niet met je TV terug naar (bv) Panasonic, omdat er een knopje niet werkt. Dan ga je ook terug naar de (bv) Expert, Mediamarkt, It's of iets dergelijks.


Weet dat dit zuur klinkt, maar daar zal het wel op uit draaien. Na diverse pogingen weet ik ongeveer hoe ze daar reageren.
Verder heb je absoluut gelijk, want ook mijn ruitewissersproeier werkt voor geen meter. Dat al 3 jaar lang. Makkelijkste oplossing: Stukje plastic onder de kap duwen en wat richten. (vraag maar aan bennink)

8) Inderdaad heeft men onder het zwarte gedeelte van de parafan een stukje rubber iod geplaatst bij de dealer. Het sproeibeeld is inderdaad iets hoger geworden maar tijdens het rijden nog steeds tegen de ruitenwisserarm aan. Dus zal er een dikker stukje tussen moeten, maar ik denk dat ik het hierbij maar laat. Je ziet trouwens wel iets van een bobbel zitten tegen de rand die aansluit op de motorkap.
Van FIAT NL nog geen reactie gekregen.

______________________________________
GP 1.4 8V Edizione Blue&Me Exotica Red. 5 drs 05-2007.
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door Italia »

JoVe schreef:8) Brief naar Fiat Nederland omdat contact niet werkt via de Fiat site. Zie onder.

Het zou zo maar kunnen dat mijn volgende nieuwe auto helaas geen Fiat meer zal zijn.
Kijk, natuurlijk begrijp ik dat dit vervelend is. Maar dit is natuurlijk een dooddoener, andere merken hebben ook zo hun dingen. Dan kun je helaas geen auto's meer rijden/kopen.
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door ed.de.vries »

:lol: een ware geschiedenis van het ruitensproeier verhaal!
Ook ik had klachten over de ruitensproeier(s) op de voorruit tijdens het rijden,na herhaalde oplossings pogingen, kwam :Hét ei van columbes: er aan!.
Een kennis van mij (ook een monteur bij Opel :twisted: ) kwam op het idee om de mini
gaatjes met een fijn machanieker spiraal de geleiding(gaatjes in de sproeierkopjes) te
verruimen in een schuine stand. Alles werd gedemonteerd,en de precisie spiraal deed z,n werk.
Alles gemonteerd,en!!!! sproeien maar.
Resultaat was verbluffend. Een paar ferme stralen spoten op het randje van de voorruit,
wel zover omhoog dat het dak van de grande zijknat was en slechts een paar aflopende
straaltjes de ruitenwisser zijn werk deden.Ook was de toevoer (stralen) dermate groot dat
het er naar uitzag dat het reservoir wel heel gauw leeg zou zijn bij gebruik van de riutensproei-instalatie.
Kort en goed!! Het koste uiteraard een RUN naar de dealer, om nieuwe onderdelen te bestellen, ((ik zal maar niet vertellen:wat de monteurs dáár er van vonden :lol: :lol: :lol: )
Afijn: op dit moment sproei ik maar weer gewoon op de bekende wijze<> de straal gericht op de armen van de ruitenwissers, zo als het voordien OOK was.
ut, is behelpé, maar men is nooit "te OUD"om wat te ontdekken (lees:leren)
Groetjes van
:der ALTE:
uit regenachtig limburg. :wink:
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door Giovanni Tutore »

ed.de.vries schreef: Groetjes van
:der ALTE:
uit regenachtig limburg. :wink:
Voordeel van regen is dat de "sproeivloeistof" uiterst gelijkmatig verdeeld wordt...
JoVe

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door JoVe »

JoVe schreef:8) Brief naar Fiat Nederland omdat contact niet werkt via de Fiat site. Zie onder.

Ik zit met het volgende probleem.

Mijn ruitensproeiers werken eigenlijk alleen goed als ik stil sta. Tijdens het rijden bij 40 en/of 100 km werken ze niet goed. De vloeistof komt dan tegen de ruitenwisserarm aan en verspreid zich dan naar de zijkant. Als je wat op de voorruit wilt hebben moet je al wissen wat dus een grote waas tot gevolg heeft en je even niets meer ziet. En dat is heden ten dage op de snelweg levensgevaarlijk.



Ik ben vorige week maar eens langs de dealer (Falco Beverwijk) geweest en het probleem voor gelegd.

Men heeft de sproeiers op de motorkap doorgespoten en een nieuw verdeelstukje geplaatst. Hier zou een klepje in zitten wat mogelijk niet goed zou functioneren. In de garage kwam er een mooi breed sproeibeeld op de voorruit. Ik heb hierna dus weer gekeken of er verbetering was tijdens het rijden. Helaas komt de vloeistof nog steeds tegen de wisserarm aan.



Via het forum van de GrandePuntoClub ben ik er achter gekomen dat ik helaas niet de enige ben met dit probleem. Vroeger kon je de sproeikop middels een speld nog enigszins verstellen. Dat is nu niet het geval. Bij de oude Fiatjes kon dat nog wel. Ik heb er tenslotte nog zelf bij gewerkt van 1970 tot 1976.



Is er mogelijk nog een modificatie op komst over dit probleem of moeten we hiermee leren leven.

Het zou zo maar kunnen dat mijn volgende nieuwe auto helaas geen Fiat meer zal zijn.



In afwachting van uw antwoord verblijf ik met vriendelijke groet,



J.Hogaarts


:arrow: Dus nu maar afwachten :!:

8) Gisteren brief gekregen van FIAT Nederland.
Het komt er in het kort op neer dat ik het met de dealer moet afhandelen. En mocht de dealer er niet uitkomen zij contact kunnen opnemen met de technische dienst van Fiat.
Men had zoals ik in de brief lees hierover nog geen klachten gehad. :!:
De dealer heeft iets tussen de motorkap en de zwarte plaat gedaan en de sproeiers spuiten nu wel hoger op het raam maar tijdens het rijden is het nog steeds geen succes. Tijdens het rijden komt het nog steeds tegen de wisserarm aan en het zijraam aan de bestuurderskant wordt ook nat. (is niet prettig) :evil:
Dus om nu weer terug te gaan naar de dealer dat het nog steeds niet goed is heb ik eigenlijk weinig trek.
Volgens Fiat Nederland zou het ook inherent aan het model kunnen liggen.
End of story. ~]
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door old school »

ik heb hier geen last meer van , twee gaatjes boren, vastschroeven en en klaar, heb op de gaatjes galvanise gespoten op roesten te voorkomen....
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
JoVe

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door JoVe »

old school schreef:ik heb hier geen last meer van , twee gaatjes boren, vastschroeven en en klaar, heb op de gaatjes galvanise gespoten op roesten te voorkomen....
8) Misschien een foto van de sproeiers plaatsen.
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door old school »

als het weer wat warmer wordt, zal ik ze eens demonteren en opnieuw monteren...
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door marcopunto »

Ik heb in de mijne zelf met een naaldje gekl... en die doet het nu prima. Ik gebruik mijn sproeier bijna dagelijks bij mooi weer :D :oops: :D prima manier om bumperklevers met pasgewassen superblinkende zwarte bolides pisnijdig te maken (ik doe dit natuurlijk niet met chaufeurs van italiaanse bolides :wink: , maar ik heb zo al menig audi-bmw-golf krapuul een zure middag bezorgd ...
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door Xander »

Kijk wat ik gisteren las:
http://www.valeoservice.com/html/belgiu ... 4943288B8C

* een wisser met geïntegreerde sproeibalk en mini-sproeibalk: door dit systeem wordt optimaal zicht verkregen, doordat de ruitensproeiervloeistof de ruit constant goed kan reinigen.
Misschien dat dat ook voor de GP te krijgen is??

Edit: Ah, ik had de webcatalogus gemist... hebben ze niet dus. :(
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door old school »

marcopunto schreef:Ik heb in de mijne zelf met een naaldje gekl... en die doet het nu prima. Ik gebruik mijn sproeier bijna dagelijks bij mooi weer :D :oops: :D prima manier om bumperklevers met pasgewassen superblinkende zwarte bolides pisnijdig te maken (ik doe dit natuurlijk niet met chaufeurs van italiaanse bolides :wink: , maar ik heb zo al menig audi-bmw-golf krapuul een zure middag bezorgd ...

heb bijna nooit bumperklevers, of toch niet lang :twisted:
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Plaats reactie