Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Douwe »

Beste GPC ers,

Ik durf het haast niet te vertellen ik heb mijn Grande Punto ingeruild voor een hele mooie Volvo S40 1.6D uit juli 2005 met 79.000 km op de teller en dealerondhouden.
Dit heeft me de afgelopen dagen wel bezig gehouden, ik vond het nogal een stap om een nieuwe met al die zekerheden die daar bij horen in te ruilen voor een drie jaar oudere auto.
Wat ik zeker niet wilde was er op achteruitgaan.

Ik kwam ik uiteindelijk bij deze Volvo S40, na een proefrit en technisch bekeken te hebben was ik eigenlijk gelijk verkocht.
Een hele nette auto is het, dealer ondhouden, ik heb de hele onderhoudshistorie.
Gistermiddag heb ik met mijn vader de 16 inch lichtmetalen wielen vervangen voor een setje winterbanden en zo gelijk even alles goed bekeken. En dat ziet er er erg goed uit, nergens corrosie, technisch prima, dus dit lijkt me een goede koop.

Mijn ouders zagen me liever (als ik in een diesel ging rijden) in een C30 (zo ben ik ook bij volvo gekomen, deze zijn bij Ton van Kuijk (onze dealer) ook scherp geprijsd).
Hier een proefrit in gemaakt maar dat viel me tegen en daarbij de achterbank en kofferbak.
Daarna in een S40 plaatsgenomen en dat vond ik zo'n stuk beter rijden, dus uiteindelijk toch voor de S40 gegaan.

Bij een occasionbedrijf nog gereden in de GP 1.9 Jtd maar dit vond ik niet prettig rijden. Blok was mijn inziens wat te heftig voor deze maat auto.
Ik wil degene die in een eerder topic adviezen/reacties gegeven hartelijk bedanken!

Bij de Fiat dealer is Zwaag nog geweest voor een Bravo 1.9 Jtd sport maar deze zat niet lekker, slecht zicht ook dus dat werd hem ook niet.
De 1.3 Jtd GP ook nog bekeken maar mijn eigen dealer wilde me geen auto verkopen, mocht ook geen proefrit maken omdat vlgs de autoverkoper ik zo'n auto toch niet zou kunnen betalen en omdat ik een renteloze finaciering op mijn GP had ik nog drie jaar moest doorrijden om hem af te betalen. (1 telefoontje en je kan je finciering kosteloos afbetalen)
Daar was ik dus heel snel klaar mee! Belachelijke behandeling, ik kom daar serieus voor een diesel en dat is meerdere keren gewoon afgewimpeld met zulke uitspraken.

In feite voel ik me een beetje weggejaagd bij de Fiat dealers (Goede daargelaten)En bij de Volvo dealers ben je gewoon "klant" hele andere benadering (ik ben bij diverse geweest) en bij mijn Volvo dealer (waar mijn vader 17 jr klant geweest is) doe ik hem in onderhoud en daar gaat het allemaal een stuk prettiger als bij mijn Fiat dealer.

Maar ik heb er een paar dagen toch wakker van gelegen, er waren drie dingen

1. Financieel is het niet handig om na 7 maanden je auto in te ruilen (16.500 km), het heeft me opzich best wel wat gekost. Maar waarschijnlijk was dat over 3 jaar hetzelfde geweest dus dat probeer een ik een beetje te verwaarlozen.
Van de inruil wordt je echt niet vrolijk er zijn zelf bedrijven die gewoon de auto niet willen inruilen. Ze kunnen er in deze markt geen inruilbod op doen.

2. De GPC, ik heb nog nooit in zo'n leuke autoclub gezeten als deze, en eigenlijk zou ik daarom GP willen blijven rijden.

3. Ik had nogal wat verfraaingen en toebehoren op de GPC.

Maar de nare ervaringen met de Fiat dealers en de perfecte behandeling door de Volvo dealers en daarbij het rijcomfort van de S40 hebben mij doen besluiten om het toch te doen.

Nu wat details over mijn Volvo S40:

- Dealer onderhouden
- 79.000 km NAP
- Juli 2005
- 1.6 Diesel met een verbruik van 1:20
- Deep Blue
- 16 Inch lichtmetalen velgen 205/55/16
- 16 Inch Volvo winterset
- Trekhaak
- In het plafond ingebouwd navigatiesysteem
- Parrot Carkit
- Alle airbags
- De bekende Volvo veiligheidssystemen
- Traction control, ESP
- Volvo audiosysteem
- Gescheiden climate control
- Mistlampen
- Verlichte make spiegels :)
- Armsteun voor en achter met bekerhouders
- In twee delen neeklapbare achterbank
- Enorme kofferbak

- En vast nog wel meer.

En nu hier wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ingebouwd navigatiesysteem, boven achteruitkijkspiegel.

De auto rijdt heerlijk, ruim voldoende vermogen, zuinig, zeer veilig en nagenoeg in nieuwstaat. Ik ben er dus erg blij mee :)
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door tonyvandenbroek »

Jammer om te horen Douwe dta je zo snel ons alweer verlaat. Je bent een graag geziende gast op meetings en ons forum.
Het is jouw keuze, en jij moet je er happy bij voelen.
Succes met de Volvo. Al zal het niet snel mijn smaak zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door walpunto »

klinkt bekend douwe die reacties van fiat dealers.

heel veel plezier met deze s40 een vriend van mij heeft er ook een rijdt geweldig.

let goed op de snelheidsmeter zonder erg rij je zomaar 160 .
Laatst gewijzigd door walpunto op zo jan 04, 2009 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Peli »

Mooie kar hoor, heel veel plezier ermee :-]
Wat is dat toch met de Fiat dealers, ze willen volgens mij geen auto meer verkopen.
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Rob84
Senior Stato
Berichten: 826
Lid geworden op: di nov 13, 2007 17:57
Locatie: Wieringerwerf

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Rob84 »

Veel plezier er mee ;)
De belastingdienst zal blij met je zijn :twisted:

Gelukkig hebben ze bij de dealer in Zwaag de stekker er al uitgetrokken.
Nu Den Helder ook nog...
I've joined the dark side...
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Giovanni Tutore »

Kun je me een foto sturen met alleen je spiegel :?: Ik moet mijn onderschrift wijzigen :cry:

Geef dat shirt ONMIDDELIJK aan Gerben :!:

-] Benk weer de enige Suggestivo VIP :-]
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Douwe »

Giovanni Tutore schreef:Kun je me een foto sturen met alleen je spiegel :?: Ik moet mijn onderschrift wijzigen :cry:

Geef dat shirt ONMIDDELIJK aan Gerben :!:

-] Benk weer de enige Suggestivo VIP :-]
Zal eens kijken of ik daar een foto van heb :)

Tis triest he, als de Fiat dealers de klanten gewoon behandelen had het waarschijnlijk gewoon
een GP 1.3 Jtd geworden, maar dat ging dus helaas niet door.
Inruil technischer had dat waarschijnlijk ook wat makkelijker geweest omdat ze de auto zelf kennen en kunnen verkopen. Volvo dealers geven de handelaarsprijs, met een klein extraatje erboven op.

En jah dat shirt, Gerben is niet zo actief bij de club en heeft er geen belangstelling voor. Dus een ander voorstel is Gerben geef bij de volgende meeting ONMIDDELIJK je GP sleutels aan Douwe en laat hem even een dagje rijden.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door hannes »

Douwe

als er één op dit forum is die een deel van je verhaal kan begrijpen ben ik dat wel.
de fiat dealers die denken dat ze zich alles kunnen permiteren komen er in de loop van dit jaar wel zelf achter, en ik hoop voor hun dat ze snel tot bezinning komen, alhoewel er er bij zijn die van mij de fles op mogen gaan. ( :-] :-] :-] )

ik moet bekennen dat ik je volvo een mooie auto vind, ik heb de voorganger gereden een S40 europa uitvoering.
ook ik heb hetzelfde gehad als jij: moet ik dat wel doen? inruilen voor een auto die ouder is ? verlies véél geld op de GP is dat een goede zet ? enz enz
hoewel mijn omstandigheden natuurlijk anders waren als bij jou ben je dit zo vergeten als je een tijdje in de S40 hebt gereden.
het is een compleet andere auto, niet te vergelijken met de GP, en aan de foto's te zien ook nog eens een luxe uitvoering.
je bent de GP zo vergeten en ik wens je daarom nog veel plezier met de S40 en wie weet komen we elkaar als vrienden van de GPC nog eens tegen op een meeting van hun.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door tonyvandenbroek »

Zelf ook eigenaar geweest van zo'n Volvo mobiel (S40 eerste serie), en 1 ding kan ik wel zeggen....je rijdt een veilige wagen. Bij mj reden ze de totale voorkant van de wagen, en ik stapte, het zij door de achterdeur, gewoon uit. Een blauwe borstkast van de gordel en een buil op mijn hoofd, meer had ik niet.
Dus met veel kilometers heb je er een goede en ook veilige auto aan. Alleen die looks van een S40. Binnenkant heeft een mooie middenconsole, maar that's it. Mijn hart gaat er momenteel niet erg snel van kloppen.

Jij hebt er misschien veel profeit van, zelf blijf ik verloopig nog in de GP rijden. Het bevalt me nog uitstekend.
Afbeelding
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door ExTaxi »

dat is wel totaal iets anders dan een GP zeg! Stuk grotere auto. Moet wel zeggen dat het een vrij duffe uitvoering is, maar goed, je kan natuurlijk ook niet meteen naar een T5 overstappen. Een setje lichtmetaal zal de auto goed doen!

Heel veel plezier met je S40, vanaf nu zul je wat onopvallender door het verkeer zoeven, maar wat maakt dat uit! Je rijdt een opvallend veilige auto!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Douwe »

ExTaxi schreef:dat is wel totaal iets anders dan een GP zeg! Stuk grotere auto. Moet wel zeggen dat het een vrij duffe uitvoering is, maar goed, je kan natuurlijk ook niet meteen naar een T5 overstappen. Een setje lichtmetaal zal de auto goed doen!

Heel veel plezier met je S40, vanaf nu zul je wat onopvallender door het verkeer zoeven, maar wat maakt dat uit! Je rijdt een opvallend veilige auto!
De uitvoering zou je inderdaad als wat duf kunnen omschrijven, maar dat heeft in dit geval het voordeel dat de auto heel netjes bereden is.
Lichtmetaal zit erop zie de eerste foto. Maar ik heb ook gelijk een setje winterbanden op stalen velgen gekocht en die zitten er nu op.

Heel veel plezier met je S40, vanaf nu zul je wat onopvallender door het verkeer zoeven, maar wat maakt dat uit! Je rijdt een opvallend veilige autoDit is een hele goeie!
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door ExTaxi »

Oh ja! Ik zie het.....ik zag die vreselijke wieldoppen en dacht dat is toch wel eeuwig zonde! Nee dat staat een stuk beter inderdaad Douwe!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Douwe »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Voorheen zat ik altijd met een goed gevoel achter mijn laptop op het forum te lezen en te schrijven.
Nu voelt dat toch een stuk minder prettig. Ik ben vier jaar lang echt Fiat fan in mijn hart geweest!
Ik kocht ze altijd tweedehands en kon altijd met de verkopers afspraken maken die werden ook nagekomen.
Op een gegeven moment ben ik veel gaan rijden, en mijn Stilo ging richting de 2 ton. Daardoor ging ik eigenlijk na aandringen van de Fiat autoverkoper in op zijn voorstel om mijn Stilo in te ruilen voor een nieuwe GP.
Deze auto vond/vind ik erg mooi, inruil was prima.
Sinds dat ik het koopcontract getekend heb, zijn er allerlei dingen akkelig verlopen bij mijn Fiat dealer. Het zijn stuk voor stuk aardige mensen, maar dingen lopen allemaal zo ongelukkig.
Maar goed ik wil graag Fiat rijden en uiteindelijk komt alles ook weer goed.

Momenteel rij ik 30.000 km per jaar en is mijn salaris verdubbeld welke mij veel meer mogelijkheden op auto gebied geeft.
Ik wilde vanwege de km graag diesel gaan rijden. En wat ook een wens was nu ik het kon betalen (bij aanschaf zat ik nog ik de verkeerde salarisschaal, foutje werkgever) een luxere GP, minimaal de voorzieningen die Gerben heeft.
Dit vond ik dus een mooi moment om een nieuwe of jong gebruikte GP diesel te kopen.
Dus eerst meerdere malen naar mijn eigen dealer, maar elke keer wilde ze gewoon mijn GP niet inruilen en me geen nieuwe auto verkopen omdat dat volgens hen niet kon. (finaciering, verlies). Ik zeg altijd ALLES kan, dus waarom dit niet.
Dat het veel geld kost snap ik ook wel. Maar ik wilde graag een luxere GP en dan een diesel.
Hier kwam ik dus niet verder en ook in de regio niet. Ik wil mijn dealer niet verder kan 80 km van mijn hiuis.

Thuis zijn ze naast Fiat ook Volvo liefhebber en ze zagen me graag na de ervaringen bij de Fiat in een Volvo C30. Zelf ben ik daar niet zo weg van. Van de S40 echter wel (zelf mijn rijlessen in gehad). Maar dit was jaren voor mij onbetaalbaar.
Enjah ik reed Fiat en dat wilde ik zo houden.

Maar na al deze ervaringen heb ik mijn buik er vol van. De Volvo dealers die ik ken zijn totaal anders, en na een proefrit
ervaarde ik het rijgenot waar ik op hoopte.
Daarbij is de Volvo S40 een hele veilige, comfortabele, ruime en zuinige auto. Dus dit heeft me doen besluiten om toch voor Volvo te gaan.

Het is niet zo dat ik Fiat aan de kant maar ik voel me beter behandeld bij de Volvo dealers. En dat is ook waard!
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door tonyvandenbroek »

Hoor het nu al in verschillende topics, dat de dealers van Fiat niet echt lekker bezig zijn. Of het aan hun ligt of aan de importeur weet ik niet. De klanten (wij dus) worden er wel de dupe van. Zelf ben ik bij mijn dealer nog steeds tevreden en hopelijk blijft het zo nog een tijdje. Was in eerste instantie de bedoeling om begin dit jaar de GP in te ruilen op een nieuwe, maar gezien de inruilprijs die ze geven momenteel blijf ik nog even lekker doorrijden met mijn GP.

Het lijkt erop dat de (fiat)dealers niet in willen ruilen. Het is tenslotte JOUW geld, en jij geeft het uit aan hun. Snap niet dat ze je dan tegen willen houden. Voor hun alleen maar beter als jij wederom een fiat koopt. Maar goed, je rijdt nu een Volvo...have fun
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Grande Punto ingeruild voor een Volvo S40 1.6 D

Bericht door Bennie »

He Douwe,

ik wist het al, maar je geeft zelf al aan dat Gerben niet zo actief is bij de club, wat let je. Op dagen van meetings geef je hem de sleutels van de volvo en jij komt met zijn GP. En je blijft altijd welkom natuurlijk! Dat je nu met een ander gevoel hier op het forum zit, dat moet je maar snel veranderen. Je was altijd lekker actief, houdt dat gewoon zo!

Veel succes en plezier met de Volvo!
Life's too short to drive boring cars
Plaats reactie