GP op LPI /LPG

labien
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 17:53
Locatie: Almere

Re: 6000 km op LPG/LSI

Bericht door labien »

ed155 schreef:
Bemerpunto schreef:Na 6000 LPG kilometers in 3 maanden met de Landi LSI installatie kan ik niet anders concluderen dat het prima bevalt. Pas als het pieptoontje klinkt als de tank leeg is, heb ik door dat we op benzine rijden. Het verbruik hangt nauw samen met de wijze waarop het gaspedaal van de T-Jet wordt gebruikt. In de stad haal ik net de 1 op 10. Op de snelweg niet harder dan 120 is 1 op 13 haalbaar. Actiradius met de 46 ltr tank is ongeveer 360 km, dus regelmatig naar de lpg pomp. Nu de benzineprijzen recordhoogtes bereikt, is het wel lekker blazen op LPG. De wegenbelasting is 22 euro per maand hoger dan op benzine. Wie meer dan 12000 km per jaar rijdt, geeft minder uit op LPG (bij nieuw inbouw tegen een prijs van 2300 euro voor de installatie, die in 3 jaar wordt afgeschreven)
Welk gewicht komt er nu op het kenteken bij je te staan? Hoeveel komt er bij?
Na info bij een inbouwstation kon hij mij zeggen dat bij een inbouw van een 58 liter tank er ca 46 kilo bij je huidige gewicht opgeteld moet worden.
Bij mij betekende dit in een andere belastingklasse.
GP 1.4 T-jet sport, 17 inch,climate,cruise, Rood, Blue en Me
nelis68
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 19:28

lpg g3

Bericht door nelis68 »

Hallo,
Ik ben mij ook aan het verdiepen in de materie, en vroeg me af welke tank jij hebt, zit deze op de plaats van het reservewiel?
Groeten Harry

sorry heb het al gezien ......
Laatst gewijzigd door nelis68 op di mei 20, 2008 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Royveer
Nuovo Arrivato
Berichten: 75
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 20:32
Locatie: Bovenkarspel

Bericht door Royveer »

Beste mensen,

Ik wil mijn gp ook laten ombouwen wel wacht ik nog even de beginfase af, nadat ik op het forum heb gelezen dat er een aantal gp t-jet defect zijn geraakt vind ik het risico te groot, ze zullen ten aller tijden gas de schuld geven.

Eerder een Renault Megane Coupe ll met g3 gereden helemaal top.

Weet iemand of je i.c.m gas je moter kan chippen?
GP T-jet - Skydome - Cruise Control - Blue&me Nav - Getinte ruiten - wachten op pakeersensoren
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

wie zijn gp is er defect gegaan door de gasinstall?

een ook chippen lijkt mij geen probleem voor een lpg auto!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

er is 1 iemand hier op het forum wie zijn t-jet heeft laten ombouwen tot lpg en die heeft er hele goede ervaringen mee (bremerpunto)
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

ja dat zag ik ook,... maar omdat royveer vertelde dat er mensen met defecten waren wilde ik wel eens weten wie dat waren! en wat de problemen waren...

zit er toch ook een beetje aan te denken (mits de lpg vul gebeuren NIET in de carroserie of in de bumper komt te zitten vind ik alles best!)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Royveer
Nuovo Arrivato
Berichten: 75
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 20:32
Locatie: Bovenkarspel

Bericht door Royveer »

ik wil de eerste 5 á 10.000 km afwachten en als die probleemloos verlopen bouw ik er een in :D
GP T-jet - Skydome - Cruise Control - Blue&me Nav - Getinte ruiten - wachten op pakeersensoren
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Ik zag een paar dagen geleden dat de T-Jet inmiddels in de besparingscalculator van gasfx.nl staat.

Ik heb weer eens overwogen om gas in te laten bouwen, maar zelfs als ik de afschrijving over vijf jaar uitsmeer, is de besparing bij de huidige benzineprijzen verwaarloosbaar.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Royveer
Nuovo Arrivato
Berichten: 75
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 20:32
Locatie: Bovenkarspel

Bericht door Royveer »

@ hellfire:

Hoeveel km rijd jij per jaar? ik ga zo'n 30000 km rijden ik zie alleen maar voordeel.
GP T-jet - Skydome - Cruise Control - Blue&me Nav - Getinte ruiten - wachten op pakeersensoren
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Na het eerste jaar denk ik op 20.000 km uit te komen. Daarna schat ik 15.000 km/jaar, vanwege een baan dichter bij huis.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

Hellfire schreef:Na het eerste jaar denk ik op 20.000 km uit te komen. Daarna schat ik 15.000 km/jaar, vanwege een baan dichter bij huis.
gastank kan er natuurlijk ook weer uitgehaald worden! maar dat is het geld niet waard denk ik!

denk ook het eerste jaar zo'n 20.000 tot 25.000 te gaan rijden, daarna toch huisje boompje beestje zoeken dichter bij het werk (nu 80km retour) zal daarna zo'n 7km worden dus fiets met mooi weer!!!)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
labien
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mar 14, 2008 17:53
Locatie: Almere

probleem met Gas inbouw

Bericht door labien »

Even een reactie;

Een aantal weken geleden een afspraak gemaakt om volgende week een Vialle LPI te laten inbouwen bij een inbouwstation te Amsterdam.
Nu word ik net gebeld met de opmerking dat het even niet door kan gaan aangezien er een een aantal GP's zijn teruggekomen met
' problemen ' die vooral afslaan tot gevolg hebben. Volgens de inbouwer heeft het te maken met de bevestiging van de inspuiters en de krappe ruimte die er is. Vialle heeft nu een aantal GP's uit Duitsland en Nederland staan om een alternatief te testen en het probleem op te lossen. Verwachting is dat dit na de zomer klaar is. De GP is nog steeds geschikt voor gas, alleen de montage is het probleem.
GP 1.4 T-jet sport, 17 inch,climate,cruise, Rood, Blue en Me
Gebruikersavatar
Ferreman
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)

Re: GP op LPI /LPG

Bericht door Ferreman »

Ik ben volgens mij de enige in NL die nu bedenkt gas te gaan rijden...

Vialle instalateur in Baarlo / Heerlen vraagt 2250 voor inbouw LPi systeem
(iets duurder omdat mijn auto op Duits kenteken staat).

Duitsland komt morgen met een offerte.

Iemand een tip voor een goed adres? (moet wel Vialle LPI met garantie verkopen natuurlijk)
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-

Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt

Afbeelding

Punto-loos
Gebruikersavatar
Ferreman
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)

Re: GP op LPI /LPG

Bericht door Ferreman »

Vandaag de auto weggebracht voor inbouw, gekozen voor Baarlo/Heerlen omdat deze de auto ook TUV ommelden naar LPG

Het is een Vialle LPi systeem geworden.
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-

Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt

Afbeelding

Punto-loos
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: GP op LPI /LPG

Bericht door Maxximum »

Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Als hij erin zit, maak je dan foto's?
Ben wel eens benieuwd hoe het geheel eruit ziet in de GP.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Plaats reactie