Garage Simons Hoevenen

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
PeterT
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: za aug 16, 2008 10:24

Garage Simons Hoevenen

Bericht door PeterT »

Na een vakantie van 3 weken bleek bij terugkomst dat mijn achter trommelremmen geblokkeerd waren; doordat ik hem op de handrem had gezet en er waarschijnlijk zout water in de remmen zat is de boel vastgeroest. Pogingen om het los te rijden (achteraf erg dom) resulteerde alleen in rokende koppelingsplaten en dat mijn auto de weg blokkeerde. Het was vrijdag na zes uur 's avonds maar ik kreeg gelukkig nog gehoor bij garage Simons. Hij bleek, ondanks dat ze op vrijdag om 15.30u sluiten, bereid om me langs te komen. Ik had hem daarbij nog het verkeerde adres gegeven (ik woon er nog niet zo lang) en hij heeft nog een half uur rondgereden voordat hij me uiteindelijk vond. Met een verrijdbare krik kon hij de wagen in een paar minuten aan de kant zetten waarna hij vakkundig de wielen demonteerde en met een klap op de trommelremmen de boel weer draaiende kreeg. Ik heb voor de zekerheid de wagen nog na laten kijken omdat er wel een rammeltje bij het remmen te horen was, dus dezelfde avond nog bij de garage langsgebracht, waarna de garagist me thuis heeft afgezet. Hij heeft de maandag erop de trommelremmen schoongemaakt en toen was dat ook opgelost. Kosten van dit alles 117euro en 30 cent.
Ik denk al met al een zeldzaam goede service.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door jpkramer »

Inderdaad een hele goede service, petje af voor deze dealer :!: .)
Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen (gelukkig) niet zo erg. Bij schoot de rem na een paar keer voorzichtig optrekken los. De dealer heeft bij mij de remschoenen vervangen...
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door Douwe »

Dat is zeker prima service! Zo zouden er meer moeten zijn.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door swans »

mobiliteitsgarantie? Niet meer dan normaal denk ik?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door jpkramer »

swans schreef:mobiliteitsgarantie? Niet meer dan normaal denk ik?
Als je dat nummer had gebeld dan kan je waarschijnlijk een half uur op de ANWB kunnen wachten.
De lokale dealer was officieel al gesloten, dus dan stuurt Fiat de ANWB....
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door Sunrise »

Het kan dus nog steeds wel, echt SERVICE verlenen ~] . Jammer dat je het niet vaak meer tegenkomt tegenwoordig :(
PeterT
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: za aug 16, 2008 10:24

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door PeterT »

Helaas heeft deze garagist me enorm teleurgesteld. Ik kwam daar vorige week om een afspraak te maken voor een 60.000km beurt. Volgens de garagist waren de voorbanden aan vervanging toe. Hij zou een prijs opvragen en het me dan laten weten. Hij heeft vrijdagmiddag mijn vrouw gesproken en verteld dat het totaal 360 euro zou kosten om de banden te vervangen. In het weekend ben ik bij Donckers wezen kijken en daar bleken exact dezelfde banden 320 euro te kosten, inclusief balanceren. Ik heb het dan de zaterdag bij Donckers laten zetten en maandag de garagist laten weten dat de banden niet meer hoefden omdat ik ze al elders veel goedkoper heb kunnen laten vervangen. Zijn reactie was dat ik dan die grote beurt ook niet meer bij hem hoefde te laten te doen, onder het mom van alles of niets. Ik was zowel verbaasd als teleurgesteld. Gelukkig zit niet veel verder in Ekeren nog een fiat dealer. Ik heb daar juist de auto naar toe gebracht.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door tonyvandenbroek »

Gewoon een belachelijke opmerking van de dealer. Ik heb toendertijd ook met een beurt twee nieuwe banden (voor) erop laten leggen. Alleen heb ik deze zelf aangeleverd. Bij de dealer waren ze ong. 180 euro p/st. Ik had ze voor 130 euro. De dealer deed daar niet moeilijk over, en legde de twee aangeleverde banden gewoon op de wagen. Netjes uitgebalanceerd, en niet zeuren.
Afbeelding
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door KrIkKeL »

Heb er zelf ook geen goede ervaringen mee. Is een garagist die graag zijn prijzen hoger zet dan ik tegenwoordig gewoon ben van te betalen bij men dealer. Wilt ook graag zaken meer vervangen om zo de factuur hoger te laten uitkomen.
Voor mij is er maar 1 die grondig werk aflevert in het Antwerpse België, en dat is de Ribbens in Wuustwezel.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door tonyvandenbroek »

Ribbens, die ik ken ik nog wel. Daar werkt de mechanieker Bartike. Hij heeft toendertijd mijn GP verlaagd bij: Ribbens Wuustwezel! ps: lekkere koffie hebben ze daar
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Garage Simons Hoevenen

Bericht door marcopunto »

ik kan dot alleen beamen, we hebben er net onze 11e auto gekocht .. en de service blijft enorm efficiënt en betaalbaar. Zo moesten alle garages zijn ... ~~
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Plaats reactie