Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Ernst »

ik vind dat hannes gelijk heeft... Kijk ik ga goed met mijn motortje om betreft warm laten lopen effe af laten koelen etc maar ik kan met een gerust hart stellen dat de motor hard moet werken en nooit in slaap zal vallen als je begrijpt wat ik bedoel.. dus dat zou dan betekenen volgens fiat dat ook ik straks bij de dealer. sta.. Gewoon lul koek... Laat je niet afserveren..wat ze zeggen klopt niet het..en het probleem wat jij hebt is mij niet bekend en bij velen onder ons volgens mij ook niet...lekkere reclame voor het merk trouwens...
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Leon »

Wat een gel*l trouwens door te zeggen dat het kwam door te snel rijden.
De cilinders worden gekoeld d.m.v. KVS dus dan zouden alle 4 de cilinders ongeveer dezelfde temperatuur KVS langs de door de cilinderwand krijgen.
Een motor wat in lijn is geplaatst EN luchtgekoeld is, kan het zijn dat de achterste cilinders minder rijwind krijgen voor de koeling.
MAAR de motor is naar mijn weten dwars geplaatst voorin, dus zitten alle cilinders even ver in de rijwind en zijn ze vloeistof gekoeld.
Dat kleine beetje rijwind wat eventueel in de motor komt heeft daar dus geen enkele invloed op.

Leg dit eens voor aan de 'monteurs' en kijk dan eens hoe ze reageren..

Te weinig koeling door te snel rijden... Yeah right!
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door hannes »

Mr. Giugiaro schreef:
puntosport schreef:ai ai dat klinkt niet best allemaal.... ik houd ook wel eens van lekker gassen, ik hoop niet dat mij dit ook overkomt!!

wel heb ik een vraagje, hoeveel kilometers had je GP erop zitten??
al met al moet dit niet kunnen gebeuren, iedereen rijd op zijn eigen manier. als de motoren van tegenwoordig al niet meer tegen een beetje scheuren kunnen.... geen beste zaak... toch maar weer de o zo degelijke toyota starlet (of iets dergelijks) allemaal??

grt,
Mark
Hey Mark,

Ik heb er nu 74.000 km op staan, en een beetje. Ik heb mijn auto in April ook 3 jaar.
En volgens mijn dealer, zelfs had ik nog garantie gehad, hadden ze nog niks uitgekeerd, omdat dit volgens hun
te wijten is aan de eigenaar. Terwijl hij al zijn beurt gehad heeft.
Ik ben nog bezig met correspondentie naar Fiat Nederland, maar daar moet ik nog bericht van krijgen, maar vrees het ergste.
Groeten
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar kun je dus nog héél lang op wachten, en als je al iets hoort dan is het het volgende:

we hebben contact gehad met uw dealer en we hebben begrepen dat ALLES naar wens is opgelost, want Fiat nl doet namelijk helemaal NIETS voor de fiat rijder, en ik kan het weten na 2 GP's.

het is triest dat ze zo met de mensen die bereid waren om hun euro's in een fiat te steken omgaan.
zeker nu met hetgeen nu allemaal speelt, autoverkopen storten in, dealers gaan failliet enz.
je zou toch verwachten dat ze wat meer respect voor klanten zouden hebben en alles in het werk stellen om ze te behouden.
misschien verstandig om eens een second opinion te halen, ANWB of zo.
want de expert die Fiat nl laat komen is geen onafhankelijke expert, dit heb ik al tweemaal mee gemaakt, steeds lag het aan mij en NOOIT aan de dealer.
ik ben heel eerlijk, natuurlijk kom je zoiets bij alle merken tegen maar hier komt NEVER meer een fiat voor de deur te staan :evil: .
of het moet die van Tony of Ed zijn als ze op bezoek komen :wink:

ik wens je in elk geval veel succes toe en hopelijk loopt het nog goed voor je af.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door ed.de.vries »

Beste fiat rijder(s).
Fiat kent (kende) de spreuk; Fiat Rijders Blijde rijders.
Daar ben ik er zeker 1 van, tot nu toe heb ik motorisch met 23.200 km op het klokje,in anderhalf jaar géén kl...... gehad. Misschien ben ik (tot nu toe) wel een geluksvogel.
Bij euvels moet je naar de dealer, want over het algemeen trekken importeurs zich terug bij
klachten, en verwijzen je naar de dealer. Want uiteindelijk MOET deze toch de problemen
oplossen (vervangen-repareren enz enz) Dat doen de importeurs zelf bijna nooit.
Dus de dealer is dé schakel tussen importeur/klant.
Probeer langs een diplomatieke weg dus steeds alles met je (de) dealer te regelen,misschien met medewerking (oei: dat is moeilijk soms) van de importeur van Fiat NL.
s6 voor iedereen die treubbels heeft , of krijgen kan met de Fiat!!!
een BLIJDE RIJDER tot nu toe. :wink:
: der ALTE:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Sunrise »

Bennink schreef:Ook in de (je hebt de 1.4 8v toch?) vijfde versnelling? Volgens mij is de begrenzer in de vijf vooral de lucht en niet de toeren... :|
:shock: Nee joh, in de 5e versnelling is'tie begrensd door "Leeuwarden" :lol: :lol:
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Leon »

Is er een update over deze kwestie?
Ben namelijk wel benieuwd of het is opgelost en hoe het is opgelost..
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door tomasso »

echt niet te geloven.. maar ja o zo herkenbaar van Fiat Nederland. Stelletje lamzakken zijn het.
Succes!
Gebruikersavatar
Mr. Giugiaro
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 05, 2006 15:27
Locatie: Dedemsvaart

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Mr. Giugiaro »

Ff een update.

Rekening van de garage is binnengekomen, € 1750,51.
Heb Fiat Nederland een brief geschreven met daarin mijn verhaal, dat ik het raar vindt dat mij verder niks gevraagd wordt.
Over rijstijl, onderhoud, nee ze vragen alleen wat aan de dealer, Auto heeft al zijn onderhouds beurten gehad, Er zit geen verkleuring in het blok dat kan duiden op te laag oliepeil. Er is zelfs geen expert bij komen kijken, er zijn alleen wat foto's opgestuurd door de garage van het motorblok.

Na 3 weken niks gehoord te hebben van de Fiat, zelfs geen ontvangstbevestiging, heb ik er zelf achteraan gebeld,
bleek dat ze wat hebben gebeld met de dealer, en ze nog bezig zijn met mijn dossier.
Na nog 2,5 week wachten, kwam de laatste brief aan, waarin ze het ten zeerste betreuren en streven naar een Technisch foutloos product, maar er bestaat geen grond voor financieele tegoedmoetkoming.

Ik had wel verwacht dat in deze tijden, een bedrijf, maakt niet uit welke, een stapje verder gaat op zijn, klanten te behouden.
Maar goed, ik ben klaar met de Fiat.
Hoop ten zeerste dat jullie niet hetzelfde meemaken, kan alleen maar zeggen, ga niet harder dan 140 km/h op de snelweg, want blijkbaar kunnen zuigers van de Fiat dit niet aan.

Groeten. Een gebroken Fiat Hart.
Mathijs
Exclusive driving is a statement made to the world.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Bennink »

Zonde zeg... weer een heerlijke actie van Fiat Nederland.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Sunrise »

:shock: bij Fiat Nederland zijn ze blijkbaar niet erg blij met klanten :cry: . Vind het erg jammer voor je, hoop dat een evt. volgende auto je meer "plezier" zal schenken :wink:
Vini
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: za aug 23, 2008 9:55
Locatie: Houthalen, België

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Vini »

Bah, wat een klantenservice :(

Als ik het allemaal zo lees, wordt mijn liefde voor Fiat ook wel wat minder.

Heb - zoals reeds gemeld - ook al in panne gestaan met de Fiat, gewoon dieselleiding los van de filter, en motor uit. Makkelijk hersteld, maar waarom zou het niet nog eens los kunnen komen? Als ik dit forum overloop, dan lees ik verschillende "vreemde" pannes, bij lage kilometerstanden.

Een auto koop je ook niet voor het exterieur alleen. Mijn auto heeft nog 2,5jaar garantie, maar ik weet nu al dat ik geen risico's zal nemen. Over 2,5 jaar staat hier een Nissan voor de deur, een merk we in de familie enkel positieve ervaringen mee hebben gehad.

Grts
In het bezit van een GP 1.3MJET 75CV zilvermetaal
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Douwe »

Jammer dat het zo afloopt, je zit nu met een behoorlijke rekening.

Het is vind ik maar al te makkelijk van Fiat om het op de bestuurder te schuiven. Zeker omdat
ze volgens mij daar geen concrete bewijzen voor hebben.
Ze zeggen maar wat en vragen wat dingen aan de dealer. Nou als er 1 weet hoe er met de auto gereden is
ben je dat zelf en niet de dealer!
Fiat NL had veel beter de kosten kunnen vergoeden of je minstens tegemoet te komen. Bijvoorbeeld 50-50 omdat
het niet helemaal duidelijk is waar de schade doorkomt.

Zo jaag je mensen bij het merk weg.

Ik mis nog wel regelmatig mijn GP, maar al ik terugdenk aan de behandeling van veel Fiat dealers en de importeur heb ik geen spijt van mijn Volvo overstap.
De klantenbinding is veel groter, je krijgt persoonlijke post, tijdschrift, het is allemaal reclame voor hun product uiteraard maar het bindt wel. En daarbij zijn de dealers waar ik ervaring mee heb me 10 x beter bevallen als de Fiat dealers.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door hannes »

Mr. Giugiaro schreef:Ff een update.

Rekening van de garage is binnengekomen, € 1750,51.
Heb Fiat Nederland een brief geschreven met daarin mijn verhaal, dat ik het raar vindt dat mij verder niks gevraagd wordt.
Over rijstijl, onderhoud, nee ze vragen alleen wat aan de dealer, Auto heeft al zijn onderhouds beurten gehad, Er zit geen verkleuring in het blok dat kan duiden op te laag oliepeil. Er is zelfs geen expert bij komen kijken, er zijn alleen wat foto's opgestuurd door de garage van het motorblok.

Na 3 weken niks gehoord te hebben van de Fiat, zelfs geen ontvangstbevestiging, heb ik er zelf achteraan gebeld,
bleek dat ze wat hebben gebeld met de dealer, en ze nog bezig zijn met mijn dossier.
Na nog 2,5 week wachten, kwam de laatste brief aan, waarin ze het ten zeerste betreuren en streven naar een Technisch foutloos product, maar er bestaat geen grond voor financieele tegoedmoetkoming.

Ik had wel verwacht dat in deze tijden, een bedrijf, maakt niet uit welke, een stapje verder gaat op zijn, klanten te behouden.
Maar goed, ik ben klaar met de Fiat.
Hoop ten zeerste dat jullie niet hetzelfde meemaken, kan alleen maar zeggen, ga niet harder dan 140 km/h op de snelweg, want blijkbaar kunnen zuigers van de Fiat dit niet aan.

Groeten. Een gebroken Fiat Hart.
Mathijs

ik ben helemaal sprakeloos nu...........dit had ik van fiat niet verwacht :shock: ongelooflijk :(

hannes, wakker worden joh, we hebben het over Fiat NL, de organisatie uit je nachtmerries van de laatste 2 jaar. :evil:

ik leef met je mee Mathijs, en dat gebroken Fiat hart, daar weet ik ondertussen alles van.
bij mij is het in elk geval niet meer te lijmen. :?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Versleten Zuigers na 2, 5 jaar, (net buiten de garantie)

Bericht door Giovanni Tutore »

Breek me de bek niet open over NISSAN :(

Maar dat hier niet met coulance gewerkt wordt :?:

Bij onze Kangoo was, na de garantie, de ontgrendelmagneet kapot. Kosten 164 euri. Meneer Renault vindt echter dat zo'n ding langer dan 50.000 km moet meegaan, rekening 33 euro .)
Plaats reactie