Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door KrIkKeL »

Ik weet niet in hoeverre experts gaan zoeken, maar feit is wel dat een verzekering niet graag uitbetaald.
Ik zeg ook maar, het zou kunnen hé :-)

Nee had een zwarte als vervangwagen en nee niet die van veloce ;-)
Ik bedoelde enkel maar als voorbeeld, een wagen met zoveel paardenkracht misbruik je toch vroeg of laat, daarom dat ik blij ben dat ik maar 75 paardjes heb. Zie maar naar het voorbeeld met Bartike, die had ook zo'n zware motor en heeft toen ook wel boetes aan zijn been gehad ;-)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door tomasso »

dat klinkt niet bekend in de oren. Hier heb ik nog nooit iemand overgehoord. Volledig legitiem in indergeval hier in Nederland.
Maar eh... terugkomend op mijn vraag.... is iemand zijn T-Jet al door Heinz onder handen genomen?

Hoe veel risico je loopt... ik weet het echt niet. Op het newminiclub forum rijden al een aantal Mini S'jes rond, nieuwste type... die van
175 pk en 240 nm naar 220 pk en 320 nm zijn gegaan zonder problemen. Ze rijden al bijna 2 jaar zo..... zonder problemen. De Getrag versellingsbak kan makkelijk 350nm aan. Allle de remmen zal je moeten upgraden.

Vroeg mij af hoe die Fiat motor en aandrijf lijn het vol houdt. Maar volgens mij is enkel de turbo het groote verschil tussen de T-jet en de Abarth uitvoering.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door Giovanni Tutore »

I.I.G. zijn de stabilisatoren steviger uitgevoerd, dus dat van alleen de turbo is niet helemaal zo.
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door tomasso »

begreep ook uit een ander topic dat de motor van de Bravo dezelfde is als die van de GP. Toch?
die levert 150 pk... Zit hier dan ook dezelfde turbo op? of een andere?

Trouwens, op het newminiclub forum is Heinz ook een goede bekende. Twee tuners staan op een gedeelde
eerste plaats en dat zijn Heinz en Beek (minispeed.nl).

Van de oude type cooper S'jes rijden vanaf 2002 al getunede versies rond zonder problemen.
Gebruikersavatar
xss3s
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 17:41
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door xss3s »

Wij laten onze MiTo 1.4 Tjet 150Pk normaal volgende week bij Heinz aanpassen.

Ik verwacht zoals steeds een serieuse vermogenswinst, wij zijn echt tevreden van hun kunnen en service.

Wordt uiteraard altijd voor & na getest op hun vermogenbank.

Zal laten weten wat ze eruit gekregen hebben, verwacht +-180pk en +- 280nm

Zou leuk moeten worden :-)
Abarth_vraagbaak
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 12, 2009 0:07

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door Abarth_vraagbaak »

Wij laten onze MiTo 1.4 Tjet 150Pk normaal volgende week bij Heinz aanpassen.

Ik verwacht zoals steeds een serieuse vermogenswinst, wij zijn echt tevreden van hun kunnen en service.

Wordt uiteraard altijd voor & na getest op hun vermogenbank.

Zal laten weten wat ze eruit gekregen hebben, verwacht +-180pk en +- 280nm

Zou leuk moeten worden
Ik zou in jouw geval hopen op meer koppel dan 280 Nm bij 180 pk; een standaard Grande Punto Abarth komt op de rollerbank al rond de 270 Nm bij 155 pk. Na montage van Esseesse kit zit deze op -hou je vast- 340 Nm! Volgens fabriekgegevens zou dit 272 Nm moeten zijn, maar blijkt in de praktijk wel een stuk hoger uit te vallen. Hou je rekening in de praktijk met ongeveer 24 Nm verlies, hou je nog 316 Nm over.

Nu is een uitslag van de rollerbank zeker niet zaligmakend....als men het aantal pk's of Nm's hoger wil laten uitvallen, hoeft men alleen het verlies per km/u omlaag te schroeven in het grafiekje. Immers, als er met minder percentage verlies gerekend wordt, zal het aantal pk's op papier toenemen....Elke chiptuner met rollerbank kan de uitslag er net zo mooi uit laten zien als hij zelf wil...
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door ExTaxi »

xss3s schreef:Wij laten onze MiTo 1.4 Tjet 150Pk normaal volgende week bij Heinz aanpassen.

Ik verwacht zoals steeds een serieuse vermogenswinst, wij zijn echt tevreden van hun kunnen en service.

Wordt uiteraard altijd voor & na getest op hun vermogenbank.

Zal laten weten wat ze eruit gekregen hebben, verwacht +-180pk en +- 280nm

Zou leuk moeten worden :-)
Dat zal een flinke teleurstelling worden want je kan niet meer uit een Mito 1.4 TJET halen dan 13 pk meer dan standaard.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
pkamer
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door pkamer »

Op deze site staat een hoop nuttige info. Kost € 499,- voor een GP T Jet.

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header

Groet: Peter.
Laatst gewijzigd door pkamer op za mar 21, 2009 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter - 1.4 T-Jet 16V Sport 5 deurs:

Sky dome - Cruise control - Getint
glas - Parkeersensoren - MP3 -
Rode logo's - Crossover Black!
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door swans »

FreshxTekzz schreef:
Nu is de vraag wie kan het bewijzen dat je je motor gechipt hebt?? denk niet echt dat ze da gaan nakijken.. de keuring kan het trouwens ook niet zien he..
en wat de levensduur betreft.. je motor is ook gemaakt om om volle kracht te draaien.. nu moet je wel niet met een gechipte GP rally's en circuitracen aan volle toeren gaan draaien he..

[/quote]

Bij de dealer kunnen ze zien wanneer er voor het laatst iets in de computer is gewijzigd!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Rogar

Re: Chiptuning T-jet door Heinz Belgie : 155pk en 270Nm

Bericht door Rogar »

pkamer schreef:Op deze site staat een hoop nuttige info. Kost € 499,- voor een GP T Jet.

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Fiat ... tml#header

Groet: Peter.
*kotssmiley* Ziptuning *kotssmiley*
Ziptuning is geen tuner. Ze hebben niet eens een rollenbank om te testen en te verifiëren wat ze inlezen. Wat ze inlezen schrijven ze niet eens zelf, dat kopen ze over. Dan krijg je een mapping erin die niet eens bestemd of getest is voor jou auto. Niet doen joh, geef dan gewoon wat meer geld uit (of doe het niet) en probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.
Plaats reactie