Boetes gereden in de Grande Punto/Punto Evo/Punto 12

Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door Leon »

Is toch 14% te hard dan toegestaan hoor :lol:
Ik had 89 km/u gereden waar 80 toegestaan en na correctie was dit 6 km/u te snel.
Overschrijding van maar liefst 11,25%.. :oops:

Gelukkig was dit niet met de GP -]
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door marcopunto »

FreshxTekzz schreef:
marcopunto schreef:
FreshxTekzz schreef:donderdag 5 februari.. kwam van metropolis antwerpen..

vandaag 9 februari proces verbaal in men bus gekregen

50 euro boete om met mistlichten aan te rijden
hebben ze je toen aan de kant gezet, of kreeg je de bon gewoon in de bus ????
ik heb ze gewoon in men bus gekregen.. rotzakke zijnt jahh.. hebt zo'n job..
ik heb daar zelfs geen combi gezien daar
kan toch niet ..... je mag met je mistlichten aan rijden als één van je koplampen defect is ... dus men moet je m.i. doen stoppen en je de kans geven te bewijzen dat één van je koplampen defect is. (Is natuurlijk niet het geval geweest heb ik begrepen ... maar ze hebben geen poot om op te staan). Gewoon naar de dealer, factuurtje voor een lampje op datum van de dag na de boete ... naar de flikken of boete aanvechten via de rechtsbijstandverzekering .. ik liet het hier niet bij !!!
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
FreshxTekzz
Junior Stato
Berichten: 269
Lid geworden op: za jul 12, 2008 17:31
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door FreshxTekzz »

marcopunto schreef:
FreshxTekzz schreef:
marcopunto schreef:
FreshxTekzz schreef:donderdag 5 februari.. kwam van metropolis antwerpen..

vandaag 9 februari proces verbaal in men bus gekregen

50 euro boete om met mistlichten aan te rijden
hebben ze je toen aan de kant gezet, of kreeg je de bon gewoon in de bus ????
ik heb ze gewoon in men bus gekregen.. rotzakke zijnt jahh.. hebt zo'n job..
ik heb daar zelfs geen combi gezien daar
kan toch niet ..... je mag met je mistlichten aan rijden als één van je koplampen defect is ... dus men moet je m.i. doen stoppen en je de kans geven te bewijzen dat één van je koplampen defect is. (Is natuurlijk niet het geval geweest heb ik begrepen ... maar ze hebben geen poot om op te staan). Gewoon naar de dealer, factuurtje voor een lampje op datum van de dag na de boete ... naar de flikken of boete aanvechten via de rechtsbijstandverzekering .. ik liet het hier niet bij !!!
mja wa is mijn woord tege da van hen??
GP2 1.3MJTD 16V sport - ambient white - 17" Take Off's - Climate Control - Privacy glass
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door Maxximum »

Ik heb er weer eentje binnen gekregen.
Afbeelding
7km/h te hard ná correctie. Kost €28.
Maar, ik wil wel eens graag die foto's zien, dus ik ff gegoogled...
Op de site http://www.flitsservice.nl kwam ik een mooie juridische voorbeeld brief tegen.

Invullen en opsturen maar!
Ik kreeg een mooie brief terug dat mijn bezwaar in behandeling is genomen.
Afbeelding

Ze nemen ongeveer 16 weken de tijd om hierop in te gaan. Tot die tijd hoef ik niet te betalen.
Reageren ze niet wegens tijdgebrek of hebben ze de door mij gevraagde stukken (ijk-rapporten, foto's etc.) dienen ze mijn boete te vernietigen!

Ik ben benieuwd!
Mocht ik de foto's krijgen, zal ik ze scannen en posten!
28 euro voor 2 foto's is duur betaald, maar is beter als helemaal niets!
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Ferreman
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door Ferreman »

Ferreman schreef:ik rijd nooit met mistlampen aan, in Duitsland is het ook echt ruk als je iemand tegenkomt met mistlampen aan, door de reflectie op de natte weg zit je dan tegen 8 lampen aan te kijken.

Vind het sowieso onzin.

Toch had ik zelf bijna een boete ervoor, ik had een koplamp kapot, en had de mistlampen ter compensatie aangezet.
gelukkig een agent die kon nadenken, beter iets dan niets... heb later op de dag gelijk lampje vervangen.

Er zit wel een boete aan te komen, De B56 (N297) van Born Duitsland in, rijd ik ff 120 waar 80 is toegestaan. Laat, uitgestorven weg, net voor de Duitse grens bij Susteren / Sittard. Kon nog wel iets remmen, maar 110 zal het wel geworden zijn. :roll: :|
En jawel, 110 km/h gemeten!

150 euro.

maar gewoon betaald.
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-

Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt

Afbeelding

Punto-loos
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door ripeba »

Ken die weg ook goed, de B56, en rijd deze ook vaak omdat familie van vrouw in de buurt van Linnich woont. Ben hier op kerstavond 2008 in de buurt van Geilenkirchen geflitst. Mijn zoon reed en nadat ik had gezegd hier staat toch geen flitser was er opeens een lichtflits. Hij reed 79 waar 70 was toegestaan. Boete € 10. Viel best nog mee. :(
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Gebruikersavatar
Ferreman
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door Ferreman »

ripeba schreef:Ken die weg ook goed, de B56, en rijd deze ook vaak omdat familie van vrouw in de buurt van Linnich woont. Ben hier op kerstavond 2008 in de buurt van Geilenkirchen geflitst. Mijn zoon reed en nadat ik had gezegd hier staat toch geen flitser was er opeens een lichtflits. Hij reed 79 waar 70 was toegestaan. Boete € 10. Viel best nog mee. :(

Aan de goede kant van de grens geflitst. Ik ben in Nederland geflitst, net voor de afslag Sittard. De dure kant van de grens
Duitsers hebben voor "kleine overtredingen" normale tarieven.
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-

Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt

Afbeelding

Punto-loos
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door buxol »

Ik ben op de dag van de PSC tunnelrit geflitst op de N209.
98 euro voor 19 km te hard. Ik zal wel ruim 100 op de teller hebben gehad.

Jammer... vooral omdat mijn baas de eerste boete van het jaar betaalt :twisted: (tot 100 euro). Ik dacht er nog mooi mee weg te komen, maar ze hadden er al een voor me gedekt van 50 euro. Had alleen het emailtje niet gekregen. Gewoon betalen maar en weer wat rustiger aan gaan doen.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door tonyvandenbroek »

Hopelijk dat Bennie het wat rustiger aan heeft gedaan in mijn GP. Heb tot op heden nog niets ontvangen. Ik hoop dat het zo blijft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door fra-boy »

Boete gehad van maar liefst 28 euro in de overgang van zone 120 naar 100, vanaf de A28 richting Raalte. Stonden ze weer op precies de goed plek :wink:
Laatst 200 gehaald met m'n GP. Geen boete gelukkig, want anders had je me gezien op 'Wegmisbruikers' en was ik mijn roze papiertje kwijt..........
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
Ferreman
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: vr jun 01, 2007 13:56
Locatie: Ubach-Palenberg (Duitsland)

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door Ferreman »

fra-boy schreef:Boete gehad van maar liefst 28 euro in de overgang van zone 120 naar 100, vanaf de A28 richting Raalte. Stonden ze weer op precies de goed plek :wink:
Laatst 200 gehaald met m'n GP. Geen boete gelukkig, want anders had je me gezien op 'Wegmisbruikers' en was ik mijn roze papiertje kwijt..........
50 km/h overschrijding.
Lol, als ik dat voor elkaar wil krijgen dan moet het echt binnen de bebouwde kom zijn, en zelfs dan niet genoeg ruimte om tot 100 te accelereren. Zelfs als ik in de 100 zones op mijn top zou gaan rijden kom ik na correctie nog in de velige zone/

een voordeel van de 1.2 8v met als top 154 km/h (0-154 in nou ja.... laten we gokken 30 seconden)

Ik moet altijd opletten als ik in onze Megane rij. Die wil nl. wel naar rijbewijs kwijt-snelheden.
-Live fast. Die young in a nice pair of pants-

Officieel sponsor CJIB en Bundes-Verkehrs-Amt

Afbeelding

Punto-loos
rsh_scuderia
Nuovo Arrivato
Berichten: 144
Lid geworden op: di mar 04, 2008 14:05
Locatie: Almere

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door rsh_scuderia »

Die T-Jet is een zuinige en makkelijke auto.
Zo dacht ik veilig en snel een vrachtwagen in te halen.
GP van de cruisecontrol af. Even kijken. Knipperlicht uit. Gas indrukken en flits de vrachtwagen langs. Knipper lichtje uit en veilig en snel een inhaalmanouvre uitgevoerd.

Helaas ook gelitst met 32 mk/h te hard. Koste; 215 euri :|
De volgende keer maar langzaam en gevaarlijk inhalen maar
GP 1.4 T-Jet Sport; Crossover Black met Cruise control

Per te Ayrton
Your games, my rules
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door Leon »

Dan reed de vrachtwagen ook al de toegestane snelheid, toch?
Als je word geflitst met een inhaalmanouvre, overschrijding van 32 km/u na correctie..

Zonde van het geld..
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door swans »

rsh_scuderia schreef:Die T-Jet is een zuinige en makkelijke auto.
Zo dacht ik veilig en snel een vrachtwagen in te halen.
GP van de cruisecontrol af. Even kijken. Knipperlicht uit. Gas indrukken en flits de vrachtwagen langs. Knipper lichtje uit en veilig en snel een inhaalmanouvre uitgevoerd.

Helaas ook gelitst met 32 mk/h te hard. Koste; 215 euri :|
De volgende keer maar langzaam en gevaarlijk inhalen maar

je kan gewoon gas geven als je op cruisecontrol rijdt!,... de gp gaat dan nadat je je voet van het gaspedaal haalt gewoon weer de cruisecontrol snelheid rijden die je ingesteld hebt!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
rsh_scuderia
Nuovo Arrivato
Berichten: 144
Lid geworden op: di mar 04, 2008 14:05
Locatie: Almere

Re: Boetes gereden in de Grande Punto

Bericht door rsh_scuderia »

De eigenlijke snelheid van 80 km/h pakte ik dan ook weer snel op. Helaas ben ik in de tijd van uitrollen of passeren geflitst. Het is helaas niet anders.

Ik zie het dan ook maar als snelheidsbelasting. Af en toe moet je wat afdragen :mrgreen:
GP 1.4 T-Jet Sport; Crossover Black met Cruise control

Per te Ayrton
Your games, my rules
Plaats reactie