K&N vervangings filter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

K&N vervangings filter

Bericht door skippy47 »

hoi heb iemand ervaring met een vervangings filter van k&n?? ik wil een erin zetten, maar het moet wel een verschil maken, want voor 70€ een beetje mooi geluid dat is voor mijn te duur, er zit trouwens wel een heel raar filter erin, eentje met een laag schuim rubber erop geplakt :?: :?: klopt dat of heb er ze bij mij een verkeerde gemonteerd ik hoor het wel
groetjes frank ~~ ~~
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: K&N vervangings filter

Bericht door tnx »

met een inlegfilter hoor je geen verschil dan moet je een open filter hebben ~]
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: K&N vervangings filter

Bericht door skippy47 »

tnx schreef:met een inlegfilter hoor je geen verschil dan moet je een open filter hebben ~]
ja ok , dat klopt, maar met een k&n filter is de wagen wat vlotter op de gas :?: , en wat zuniger :?:
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: K&N vervangings filter

Bericht door tnx »

skippy47 schreef:
tnx schreef:met een inlegfilter hoor je geen verschil dan moet je een open filter hebben ~]
ja ok , dat klopt, maar met een k&n filter is de wagen wat vlotter op de gas :?: , en wat zuniger :?:
je merkt er niet veel van
alleen je hoeft het filter niet meer te vervangen :wink:
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: K&N vervangings filter

Bericht door NHke »

Ik heb er eentje in mijn Tjet steken..

En..

Ik merk er niets van.. Krijgt mss wel gemakkelijker lucht maar prestatie's bevorderen?? :?

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 4&start=60

Zeker niet op een 1.2..
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: K&N vervangings filter

Bericht door Bennie »

Ik heb ook een vervangingsfilter, niet van K&N. Verschil is niet groot, je merkt dat ie iets lekkerder oppakt.
Het verschil is te verwaarlozen! Voor het geld kan ik het je niet aanraden!
Life's too short to drive boring cars
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: K&N vervangings filter

Bericht door Giovanni Tutore »

Op aanraden van de monteur verving ik het standaard filter bij de 1ste beurt hoewel dat niet voorgeschreven is. Tjonge wat een verschil. het leek eerst een astma patient. Dus een vervangingsfilter zal vast ook helpen. Bennink heeft er 100.000km mee rondgereden maar werd een beetje zat van het moeten reinigen elke 2 maanden :lol: :lol: :lol: zoek in zijn topic even, maar ik dacht dat hij verder erg tevreden was....
PS het zijne was van BMC
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: K&N vervangings filter

Bericht door skippy47 »

Giovanni Tutore schreef:Op aanraden van de monteur verving ik het standaard filter bij de 1ste beurt hoewel dat niet voorgeschreven is. Tjonge wat een verschil. het leek eerst een astma patient. Dus een vervangingsfilter zal vast ook helpen. Bennink heeft er 100.000km mee rondgereden maar werd een beetje zat van het moeten reinigen elke 2 maanden :lol: :lol: :lol: zoek in zijn topic even, maar ik dacht dat hij verder erg tevreden was....
PS het zijne was van BMC

volgens k & n moet je om de 80,000km reinigen om de 2 maanden lijkt mijn wat veel :?: :?: ~]
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
puntosport
Nuovo Arrivato
Berichten: 92
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 10:07
Locatie: Heemstede

Re: K&N vervangings filter

Bericht door puntosport »

ik heb er ook een K&N inlegfilter erin zitten. je merkt er niets van!!

en dat zuiniger rijden, dat filter helpt daar niet tegen hoor, het in nog altijd je eigen POOT wat het zuinig rijden kan beinvloeden!! :D :D

grt,
Mark
rode Grande Punto sport 1.4 16v bluetooth 2006
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: K&N vervangings filter

Bericht door Bennie »

Giovanni Tutore schreef:Op aanraden van de monteur verving ik het standaard filter bij de 1ste beurt hoewel dat niet voorgeschreven is. Tjonge wat een verschil. het leek eerst een astma patient. Dus een vervangingsfilter zal vast ook helpen. Bennink heeft er 100.000km mee rondgereden maar werd een beetje zat van het moeten reinigen elke 2 maanden :lol: :lol: :lol: zoek in zijn topic even, maar ik dacht dat hij verder erg tevreden was....
PS het zijne was van BMC
En die heb ik dus nu!
Life's too short to drive boring cars
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: K&N vervangings filter

Bericht door Giovanni Tutore »

skippy47 schreef: volgens k & n moet je om de 80,000km reinigen om de 2 maanden lijkt mijn wat veel :?: :?: ~]
BMC om de 25.000...
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: K&N vervangings filter

Bericht door skippy47 »

ok bedankt voor al jullie reacties, dus geen k&n filter, ik heb wel de schuim rubber eraf gehaled van mijn origineel filter en dat merk ik wel, hij doet niet meer lichtjes inhouden als je weinig gas geeft.. :-]
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
rood
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: vr mar 07, 2008 8:18

Re: K&N vervangings filter

Bericht door rood »

Ik heb die van K&N nu een weekje erin en je merkt het wel hoor. Vooral bij lage-mid toeren. Niet dat het voelt alsof het gechipt is :lol: maar je merkt het wel hoor :D (kan ook komen doordat het originele inlegfilter totaal verstopt zat en nog nooit was schoongemaakt door de dealer/garage :(. LOL)

Ik zou 'm wel aanraden. Je moet eens bij een shop langsgaan die hem heeft, kunnen ze je een leuk truukje met een balletje laten zien ;)
Grande Punto 1.4 T-Jet --- Crossover Black - Inox Orange - Blue&Me Nav & Com - Interscope HiFi - Blow Off Valve - Red Brake Calipers
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: K&N vervangings filter

Bericht door skippy47 »

rood schreef:Ik heb die van K&N nu een weekje erin en je merkt het wel hoor. Vooral bij lage-mid toeren. Niet dat het voelt alsof het gechipt is :lol: maar je merkt het wel hoor :D (kan ook komen doordat het originele inlegfilter totaal verstopt zat en nog nooit was schoongemaakt door de dealer/garage :(. LOL)

Ik zou 'm wel aanraden. Je moet eens bij een shop langsgaan die hem heeft, kunnen ze je een leuk truukje met een balletje laten zien ;)
dat truukje met die bal ken ik wel, is op internet te zien, zal toch eff over naar denken om een filter aan te schaafen ik heb wel de schuim filter dat voor op de origneel filter zat verwijderd dat merk ik nu wel dus een k&n is dan nog better :?: :?: ~]
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
rood
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: vr mar 07, 2008 8:18

Re: K&N vervangings filter

Bericht door rood »

Nouja, origineel is gewoon een soort karton..deze is speciaal ontworpen.. en daarbij komt dat je dit filter nooit meer hoeft te vervangen, uiteindelijk haal je de kosten er dus wel uit.

Anyway, ik weet er ook niet heel veel van maar ik zou het alleen al voor het gevoel doen. Misschien is het een placebo effect maar ik heb wel het gevoel dat ik het merk.. :)
Succes met je keuze
Grande Punto 1.4 T-Jet --- Crossover Black - Inox Orange - Blue&Me Nav & Com - Interscope HiFi - Blow Off Valve - Red Brake Calipers
Plaats reactie