Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Bemerpunto »

Enige keren zijn bovenstaande zaken uitgevallen. (ESP, Stuurbekrachting, Hillholder etc.) dit werd weergegeven op het display. De stuurbekrachtiging viel inderdaad uit. Kent iemand dit probleem ? (Sport T-Jet)
T-Jet Sport - Black - Landi LSI/LPG
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door E34 »

Valt de stuurbekrachtiging zelf uit, ook alleen de citydrive?

Verder check ook even hier:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 07#p115907
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Bemerpunto »

E34 schreef:Valt de stuurbekrachtiging zelf uit, ook alleen de citydrive?

Verder check ook even hier:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 07#p115907
De gehele stuurbekrachtiging viel uit (tot nu 2x), de auto staat standaard op de City stand.
Inmiddels de dealer geinformeerd (de auto zit nog in garantie). Morgen wordt de auto nagekeken. Ik lees meer topics dat leden identieke problemen hebben. Klinkt niet goed. Hou jullie op de hoogte. Op dit moment doet de storing zich niet voor. Wellicht registreert de ECU de voornoemde storingen wel.
T-Jet Sport - Black - Landi LSI/LPG
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Jelte »

Bekend probleem. Mijn GP heeft het in twee jaar nu twee keer gehad.
Beide keren was er een sensor kapot.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
Gebruikersavatar
Bemerpunto
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 17:37

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Bemerpunto »

Jelte schreef:Bekend probleem. Mijn GP heeft het in twee jaar nu twee keer gehad.
Beide keren was er een sensor kapot.

Groeten,

Jelte
Jelte,

Weet je nog welke sensoren het waren ? Vanmiddag de auto opgehaald. De monteur wist mij te vertellen dat hij alles had gereset, verder nog niks had gevonden. Een waslijst aan storingen (computer uitdraai). Afgesproken dat we op de volgende storing wachten en dan de auto helemaal na laten kijken. De monteur kon niet in de storingen database van Fiat kijken (de server lag eruit).

gr.

Gerrit
T-Jet Sport - Black - Landi LSI/LPG
Gebruikersavatar
Spanky
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jul 28, 2009 16:00
Locatie: Limburg (belgië)

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Spanky »

Heb het ook al 2x gehad, vorige keer naar de dealer geweest, heeft andere rem schakelaar gestoken, zei dat het die fout was, moet nu terug op onderhoud en heb het nu al een tijdje weer. Had ergens gelezen dat de remmen daar 1x geblokeerd zijn in NL? klopt dat?

:|
Jelte
Junior Stato
Berichten: 362
Lid geworden op: zo dec 10, 2006 18:44
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Jelte »

Het zit hem inderdaad in die remlichtschakelaar. Maar bij het uitlezen gaf hij dit wel aan.

Groeten,

Jelte
Grande Punto Sport 1.3 16V JTD
Caribean Orange, skydome, privacy glass, cruise control, radio mp 3 speler
puntogekte
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 0:38
Locatie: Siddeburen

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door puntogekte »

Spanky schreef:Heb het ook al 2x gehad, vorige keer naar de dealer geweest, heeft andere rem schakelaar gestoken, zei dat het die fout was, moet nu terug op onderhoud en heb het nu al een tijdje weer. Had ergens gelezen dat de remmen daar 1x geblokeerd zijn in NL? klopt dat?

:|

Bedoel je met die ene keer mij van de topic "alles geblokkeerd tijdens de rit " ? topic van afgelopen zaterdag ? Mocht je iemand anders bedoelen en je weet wie, of iemand anders weet wie het s, dan zou ik heel graag met deze persoon in contact wilen komen. Overigens bij Fiat zegt men alles in overweging te hebben en zsm contact me te zullen opnemen. Mijn garantietermijn is overigens verstreken. Ik hoop dit nooit weer mee te maken.
Grande punto 1.9 130 pk Sport. Black.
Gebruikersavatar
Spanky
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jul 28, 2009 16:00
Locatie: Limburg (belgië)

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Spanky »

puntogekte schreef:
Spanky schreef:Heb het ook al 2x gehad, vorige keer naar de dealer geweest, heeft andere rem schakelaar gestoken, zei dat het die fout was, moet nu terug op onderhoud en heb het nu al een tijdje weer. Had ergens gelezen dat de remmen daar 1x geblokeerd zijn in NL? klopt dat?

:|

Bedoel je met die ene keer mij van de topic "alles geblokkeerd tijdens de rit " ? topic van afgelopen zaterdag ? Mocht je iemand anders bedoelen en je weet wie, of iemand anders weet wie het s, dan zou ik heel graag met deze persoon in contact wilen komen. Overigens bij Fiat zegt men alles in overweging te hebben en zsm contact me te zullen opnemen. Mijn garantietermijn is overigens verstreken. Ik hoop dit nooit weer mee te maken.

Ik weet het niet meer, ma ik ga er eens achter zoeken. Heb jij dat meegemaakt? :shock: :shock: :shock:
puntogekte
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 0:38
Locatie: Siddeburen

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door puntogekte »

Lees mn verhaal maar van afelopen zaterdag, waarschijnlijk dus ook de remlichtschakelaar :

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =16&t=4834
Grande punto 1.9 130 pk Sport. Black.
Gebruikersavatar
Spanky
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jul 28, 2009 16:00
Locatie: Limburg (belgië)

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Spanky »

puntogekte schreef:Lees mn verhaal maar van afelopen zaterdag, waarschijnlijk dus ook de remlichtschakelaar :

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =16&t=4834
Ohw :o :o Ma ik ga eens opzoeke waar ik het had gelezen. Die foutmeldingen krijg ik ook regelmatig en kameraad ook met GP krijgt ook regelmatig die meldigen. Mijne moet 3augustus terug binne, eens uitgebreid met de dealer er over praten.

Grtz
Gebruikersavatar
Spanky
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jul 28, 2009 16:00
Locatie: Limburg (belgië)

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Spanky »

Spanky schreef:
puntogekte schreef:
Spanky schreef:Heb het ook al 2x gehad, vorige keer naar de dealer geweest, heeft andere rem schakelaar gestoken, zei dat het die fout was, moet nu terug op onderhoud en heb het nu al een tijdje weer. Had ergens gelezen dat de remmen daar 1x geblokeerd zijn in NL? klopt dat?

:|

Bedoel je met die ene keer mij van de topic "alles geblokkeerd tijdens de rit " ? topic van afgelopen zaterdag ? Mocht je iemand anders bedoelen en je weet wie, of iemand anders weet wie het s, dan zou ik heel graag met deze persoon in contact wilen komen. Overigens bij Fiat zegt men alles in overweging te hebben en zsm contact me te zullen opnemen. Mijn garantietermijn is overigens verstreken. Ik hoop dit nooit weer mee te maken.

Ik weet het niet meer, ma ik ga er eens achter zoeken. Heb jij dat meegemaakt? :shock: :shock: :shock:
Het was jij toch, maar dan op andere site
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4085675,4086626
Gebruikersavatar
Spanky
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jul 28, 2009 16:00
Locatie: Limburg (belgië)

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Spanky »

Het is gebeurt, einde van mijn punto,
gisteren nacht kwam ik terug van een nachtje stappen en voor een rondpunt vloog er een kat voor mij, maar mijn ESP was al uitgeschakeld onderweg
(was al de 100ste keer dat ze het hadde nagekeken en "hersteld") ik drukte mijn remmen in, auto slipte gewoon door. tegen een betonne muur op het rondpunt, auto is pertotaal, motor is doorboord, staat krom,airbags afgesprongen, 1 gewonde. Er is volgens mij een ernstig probleem met de ESP computer. Was een goede auto.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Giovanni Tutore »

:oops:

Sterkte :!:

Hoe was het ter plaatse als in het wegdek :?: Mijn vorige vervoermiddel raakte licht vochtige tramrails en ging schuiven. Doordat er geen grip was verhinderde het ABS dat er geremd werd. Ik stond stil tussen 2 geparkeerde auto's :( Net geen pertotaal :roll:
Maar misschien helpt mijn verhaal met het verklaren van jouw slip :?
Gebruikersavatar
Spanky
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jul 28, 2009 16:00
Locatie: Limburg (belgië)

Re: Uitval ESP/Stuurbekrachting/Hillholder/ABS

Bericht door Spanky »

Giovanni Tutore schreef::oops:

Sterkte :!:

Hoe was het ter plaatse als in het wegdek :?: Mijn vorige vervoermiddel raakte licht vochtige tramrails en ging schuiven. Doordat er geen grip was verhinderde het ABS dat er geremd werd. Ik stond stil tussen 2 geparkeerde auto's :( Net geen pertotaal :roll:
Maar misschien helpt mijn verhaal met het verklaren van jouw slip :?
Merci,Wegdek was wat vochtig en mijn bande waren ook niet meer goed, denk dat het door de bande en mijn ESP was, want ik had geen abs meer, slipte gewoon door.
Plaats reactie