vraagje over chippen van motor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dimi_verc
Senior Stato
Berichten: 504
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 16:52
Locatie: kortrijk
Contacteer:

vraagje over chippen van motor

Bericht door dimi_verc »

het chippen van de motor om meer pk's tegaan uithalen is dat aan geraden voor een wagen?
de een zegt dat je motor er minder lang van mee gaat en het verbruik stijgt ook met zoveel procent.
de andere zegt dat het geen enkel kwaad kan voor je motor en dat het zelfs is beter is ervoor, want je gaat je verbruiken en je (diesel) turbo gaat er vroeger van aanslaan zodat je vroeger kunt (moet) schakelen.

nu zou ik eens willen weten van mensen die hun GP of een andere wagen hebben die is gechipt of van mensen dat je hoort wat hun meningen daarover zijn?
ik zit in twijfel om de mijne te laten doen.
nu heb ik een 75pk en ik heb eens gekeken bij een firma hier in belgie (gekregen van vriend) de firma HEINZ (denk ik juist geschreven) dat zij voor mij er 25PK meer kunnen uithalen en dat ik dan een 95 a 100PK moet hebben.
en de kostprijs is een goeie 500 a 600€ ervoor.

alle commentaar en uitleg is goed, zolang ik er maar uit leer :D .

alvast bedankt e.

gretz dimi
Fiat Grande Punto Edizione Blue & Me, Side Skirts, Achterspoiler, uitlaatsierstuk, dorpelsierlijsten
Getinte Achterruiten, led achterlicht, abarth koplampen, 17inch velgen, abarth logo, ice inbouw, radio dvd
Gebruikersavatar
Sjonnie Camaro
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: ma jun 08, 2009 22:51
Locatie: Mijnsheerenland

Re: vraagje over chippen van motor

Bericht door Sjonnie Camaro »

Denk dat de 25 Pk vermogenswinst wel heel erg schromelijk is overdreven.

Dit soort waardes zou je eventueel wel kunnen halen met de turbo versies.
Het chippen van de motor kan opzich geen kwaad en hij zou er ook nog zuiniger van moeten worden.Maar zelfs dat is te verwaarlozen.

Denk alleen zelf dat als je een "normale" motor laat chippen dat je hooguit een PK'tje of 8 a 9 extra hebt.

En wellicht heb je voor dat zelfde geld wel een leuke sportuitlaat en sportfilter,kom je ook misschien wel op die 9 PK 8)
Heb een geheugen als een......uhm... zo'n ding met gaatjes
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: vraagje over chippen van motor

Bericht door Giovanni Tutore »

@Sjonnie

Dimi heeft een TURBO (diesel) ~]
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: vraagje over chippen van motor

Bericht door Joland »

De levensduur van je blok is met name afhankelijk van de manier waarop je ermee omgaat. Iemand die z'n 75 pk's continue gebruikt heeft m waarschijnlijk veel eerder versleten dan iemand die z'n blokkie netjes warmrijdt, meestal rustig rijdt, maar af en toe een keer lekker gas geeft. Alles kan kapot.

Als je rustig rijdt kan t overigens zelfs zo zijn dat een gechipte zuiniger is dan een niet-gechipte, omdat je m meer op koppel kan rijden.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjonnie Camaro
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: ma jun 08, 2009 22:51
Locatie: Mijnsheerenland

Re: vraagje over chippen van motor

Bericht door Sjonnie Camaro »

Giovanni Tutore schreef:@Sjonnie

Dimi heeft een TURBO (diesel) ~]

:oops: :oops: 8)
Heb een geheugen als een......uhm... zo'n ding met gaatjes
Plaats reactie