Radio vraag

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Radio vraag

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

hey mensen, ik zit met een probleempje.

nu heb ik onlangs een aftermarket radio aangeschaft maar ik krijg de radio niet geschakeld, 12v continu lukt wel maar das niet helemaal wat ik in gedachten heb.
nou zag ik op t engelse forum dat fiat geen geschakelde 12v op zn ISO stekker heb zitten, is dit waar of bullshit? me eerste fiat dus geen ervaring mee, met me vorige radio lukte het ook al niet.
en waar zou je die geschakelde 12v vanaf moeten halen dan?

alvast bedankt!
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Radio vraag

Bericht door Giovanni Tutore »

CraZy,

Het schakelen loopt via de can bus. Je hebt dus een canbusconverter nodig, heb je meteen werkende stuurwielaansturing.
Nu had je vorige keer een nogal exotische HU en dus vermoed ik de Cconv geen optie.
Wat je dan moet(kunt) doen is de schakel 12v van je contactslot aftappen. Wel weet ik niet of de CAN dat lekken accepteert :roll:

Ik heb rood en geel eenvoudig weg doorverbonden en schakel aan en uit via de HU.

Groetsels, Gio
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Radio vraag

Bericht door Sander_Sonja »

Welk merk en type HU heb je, ik heb net een mailwisseling met een leverancier over een can-bus interface met eurostekker verloopje en een stuurwielbedienings interface voor een jvc radio. prijs opgaaf op dit moment rond de €120,-. Nog even doorzoeken voor iets goedkopers.

Misschien even de werkplaats bij je dealer bellen of eens op showyoursound zoeken in het forum?
Ik hoop dat je er uit komt.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: Radio vraag

Bericht door DigitalPunk »

Ik had hetzelfde probleem met het aansluiten van mijn carkit.

Heb het opgelost door de 12v van de sigaretten aansteker af te tappen, daar kun je redelijk gemakkelijk bij.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Re: Radio vraag

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

me radio komt deze x uit USA het is een Lanzar SD30MUB, 120€ voor zo'n canbus aansluiting? vind het best aan de prijs moek zeggen, stuurbediening zou leuk zijn maar met die vorige radio heb ik ook een jaar ruim zonder gezeten mja voor t mooie.

en die 12v van je sigarettenplug doortrekken, ken je daar makkelijk bij, via waar moet je dan naar binnen of het hele middenconsole (van je handrem etc) demonteren?
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Radio vraag

Bericht door Sunrise »

CRaZy_CoPTeR69 schreef:en die 12v van je sigarettenplug doortrekken, ken je daar makkelijk bij, via waar moet je dan naar binnen of het hele middenconsole (van je handrem etc) demonteren?
Radio eruit, hoes rond pook loshalen en draad "voorbuigen". ~] Dan kun je via de radio de draad achterlangs de middenconsole aangeven bij de bekerhouder en dan via je pook aanpakken, daar kun je dan een split-stekker aansluiten op je sig. aanstekert :-] :-]
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Radio vraag

Bericht door Sander_Sonja »

CRaZy_CoPTeR69 schreef:me radio komt deze x uit USA het is een Lanzar SD30MUB
Waanzinnig apparaat, zit echt alles op en aan!
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
CRaZy_CoPTeR69
Senior Stato
Berichten: 641
Lid geworden op: do feb 07, 2008 17:46
Locatie: Rotterdam

Re: Radio vraag

Bericht door CRaZy_CoPTeR69 »

Sander_Sonja schreef:
CRaZy_CoPTeR69 schreef:me radio komt deze x uit USA het is een Lanzar SD30MUB
Waanzinnig apparaat, zit echt alles op en aan!
behalve SD mja, usb is ook goed :D
CRaZy_CoPTeR69 Grande Punto <--- Updated 02-04
Afbeelding
Plaats reactie