SCHADE TOPIC

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik kan het je niet vertellen, maarreh, hoe willen ze anders uitlijnen? :shock:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door swans »

google

Wielvlucht afstellen:
De wielvlucht is bij veel auto’s afstelbaar. De methodes
variëren per merk echter nog al eens. Wielvlucht-afstellingen
houden ook vaak veranderingen van de fuseedwarshelling in.
Indien de wielvluchtafstelling niet binnen de toleranties mogelijk
is, dienen de betreffende onderdelen van de wielophanging
vervangen te worden.



ff via de search:
Harrie45 schreef:Officieel kan de wielvlucht en askanteling niet aangepast worden, maar bij mij is het toch gelukt. Door de bevestiging van de 'voorpoten' te lossen en tijdens de goede kant op drukken weer vast te zetten werd een deel opgelost. Daarna werd het subframe gelost en ook weer door de juiste kant op te drukken weer vastgezet. Door deze truuk is de wielvlucht en askanteling links en rechts weer gelijk en binnen de specificaties. Ditalles is uitgevoerd door firma Dassen in Eindhoven.

toch nog eens naar de dealert.... en anders een schroefsetje + nieuw fusee gebeuren -]
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Hellfire »

hannes schreef:btw dat spinx terrein is dat waar iedereen die de stad in gaat de auto gratis parkeerd ?
Eh, nee. Sphinx terrein is betaald parkeren: 7 euro per dag (en dan mag je tussen 0:00 en 7:00 niet inrijden). Of 60 euro per maand en dan mag je dat wel.

Ik sta nog steeds op de wachtlijst voor de afgesloten parkeergarage onder mijn appartement.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door KrIkKeL »

Heb domweg over een week of 2 schade gehad in de auto.
Iets vervoerd in de wagen en heel mijn zijpaneel passagierskant beschadigd met krassen.

Ook maar gisteren vervangen, staat veel netter zo :) Totaalprijs toch een 160 euro :S
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Xander »

KrIkKeL schreef:Heb domweg over een week of 2 schade gehad in de auto.
En je weet het nu al? :P
Iets vervoerd in de wagen en heel mijn zijpaneel passagierskant beschadigd met krassen.

Ook maar gisteren vervangen, staat veel netter zo :) Totaalprijs toch een 160 euro :S
Een binnenpaneel? Dat kunststof krast inderdaad vrij snel als je niet uitkijkt met laden!
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door KrIkKeL »

Xander schreef:
KrIkKeL schreef:Heb domweg over een week of 2 schade gehad in de auto.
En je weet het nu al? :P
Iets vervoerd in de wagen en heel mijn zijpaneel passagierskant beschadigd met krassen.

=> LOL neje neje maar mijn wederhelft moest mee goedkeuren voor het vervangen daarvan :) kost allemaal geld hé :) en zonde van het geld :)

Ook maar gisteren vervangen, staat veel netter zo :) Totaalprijs toch een 160 euro :S
Een binnenpaneel? Dat kunststof krast inderdaad vrij snel als je niet uitkijkt met laden!
Wees maar zeker, heel fragiel. Zelfs de middenconsole waar de gaspedaal staat is altijd vuil door men schoenen. Echt een slechte plaats daar om het zo smal te maken :)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
gdk1952
Nuovo Arrivato
Berichten: 125
Lid geworden op: ma jun 15, 2009 5:33
Locatie: Spijkenisse

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door gdk1952 »

Had gehoopt nooit wat te hoeven schrijven in dit topic, maar helaas.

Wilde mijn velgen behandelen, en het leek me een goed plan om ze te demonteren zodat ik overal goed bij kon komen.
Helaas had ik bij het schoonmaken niet opgemerkt dat ik de velg met de goede zijde op een grindtegel had gelegd.
Hieronder het resultaat.

Afbeelding


Ben nog naar http://www.velgen.nl/ gereden, maar de velg was niet meer te repareren.

Heb een nieuwe velg besteld bij de dealer.
Kosten: 300 euro
GP 1.4 T-Jet 16v Sport - Ambient White - Sky Dome - Getint Glas - Parkeersensoren - 17" Take Off Velgen - Squadra Tuning - BMC Carbon Dynamic Airbox - Novitec - 40mm.
Gebruikersavatar
Mr. Dotcom
Junior Stato
Berichten: 205
Lid geworden op: zo jul 27, 2008 11:16
Locatie: Almere

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Mr. Dotcom »

Auw, dat is een dure reinigingsbeurt geweest...
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door ulti »

gdk1952 schreef:Had gehoopt nooit wat te hoeven schrijven in dit topic, maar helaas.

Wilde mijn velgen behandelen, en het leek me een goed plan om ze te demonteren zodat ik overal goed bij kon komen.
Helaas had ik bij het schoonmaken niet opgemerkt dat ik de velg met de goede zijde op een grindtegel had gelegd.
Hieronder het resultaat.

Afbeelding


Ben nog naar http://www.velgen.nl/ gereden, maar de velg was niet meer te repareren.

Heb een nieuwe velg besteld bij de dealer.
Kosten: 300 euro
je had beter je velg ergens anders kunnen bestellen.. scheelde mij 125 euro toen ik het ging navragen bij www.tuynder.com! Dealers zijn echt een stel oplichters, net als met nieuwe banden .. scheelde mij ook zo 80 euro per band!
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
gdk1952
Nuovo Arrivato
Berichten: 125
Lid geworden op: ma jun 15, 2009 5:33
Locatie: Spijkenisse

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door gdk1952 »

je had beter je velg ergens anders kunnen bestellen.. scheelde mij 125 euro toen ik het ging navragen bij http://www.tuynder.com! Dealers zijn echt een stel oplichters, net als met nieuwe banden .. scheelde mij ook zo 80 euro per band!
Ja daar heb je wel gelijk in.
Heb te impulsief gehandeld, maar was er ook zo ziek van. :oops:
GP 1.4 T-Jet 16v Sport - Ambient White - Sky Dome - Getint Glas - Parkeersensoren - 17" Take Off Velgen - Squadra Tuning - BMC Carbon Dynamic Airbox - Novitec - 40mm.
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door KrIkKeL »

gdk1952 schreef:Had gehoopt nooit wat te hoeven schrijven in dit topic, maar helaas.

Wilde mijn velgen behandelen, en het leek me een goed plan om ze te demonteren zodat ik overal goed bij kon komen.
Helaas had ik bij het schoonmaken niet opgemerkt dat ik de velg met de goede zijde op een grindtegel had gelegd.
Hieronder het resultaat.

Afbeelding


Ben nog naar http://www.velgen.nl/ gereden, maar de velg was niet meer te repareren.

Heb een nieuwe velg besteld bij de dealer.
Kosten: 300 euro
Auwtsjie that's gotta hurt :evil:
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door tonyvandenbroek »

Blijft zeker zuur. Maar driehonderd euro voor 1 velg is wel veel geld eigenlijk. Denk niet dat ik dit gedaan zou hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
pitufo
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 19:40
Locatie: Amersfoort

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door pitufo »

Ook ik zal hier voor het eerst moeten posten.

Even een moment van onoplettendheid en met ong. 30 km/h een stoeprand geraakt rechtsvoor.
Afbeelding
Ik merkte meteen dat mijn stuur scheef stond maar aan de velg en band viel de schade mee.
De maandag erop toch even langs een schadebedrijf gereden en bleek er toch wat meer schade
dan op het eerste gezicht bleek.
Heb een nieuwe velg en band gekregen en de schokdemper en een draagarm moesten worden vervangen.
De auto is ook opnieuw gebalanceerd en uitgelijnd.
Kostenplaatje voor de verzekering: €1020,29
Laatst gewijzigd door pitufo op do mei 06, 2010 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Gp 1.4 16v Emotion 2006 - Belly Sand Skydome dak, 17" velgen, drl lights.
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =34&t=3805" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Sunrise »

:cry: dat zijn helaas altijd "dure grapjes", hoop voor je dat het niet nog een keer vvorkomt ~]
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door ulti »

pitufo schreef:Ook ik zal hier voor het eerst moeten posten.

Even een moment van onoplettendheid en met ong. 30 km/h een stoeprand geraakt rechtsvoor.
Afbeelding
By pitufo82 at 2009-09-12

Ik merkte meteen dat mijn stuur scheef stond maar aan de velg en band viel de schade mee.
De maandag erop toch even langs een schadebedrijf gereden en bleek er toch wat meer schade
dan op het eerste gezicht bleek.
Heb een nieuwe velg en band gekregen en de schokdemper en een draagarm moesten worden vervangen.
De auto is ook opnieuw gebalanceerd en uitgelijnd.
Kostenplaatje voor de verzekering: €1020,29
hey! die schade ken ik :) alleen was het minder diep beschadigd en minder hard de stoep geraakt.. bleef dus enkel bij krasjes...met dank aan mijn vriendin..heb het dr vergeven haha :) waren ook deze velgen
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Plaats reactie