Speakers voor 3-deurs GP

Plaats reactie
Gewoonik
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 12:12

Speakers voor 3-deurs GP

Bericht door Gewoonik »

Ik wil de originele speakers van de GP vervangen door betere hoogwaardige speakers. Denk aan Hertz of Focal's.
Nu is het mij duidelijk hoe dat te doen (staat allemaal op dit forum) alleen nu heb ik de volgende vragen:

Weet iemand de diameter van de tweeter van de voorste compo set en welk after market speaker daar origineel het best past - iemand hier ervaringen mee of tips?

De achterste speaker wil ik vervangen door een compo set. Er is ruimte genoeg om de tweeters ergens te plaatsen lijkt mij. Iemand hier ervaringen mee.

Kan de originele autoradio (is van origine een Grundig die standaard bij de GP geleverd word) 2 sets speakers aansturen of is het beter hier een versterker te plaatsen? Heb geen idee over het vermogen van de radio!

Alvast bedankt voor jullie reacties/suggesties/ervaringen!
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Speakers voor 3-deurs GP

Bericht door Giovanni Tutore »

He Gewoontjes,

Ik heb nooit een afwijkende maat tweeters ontdekt :roll: en mijn pioneertjes werden met allerlei hulpstukken afgeleverd voor diverse merken automobielen :idea:
vanwege het geluidsbeeld niet gekozen voor vervangen maar bijgeplaatst bij de voorruit
Afbeelding

Voor achter dit plekje (let wel ik heb geen 3 deurs :!: )
Afbeelding

En geen rare dingen gehad met de originele HU en 11 boxen, de JVC klinkt gewoon veel beter :mrgreen:
Plaats reactie