De FIAT nachtmerrie gaat door...

Gebruikersavatar
Paulus
Junior Stato
Berichten: 229
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 18:14
Locatie: Zaandijk

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Paulus »

Ben zelf ook geen FIAT rijder van origine. Vond de modellen ook nooit echt mooi.
Heb sinds 1982 altijd Datsun/Nissan gereden.
Tot ik in 2005 een 'slechte' auto trof, zeer slechte service van de Nissan dealer en totaal geen service van Nissan Nederland. Uiteindelijk die Nissan verkocht. Dit niet alleen dankzij het gebrek aan service, maar op dat moment had Nissan geen modellen waar ik in wilde of kon rijden.

Andere reden voor de overstap was dat ik eigenlijk al een tijdje op zoek was naar een leuk niet al te groot autootje met pit.

Na een tip van de buurman een proefrit gemaakt in een GP Tjet en ik was gelijk verkocht. Niet alleen door de looks (De GP ziet er gewoon 'lekker' uit), maar ook het motortje is fantastisch.

Natuurlijk heb ik ook wat kleine dingetjes gehad (binnen 1 maand kapot achterlampje, duh.).
Verder het bekende dashboardkastje, maar dat zit nu ook redelijk goed. Na een jaar had ik een 'knak' in de bestuurdersstoel. Dit is onder garantie vervangen. Bleek een beugeltje kapot.
Had ook last van de krakende slotvangers achter, maar dat is keurig opgelost door de dealer. Auto is gewoon stil.
Tenslotte had ik vlak voor het verstrijken van de garantie een vastgelopen remklauw achter. Ook vervangen onder garantie.

Groeten van een tevreden FIAT rijder.
Grande Punto T-Jet Sport 5d - Crossover Black - Alweer over de 30k...
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door tiop86 »

nelis h schreef:Duitse Pannenstatistik 2008

zo slecht is de GP nou ook weer niet:
(Panda zelfs op 3)

http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/panne ... eID=250114
uhm de gp staat niet in de lijst
geen gp-er meer
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door nelis h »

klik op nr.13 "Fiat Punto"

dan zie je dat het ook de GP betreft

vanaf 2006 is het de GP, en die scores vallen alles mee
Gebruikersavatar
Mr. Giugiaro
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 05, 2006 15:27
Locatie: Dedemsvaart

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Mr. Giugiaro »

#UPDATE#

Coulance bericht is erdoor, Fiat wil 50% vergoeden voor het stuurhuis, en de lager moet ik zelf betalen...
Denk dat ik daar nog redelijk mee weg kom, liever 100% natuurlijk, maar goed, moet mezelf
er maar bij neerleggen...

Groeten, Mathijs
Exclusive driving is a statement made to the world.
belgil
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 8:28

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door belgil »

tot op heden net als met de vorige fiat's nog geen problemen gehad nu 25000 km betreft 1.3 diesel 90 pk op terugroeping voor stuurinrichting na onder garantie dus niet maar dan ook niets voor gehad wel elke 10000 naar de garage voor klein onderhoud kost tussen 80 en 100€ deed dat met de vorige wagens ook, waren beide doblo's 19 diesel en 13 diesel nooit problemen gehad telkens 130000km op 3jaar en zes maanden. De tijd dat fiat echt slechte wagens had zoals de tijd van de 1100 is wel voorbij denk ik. Met 1 model heb ik wat last gehad, dat was de 127 1050cc met de automatische choke destijds dat spul bracht veel problemen sloeg aan als wagen warm was en wilde niet werken als de motor koud was, maar eens dit weg was na een vijftal garage bezoekjes was het ook het enige wat ik heb voor gehad op 120000km. En nochtans vraag ik redelijk veel van de wagen, trek er zelfs een caravan mee en de weg naar Hongarije is presies niet overal vlak.
Gebruikersavatar
Lodens
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo dec 28, 2008 10:48

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Lodens »

Ik heb jammer genoeg ook een fiat nachtmerrie. Mijn wagen word in augustus 2 jaar en heeft nu 44000km op de teller. Ik heb al meer in de garage gestaan dan normaal. Ondertussen is mijn motor vervangen, aandrijfas links, schokdemper linksvoor, volgende week mijn draagarm linksvoor, de versnellingsbak heeft al 3 maal gelekt, nu schakelt hij moeilijk in 5de versnelling, de versterker van de fiat interscope is vervangen, de knipperlichtschakelaar op de stuurkomlom,.. Dit is mijn laatste fiat ooit! Ik heb al gebeld naar de fiat klantendienst om extra garantie maar daar is geen luisterend oor naar gericht!
Fiat grande punto 1.4 16v
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Goose »

ik heb nu een garage, daardoor ook gemerkt dat er soms een beetje doorzichtige olie op de vloer ligt, ...


toen hij nog in garantie was, kon ik op een dag niet meer schakelen, bleek dat het iets met de olie van de versnellingsbak was, ...

ga dit toch ook eens aankaarten, ....

bij mij is het ook aan de 5de versnelling dat er een lekje zou zijn, moet ook iets vervangen worden,stukken kosten niet zo veel, maar met de werkuren bij 200 euro, ...

Heb 2 maand geleden m'n airco laten nakijken (na 2,5 jaar ging die niet meer) maakte wel lawaai, maar geen koude lucht, dus ook iets meer dan 100 euro mogen neertellen, nieuwe filters, bijgevuld, etc, ...

nu probeerde ik hem gisteren eens, en maakt dus geen verschil uit of ik hem gewoon op koude lucht zet of de airco aanzet, niets temperatuurverschil.

"nieuwe ruitenwissers" die ik toen ook heb laten monteren, trekken strepen over m'n raam, en heb opgemerkt dat er krasjes op mijn raam staan ook, waarschijnlijk van bij het monteren, maar dit kan ik niet bewijzen natuurlijk , ...
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door ExTaxi »

Lodens schreef:Ik heb jammer genoeg ook een fiat nachtmerrie. Mijn wagen word in augustus 2 jaar en heeft nu 44000km op de teller. Ik heb al meer in de garage gestaan dan normaal. Ondertussen is mijn motor vervangen, aandrijfas links, schokdemper linksvoor, volgende week mijn draagarm linksvoor, de versnellingsbak heeft al 3 maal gelekt, nu schakelt hij moeilijk in 5de versnelling, de versterker van de fiat interscope is vervangen, de knipperlichtschakelaar op de stuurkomlom,.. Dit is mijn laatste fiat ooit! Ik heb al gebeld naar de fiat klantendienst om extra garantie maar daar is geen luisterend oor naar gericht!
Kun je niet eens met je rechtsbijstand verzekeraar overleggen? Dit is echt niet normaal............en hoef je ook niet te verwachten van een product van 2 jaar oud.

Zo zie je maar waar de een positief is over een merk kan de ander er vreselijke negatieve ervaringen mee hebben.
Dit gebeurt ook bij andere merken, je hebt gewoon erg veel pech nu. Balen voor je, want het is zo'n mooie auto!
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door KrIkKeL »

heb de GP nu ook al bijna 2 jaar en moet zeggen dat qua rammelen en ergernissen het allemaal wel meevalt.
Niets bijzonders eigenlijk, juist dat ik eens binnenmoet omdat mijn slotenvangers wat kraken bij het oversteken van een heuvel,
maar al bij al valt het tot nu toe erg mee, en ik hoop ook dat ik er nog 130.000 km mag bij opzetten op zijn minst :-)
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Lodens
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo dec 28, 2008 10:48

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Lodens »

ExTaxi schreef:
Lodens schreef:Ik heb jammer genoeg ook een fiat nachtmerrie. Mijn wagen word in augustus 2 jaar en heeft nu 44000km op de teller. Ik heb al meer in de garage gestaan dan normaal. Ondertussen is mijn motor vervangen, aandrijfas links, schokdemper linksvoor, volgende week mijn draagarm linksvoor, de versnellingsbak heeft al 3 maal gelekt, nu schakelt hij moeilijk in 5de versnelling, de versterker van de fiat interscope is vervangen, de knipperlichtschakelaar op de stuurkomlom,.. Dit is mijn laatste fiat ooit! Ik heb al gebeld naar de fiat klantendienst om extra garantie maar daar is geen luisterend oor naar gericht!
Kun je niet eens met je rechtsbijstand verzekeraar overleggen? Dit is echt niet normaal............en hoef je ook niet te verwachten van een product van 2 jaar oud.

Zo zie je maar waar de een positief is over een merk kan de ander er vreselijke negatieve ervaringen mee hebben.
Dit gebeurt ook bij andere merken, je hebt gewoon erg veel pech nu. Balen voor je, want het is zo'n mooie auto!
De klantendienst heeft mij laten weten dat ik geen extra garantie krijg. Ik heb ook de garage een aangetekende brief gezonden dat ik twijfel aan de kwaliteit van mijn wagen. Ik heb daar nooit een antwoord op gehad. Ondertussen lekt mijn versnellingsbak weeral! Dit is mijn laatste fiat! Mvg
Fiat grande punto 1.4 16v
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Sunrise »

Lodens schreef:De klantendienst heeft mij laten weten dat ik geen extra garantie krijg. Ik heb ook de garage een aangetekende brief gezonden dat ik twijfel aan de kwaliteit van mijn wagen. Ik heb daar nooit een antwoord op gehad. Ondertussen lekt mijn versnellingsbak weeral! Dit is mijn laatste fiat! Mvg
:shock: ...weet nie hoe het consumentenrecht in België is, maarruh hier kun je toch wel een "zaak" van maken aangezien er ook Europese regels zijn aangaande garantie en verwachtingen van "nieuwe artikelen" die een consument zich aanschaft. Dit betekend dat een artikel gedurende een normaal te verwachten termijn GEEN noemenswaardige problemen mag geven... ~]
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door swans »

misschien eens de site van Tros Radar checken, die hebben zoiets al eens behandeld volgens mij (over garantie's en verwachtingen van nieuwe artikelen (auto's etc)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door hannes »

Lodens schreef:Ik heb jammer genoeg ook een fiat nachtmerrie. Mijn wagen word in augustus 2 jaar en heeft nu 44000km op de teller. Ik heb al meer in de garage gestaan dan normaal. Ondertussen is mijn motor vervangen, aandrijfas links, schokdemper linksvoor, volgende week mijn draagarm linksvoor, de versnellingsbak heeft al 3 maal gelekt, nu schakelt hij moeilijk in 5de versnelling, de versterker van de fiat interscope is vervangen, de knipperlichtschakelaar op de stuurkomlom,.. Dit is mijn laatste fiat ooit! Ik heb al gebeld naar de fiat klantendienst om extra garantie maar daar is geen luisterend oor naar gericht!
bekend fenomeen Lodens :wink:
ik heb niet de nachtmerrie achtige problemen van jou gehad, maar na 2 probleem GP's ( wat altijd wel kan !!) en een dealer die alleen maar aan verkopen dacht, en dan ook nog eens een waardeloze service van fiat NL was ook mijn reactie :
Dit was mijn laatste Fiat ooit !
sterkte ermee
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Goose »

en m'n vorige post in dit topic is nog geen maand oud, of ik heb echt miserie nu, ...

eergisteren een kloppend geluid, was precies een lekke band, gestopt niets te zien, ik zet opnieuw aan en bij het schakelen een hels lawaai, ...

de dichtsbijzijnde fiat garage de auto binnengedaan, was gelukkig maar 2 km, ...

hoogstwaarschijnlijk versnellingsbak kapot, morgen , ten laatste overmorgen definitief uitsluitsel.

Prijs vervangingsboite (in belgie zeggen we boite tegen versnellingsbak)

1700€

Ik ga nu ook aangetekend naar mijn verdeler schrijven, en overweeg zeker een advocaat onder de arm te nemen.

Een auto van 3 jaar en 4 maand, met 58000 km, en altijd stipt op onderhoud binnengegaan mag mijn inziens geen kapotte versnellingsbak hebben.

Had ik mijn auto 2 weken eerder gekocht, had ik 4 jaar garantie gehad, ...

Nu zal dit alles dus op mijn eigen kosten zijn.

Mochten jullie nuttige info/tips hebben, zijn die zeer zeker welkom !
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: De FIAT nachtmerrie gaat door...

Bericht door Sander_Sonja »

Nee geen tips, wel veel sterkte gewenst met de afwikkeling!
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Plaats reactie